با حکم معاون اول رئیس جمهور

اعضای شورای سینما پس از وقفه‌ای ۱۲ ساله منصوب شدند


فرهنگی/ پس از وقفه‌ای ۱۲ ساله، اعضای جدید شورای سینما در احکام جداگانه‌ای از سوی معاون اول رئیس جمهور منصوب شدند؛ شورایی که از زمان تکیه محمد خزاعی بر کرسی ریاست سازمان سینمایی وعده احیای آن شنیده شد و حالا با گذشت حدود یک سال از تغییر «شورای‌عالی سینما» به «شورای سینما» اعضای حقوقی و حقیقی آن با حکم محمد مخبر معرفی شده‌اند.

بالاخره شورای سینما...
پس از تغییر دولت و جا به جایی مدیران سینمایی، احیای شورای‌عالی سینما اولین وعده ای بود که توسط محمد خزاعی داده شد؛ شورایی که در زمان ریاست جواد شمقدری بر سازمان سینمایی تشکیل و در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی تعطیل شد. با روی کار آمدن مدیران جدید سینمایی در دولت سیزدهم، قرار بود اولین جلسه این شورا آذرماه سال گذشته با حضور ریاست جمهوری برگزار شود اما به آینده موکول شد تا اینکه اسفندماه سال گذشته خبر رسید که هیأت وزیران با تشکیل «شورای سینما» با ریاست معاون اول رئیس جمهور موافقت کرده است. در سکوت سازمان سینمایی در تمام این ایام خبرهایی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره اشخاص حقوقی آن شنیده شد.  شهریورماه امسال با وجود اعلام روز ملی سینما به‌عنوان اولین جلسه رسمی این شورا، باز هم به خاطر همزمانی با ایام اربعین و مشغله‌های معاون اول رئیس جمهور تحقق این وعده از سوی مسئولان سینمایی به آینده موکول می‌شود و حالا با گذشت 10 روز بالاخره اعضای جدید این شورا از سوی محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور منصوب شدند.

تمام اعضای یک شورای سینمایی
بر اساس احکام صادره از سوی معاون اول رئیس جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، آیت‌الله علیرضا اعرافی رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، شهاب اسفندیاری رئیس‌دانشگاه صداوسیما و محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی به‌عنوان اعضای حقوقی جدید این شورا به ریاست معاون اول رئیس جمهور معرفی شده‌اند.
ابوالقاسم طالبی، مسعود نقاش‌زاده، مجیدشاه حسینی، داوود میرباقری، منوچهر شاهسواری، مریلا زارعی و پوران درخشنده نیز سینماگرانی هستند که در این شورا به‌عنوان اشخاص حقیقی معرفی شده‌اند. گفتنی است در حکم صادره از سوی محمد مخبر به‌عنوان رئیس این شورا، وزیر فرهنگ به‌عنوان نایب رئیس و رئیس سازمان سینمایی کشور به‌عنوان دبیر این شورا معرفی شده‌اند.
متن حکم اعضای شورای سینما به این شرح است: «با تأییدات خداوند متعال و آغاز به کار مجدد شورای سینما، زمینه‌ای برای تحول و ارتقای سینمای ملی در تراز انقلاب اسلامی و حمایت مؤثرتر از نسل جوان و مستعد برای شکوفایی سینمایی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و غیرت و حمیت دینی و انقلابی فراهم شده است و از این‌رو انتظار می‌رود در پرتو ارشادات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در بیانیه تاریخی گام دوم و در ادامه تلاش‌ها و مجاهدت‌های دولت مردمی، سینمای ایران با رجوع به راهبردهای اساسی نقش و رسالت خویش را در سپهر فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران بازیابد و ضمن امیدآفرینی، زبان گویا و شیوایی برای آرمان‌ها و ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی در عرصه داخلی و بین‌المللی باشد.»
حالا باید تا تشکیل اولین جلسه این شورا منتظر ماند و با بررسی کم و کیف اولین خروجی آن درباره کارکردها و اهمیت احیای آن سخن گفت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8011/15/627550/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها