امید نمازی، دستیار سابق سرمربی پرتغالی تیم ملی در گفت‌و‌گو با «ایران»:

کی‌روش می‌تواند با تاکتیک‌هایش حریفان را از دروازه‌مان دور نگه دارد


 محمد محمدی سدهی/ اردوی تیم ملی فوتبال در اتریش زیر نظر کارلوس کی‌روش در حال برگزاری است و ملی پوشان کشورمان اول و پنجم مهر به مصاف تیم‌های اروگوئه و سنگال خواهند رفت. پیش از این انتقادات زیادی به روند آماده‌سازی تیم در فیفادی اول مطرح بود چرا که تیم ملی خرداد در قطر اردو زد که هوای آن بسیار گرم بود و تنها یک بازی دوستانه با الجزایر برگزار کرد و 2-1 مغلوب این تیم آفریقای شمالی شد. حالا به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون فوتبال اردوی خوبی برای تیم ملی در نظر گرفته‌اند و رویارویی با 2 تیم خوب و پرستاره گواه این موضوع است.
امید نمازی که از 2011 تا 2014 دستیار کی‌روش بود، از بازگشت این مربی پرتغالی استقبال می‌کند. او در این خصوص به خبرنگار«ایران» گفت: «تغییر سرمربی و آمدن کی‌روش به سود تیم ملی است و کی‌روش می‌تواند در این زمان کم کمک کند تا تیم ملی با شرایط بهتری در جام جهانی حاضر شود. البته کی‌روش در جام های جهانی 2014 و 2018 زمان زیادی برای آماده‌سازی تیم ملی داشت و این‌بار چنین زمانی ندارد. تنها نیاز تیم ملی در فاصله کمتر از 60 روز تا جام جهانی قطر همدلی است. تیم ملی می‌تواند با کی‌روش در جام جهانی آبروداری کند.» نمازی درباره مهم‌ترین ویژگی کی‌روش و نقاط ضعف و قدرت تیم ملی این‌گونه صحبت کرد: «مهم ترین فاکتور کی‌روش نظم و انضباط است و او می‌تواند به تیم ملی نظم بدهد. کی‌روش می‌تواند با تاکتیک‌هایش حریفان را از دروازه مان دور نگه دارد. اگر این کار به درستی انجام شود با توجه به بازیکنان خوبی همچون طارمی، سردار آزمون و جهانبخش که در خط حمله داریم، می‌توانیم به گل برسیم. خط حمله تیم ملی نقطه قوت تیم است اما تیم ملی در خط دفاع مشکل دارد و این یک ضعف است که باید تا شروع رقابت‌ها برطرف شود. کی‌روش در مصاحبه‌ای که اخیراً داشت، به این ضعف اشاره کرد. او نیاز به 2 دفاع وسط خوب و مطمئن دارد تا بتواند در قطر دروازه خود را بسته نگه دارد. اوضاع تیم ملی در خط میانی هم خوب است و در صورت آمادگی احمد نوراللهی، او می‌تواند زوج خوبی برای سعید عزت اللهی باشد.» دستیار سابق کی‌روش در پاسخ به این سؤال که آیا جای بازیکنی در تیم ملی خالی است؟ گفت: «شاید بتوان اسم چند بازیکن را که در فولاد و سپاهان هستند ، مطرح کرد اما باید بدانیم که کی‌روش برای انتخاب بازیکنان با نفرات مورد اعتمادش مشورت و بهترین بازیکنان را به تیم ملی دعوت کرد. از نظر من جای بازیکن تأثیرگذاری در تیم ملی خالی نیست و بهترین نفرات به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند.»
امید نمازی درباره دو حریف نامداری که تیم ملی در اتریش با آنها رودررو خواهد شد هم صحبت کرد: «اروگوئه و سنگال جزو تیم‌هایی هستند که حرفی برای گفتن دارند. این دو تیم بخصوص اروگوئه بازیکنان نامداری دارد و برای ایران حریفان سرسختی محسوب می‌شوند. تیم ملی برای رسیدن به فرم ایده‌آل نیاز دارد با چنین تیم‌هایی بازی کند بخصوص که متأسفانه فیفادی اول از دست رفت و کمک خوبی به آماده‌سازی تیم نشد.»
او افزود: «البته باید بدانیم که تنها برگزاری 2 بازی دوستانه با اروگوئه و سنگال کافی نیست و تیم ملی برای رسیدن به بهترین سطح نیاز به بازی‌های تدارکاتی بیشتری دارد. متأسفانه فدراسیون فوتبال در حساس‌ترین مقطع به صورت سرپرستی اداره شد و این موضوع باعث شد تا زمان را از دست بدهیم، در هر حال تیم ملی زمان کمی برای آماده‌سازی دارد و این در حالی است که باید در جام جهانی با حریفان قدرتمندی روبه‌رو شود. تیم ملی امریکا آن تیم جام جهانی 1998 نیست و تیم بسیار خوب و جوانی است که می‌تواند برای تیم ملی دردسرساز شود. تیم‌های انگلیس و ولز هم که جزو تیم‌های خوب به حساب می‌آیند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8011/13/627542/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها