در هفته گردشگری 183 طرح با اعتبار ٣١٩٨ میلیارد تومان افتتاح می‌شود

جزئیات برنامه‌ها و نامگذاری روزهای هفته گردشگری اعلام شد


زیست بوم- مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی چهارشنبه هفته جاری در نشست خبری با خبرنگاران جزئیات برنامه‌های اجرایی و رویدادهایی را  که همزمان با روز جهانی گردشگری و هفته گردشگری  از پنجم تا ١١ مهر ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود، تشریح کرد. «سید مصطفی فاطمی» با بیان اینکه شعار روز جهانی گردشگری «بازاندیشی در گردشگری» در سال ٢٠٢٢ است ، گفت: شعار سال گردشگری در ایران «رویش اندیشه‌های نو در گردشگری» نامگذاری شده است. در این هفته مجموعه‌ای از رویدادهای مناسبتی بر مبنای گردشگری‌های موضوعی (کشاورزی، مذهبی معنوی، خوراک و...) است که توسط میزهای تخصصی گردشگری برنامه‌ریزی شده است. وی افزود: روز جهانی گردشگری آغاز سال گردشگری است که رویکردهای هر کشوری در حوزه گردشگری در این روز معرفی می‌شود و فعالان و ذی‌نفعان به ارائه برنامه‌های خود می‌پردازند.
 گردشگری موضوعی
فاطمی با اشاره به برنامه‌های معاونت گردشگری به مناسبت روز جهانی گردشگری، افزود: پنجم مهرماه شهادت ثامن الائمه‌(ع) امام هشتم شیعیان است و برنامه‌های ما در این روز معطوف به گردشگری زیارتی خواهد بود. در استان‌ها نیز با توجه به گردشگری موضوعی برگزاری بیش از ده‌ها برنامه تدارک دیده شده است. وی در ادامه به تشریح و معرفی این برنامه‌ها در استان‌ها پرداخت و افزود: در حوزه‌های گردشگری کشاورزی، مذهبی، خوراک، ورزشی، ادبی، کودک، دریایی، علمی، فرهنگی‌ ،اجتماعی، سلامت، طبیعی و  گردشگری دسترس‌پذیر در تمام استان‌ها میزهای تخصصی گردشگری برگزار می‌شود. فاطمی با تأکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی افزود: برنامه‌های متنوعی در استان از سوی بخش خصوصی نیز برنامه‌ریزی شده است، همچنین تفاهمنامه‌هایی با سازمان بنادر، شرکت فرودگاه‌ها و شرکت ملی پست نیز در هفته گردشگری منعقد می‌شود.
 افتتاح ١٨٣ طرح زیرساختی و زیربنایی
در همین حال «احمد تجری» مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: در هفته گردشگری ١٨٣ طرح زیرساختی و زیربنایی گردشگری در سطح کشور با سرمایه‌گذاری ٣ هزار و ١٩٨ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد. مساحت این طرح‌ها در مجموع بیش از ٣٨٨ هزار متر مربع است و بیش از ٢٢٠٠ فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.  ٣٠٠ هزار میلیاردتومان طرح زیرساختی گردشگری در سراسر کشور در حال اجراست که پیشرفت هر کدام از این طرح‌ها متفاوت است و رویکرد وزارت میراث‌ فرهنگی سرعت بخشی به اجرا و تکمیل طرح‌های نیمه تمام است. تجری گفت: از مجموع این طرح‌ها، ٢١ طرح  هتل و مرکز اقامتی، ٨١ طرح اقامتگاه بومگردی‌، ٢١ طرح سفره خانه سنتی و ٢۶ طرح مجتمع گردشگری است و ٣۴ طرح مختلف در زمینه مجتمع‌های آب درمانی ، واحد پذیرایی بین راهی  و   خانه مسافر ،  شهربازی و   دفاتر خدمات گردشگری افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.  

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8011/11/627538/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها