دیگه چه خبر؟


جراح مغز و اعصاب مهسا امینی خبر داد
خانم امینی تومور مغزی داشته و در هشت سالگی هم تحت عمل قرار گرفته است

 خبر اول اینکه، دکتر مسعود شیروانی جراح مغز و اعصاب شب گذشته در گفت‌وگو با صداوسیما گفت: مدارکی که وجود دارد و در بیمارستان دیدم نشان می‌دهد ایشان در سن هشت سالگی تحت عمل جراحی قرار گرفته است و بعد از آن هم مشکل مغزی نداشته و تحت درمان دارویی بوده است. چون بیمار به صورت هورمونی این بیماری را پیدا کرده است تحت درمان توسط متخصص غدد بوده و درمان می‌شده است و بعد از عملش این تومور مغزی رشد بالایی هم داشته است. وی در پاسخ به سؤال مجری تلویزیون در خصوص اینکه آیا این بیماری می‌توانسته در وضعیت اخیر ایشان تأثیرگذار بوده باشد گفت: مسائل هورمونی ایجاد شده ناشی از بیماری می‌تواند همراه با استرس مشکل ساز باشد.
هیچ شواهدی از خونریزی مغزی در تصاویر سی‌تی‌اسکن دیده نمی‌شود
همچنین ایرنا در خبری نوشت: در بیانیه متخصصین نرورادیولوژی هیأت بورد رادیولوژی وزارت بهداشت که در پاسخ به استعلام ریاست نظام پزشکی صادر شده، آمده است: «با توجه به استعلام ریاست نظام پزشکی، متخصصین نرورادیولوژی هیأت بورد رادیولوژی وزارت بهداشت، پس از بررسی تصاویر سی‌تی اسکن مغز  مرحومه مهسا امینی اعلام می‌دارد در سی‌تی اسکن که به‌صورت فیلمبرداری از مانیتور تهیه شده است، خونریزی در پارانشیم مغزی، خونریزی اپیدورال و سابدورال  دیده نمی‌شود.»

به نام تحول در رسانه، به کام مفسدان اقتصادی و سیاسی

 خبر دیگر اینکه،  شب گذشته رسانه ملی در اقدامی تعجب‌آورغلامحسین کرباسچی، محکوم به جرم فساد اقتصادی و توهین‌کننده به شهدای مدافع حرم و سعید شریعتی از فعالان فتنه 88 را به بهانه گفت‌و‌گو درباره گشت ارشاد روی آنتن زنده آورد. این افراد دراین گفت‌و‌گوها به تخریب مبانی انقلاب پرداختند.
همچنین دوشنبه شب جلیل محبی در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری نسبتی دروغین را به رئیس جمهور داد که علی‌رغم تکذیب‌های قاطع مجدداً شب گذشته این فرد به برنامه زنده شبکه 4 رفت.

تخصص بایدن در تحریک کردستان!

 شنیدیم که، حامد طالبی، روزنامه‌نگار در مطلبی برای «ایران» نوشت: جو بایدن نسبت به اکثر رؤسای جمهور پیشین امریکا بیشترین آشنایی را با مسائل کُردی دارد. او از دهه ۱۹۹۰ با رهبران کرد عراق ارتباط داشته و تصمیمات او مستقیم یا غیرمستقیم در تأسیس اقلیم کردستان عراق نقش داشته است. در زمانی که جو بایدن، معاون ریاست جمهوری امریکا بود رابطه میان امریکا و کردهای عراق به اوج خود رسید و او در زمانی که سیاست امریکا در قبال کردها از اهمال به سمت توجه به مسائل کردی تغییر یافت، سال‌ها عضو کمیته روابط خارجی سنا بود.
جو بایدن چندسال پیش موضع تندی در قبال رها کردن کردهای سوریه در برابر حمله ترکیه از سوی ترامپ داشت. همچنین بایدن بارها علیه عدم حمایت از کردهای ترکیه و عراق توسط ترامپ موضع گرفت و معتقد است نباید به کردها به عنوان همپیمانان امریکا خیانت کرد. جو بایدن سال ۲۰۰۶ در مقاله‌ای برای حمایت از کردها توصیه کرده بود که عراق بر اساس مؤلفه‌های قومی و نژادی تجزیه شود. بایدن همچنین، پس از روی کار آمدن، سه تن از دیپلمات‌های سابق را که از رفتار ترامپ با کردهای سوریه بشدت انتقاد کرده بودند برای ریاست وزارت خارجه، مسئول امور خاورمیانه در شورای امنیت ملی امریکا و رئیس سازمان سیا انتخاب کرد.
با تمرکز و تخصصی که بایدن بر مسائل مناطق کردنشین دارد، طبیعتاً بیش از سایر قومیت‌های مناطق مرزی در ایران، به سراغ تحریک کردستان ایران علیه حکومت مرکزی آمده است. آنچه از خبرهای تحریک آمیز و اختلاف انگیز از سوی شبکه‌های ضدانقلاب مانند بی بی سی، ایران اینترنشنال و من و تو درباره قومیت کُرد می‌‌بینید بیش از سایر جوانب، باید تحرکات دولت در بن‌بست قرار گرفته بایدن برای تضعیف حکومت و امتیازگیری از ایران دانست.

از عدالتخواهی فالوئر محور 
تا پاسخ فنی امام(ره) به محمدرضا حکیمی

 دست آخر اینکه، محمدصادق شهبازی، دبیر اسبق جنبش عدالت‌خواه دانشجویی در مطلبی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: هرچه می‌گذرد ماجرای مشکوک و نامشخص مرگ مهسا امینی به نداآقاسلطان شبیه‌تر شده و بدون مشخص بودن اصل ماجرا، انبوهی از مواضع هیجانی دفعتاً گرفته می‌شود؛ از احزاب سیاسی تا سلبریتی‌ها، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل، مقامات غربی، کومله، مریم رجوی، بارزانی و... که به نافرمانی مدنی می‌کشد.
مسأله برهم زنندگان نظم عمومی و جریان اصلی پشت فاجعه ملی‌سازی از مرگ مشکوک او، نه دادخواهی مرگ اوست نه اصلاح رفتار پلیس! مسأله جابه‌جا کردن مسائل اصلی و فرعی کشور، ایجاد بحران و مشروعیت‌سازی برای فشار بیشتر بر کشور و تحریم مضاعف و... است که دولت بایدن هم «با» یا «بی» توافق به دنبال آن است.
اعتراض به مرگ او بهانه است؛ مقابله با حکم خدا، زندگی مردم و کشور و نظام نشانه. حالا این وسط کنار ضدانقلاب، از اصلاح‌طلبانی که بدنه مردمی‌شان را از دست داده‌اند و دنبال استفاده سیاسی هستند تا حتی بعضی دلبستگان انقلاب که می‌خواهند از داعیه روشنفکرنمایی جانمانند، شده‌اند آتش‌بیار معرکه! ‏بعضی هم با استفاده از اسم عدالت‌خواهی در این میدان در حال بازی در زمین بوق‌های لیبرال‌سرمایه‌‌داری هستند و به سبک سلبریتی‌ها، مواضع فالوئر جذب‌کن می‌گیرند. عدالتخواهی ربطی به لیبرالیسم و شل کردن احکام خدا و پیگیری خواست لیبرال سرمایه‌داری ندارد، خود اینها ضدعدالت است. آن‌هم وقتی در ترکیبی ناموزون کنار تجدیدنظرکنندگان در اصول انقلاب، چپ‌ غیرمذهبی، فمینیسم، مخالف اسلام سیاسی و بالاتر، همصدا و در پازل لیبرال‌سرمایه‌داری باشد.
امام در جواب پیام محمدرضا حکیمی در مخالفت با اولویت اجرای حکم حجاب، پاسخ داده بود بعضی خلقی فکر می‌کنند ولی من خالقی فکر می‌کنم. استدلال فقهی در ضرورت سیاستگذاری فرهنگی حکومت و استفاده از قدرت برای ضمانت تحقق آن تمام و کامل است و جز معدودی فقهای عمدتاً یکطرف دعواهای سیاسی، اکثریت مطلق فقها به آن حکم کرده‌اند و حاکمیت اگر مقابل غوغاها عقب برود حتماً به بدتر از شمال تهران زمان شاه برمی‌گردیم.
در آخر آنکه، ‏دو ماجرا نباید با هم خلط شود:
اصلاح رفتار عمومی نیروی حافظ نظم، شفافیت، پاسخگویی، رعایت کرامت متهم، مقابله با بی‌انضباطی‌های نیروهای حافظ نظم و... که باید در فضای آرام مطالبه جدی شود و همچنین جو علیه سازکار و اصل وظیفه حکومت به سیاست‌گذاری در فرهنگ و تضعیف نیروی حافظ نظم که باید با آن مقابله شود. وقتی عده‌ای فضا را غبارآلود و هیجانی می‌کنند و کار به اغتشاش کشیده می‌شود خشک و تر باهم می‌سوزند و میزان اشتباه و بی‌انضباطی بالا می‌رود. قرآن می‌گوید از فتنه‌ای بپرهیزید که فقط دامن ظالمان را نمی‌گیرد که «وَٱتَّقُواْ فِتْنَةً لَّا تُصِیبَنَّ ٱلَّذِینَ ظَلَمُواْ مِنکمْ خَآصَّةً».

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8010/5/627483/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها