اخبار


شانس خوب ایران برای صعود از گروه B جام جهانی

تیم ملی فوتبال ایران در فاصله 2 ماه مانده به آغاز مسابقات جام جهانی 2022 قطر و در آستانه ششمین حضورش در این تورنمنت معتبر، خود را آماده رویارویی با تیم‌های انگلیس، ولز و امریکا در گروه B این رقابت‌ها می‌کند. 
بر همین اساس سایت «وی اسپورت» فرانسه در گزارشی به بررسی وضعیت تیم تحت‌هدایت کارلوس کی‌روش پرداخت و نوشت: «ایران با قرار گرفتن در گروه انگلیسی‌زبان با تیم‌های انگلیس، امریکا و ولز، شانس خوبی در گروه B دارد، به همین دلیل، شاگردان کی‌روش نباید در اولین بازی خود مقابل انگلیس شکست بخورند. ایران چهار روز پس از این دیدار به مصاف فینالیست نگون‌بخت یورو 2020 یعنی ولز می‌رود؛ دیداری سرنوشت‌ساز در راهیابی به مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی. 
در نهایت ایران مرحله گروهی را با تقابل با امریکا به پایان می‌رساند، دیداری ویژه‌ با توجه به تنش‌های سیاسی موجود. کارلوس کی‌روش برای جام جهانی 2022 باید به همان بازیکنان سال 2018 تکیه کند. بنابراین سرنوشت تیم ملی به عملکرد مهدی طارمی، سردار آزمون یا حتی سامان قدوس بستگی دارد. کی‌روش مانند هر جایی که می‌رود، باید برنامه تاکتیکی خود را تغییر دهد.»
​​​​​​​
سرمربی روسیه: با ایران در تهران یا دوحه بازی می‌کنیم

والری کارپین، سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه درباره بازی دوستانه با ایران گفت: «بازی دوستانه تیم ملی فوتبال روسیه با ایران ممکن است روزهای 15 یا 16 نوامبر (24 یا 25 آبان) در تهران یا دوحه قطر برگزار شود. در مورد بازی دوستانه با بوسنی هم باید بگویم نمی‌دانم برگزار می‌شود یا خیر. بازیکنان تیم ملی شرایط سیاسی را دنبال نمی‌کنند. آنها می‌دانند چه چیزهایی رخ می‌دهد اما چیزی به آنها بستگی ندارد و فقط فوتبال بازی می‌کنند.»

تست دوپینگ از ملی‌پوشان در اردوی اتریش

پزشک تیم ملی فوتبال توضیحاتی را در خصوص تست دوپینگ بازیکنان حاضر در کمپ اتریش ارائه کرد. دکتر پرهان خانلری درخصوص تست دوپینگ (تست‌های خون و ادرار) که از بازیکنان تیم ملی گرفته شد، گفت: «طبق قوانین فیفا، تمامی بازیکنان حاضر در جام جهانی تست دوپینگ می‌دهند. بر همین اساس با اعلام فدراسیون جهانی فوتبال- فیفا از تمامی ۳۲ تیم راه‌یافته به رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تست دوپینگ گرفته می‌شود.» او افزود: «با توجه به برپایی اردوی تیم ملی در اتریش و در زمان فیفادی، نمایندگان فیفا در کمپ تمرینی ایران حضور یافته و از تمامی بازیکنان تست دوپینگ گرفتند. حضور نمایندگان فیفا بدون اطلاع قبلی در اردو بود.» گفتنی است، این روال برای تمامی ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی، یکسان و لازم‌الاجرا است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8011/13/627543/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها