وزیر امور خارجه کشورمان به اظهارات مداخله جویانه مقامات ایالات متحده واکنش نشان داد

امریکا اشک تمساح نریزد


گروه سیاسی/ هنوز از چنگ و دندان رژیم‌هایی که حیات آنها در خون‌ریزی از ملل مستقل است، خون جاری است که شروع به موضعگیری‌های مغرضانه درخصوص فوت ناگهانی دختر کرد ایرانی کرده‌اند که مسئولان مختلف نظام پرونده آن را بجد پیگیری می‌کنند. از رئیس جمهور، رئیس مجلس، رئیس دستگاه قضا، دادستانی، وزارت کشور و سایر دستگاه‌های مربوطه بسیج شده‌اند تا واقعیت پس از بررسی کامل مستندات مشخص، رسیدگی قانونی و اطلاع‌رسانی شود. در آخرین مورد نیز علاوه بر دیدار استاندار کردستان با خانواده مرحومه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در منزل خانم مرحومه مهسا امینی حضور یافته و در دیداری دوساعته مراتب تأثر و تسلیت خود را خدمت خانواده آن مرحومه ابراز کرد و به سهم خود قول پیگیری نتیجه نهایی را داد.
اظهارات مداخله‌جویانه مقامات غربی
اما عده‌ای که نگران‌اند نتایج احتمالی منتشر شده از کالبدشکافی پزشکی قانونی و نظرات متخصصان امر به سلیقه سیاسی آنها خوش نیاید از هم اکنون با موضعگیری‌های سیاسی به دنبال دستاوردهای سیاسی خود هستند. برخی مسئولان کشورهای غربی نیز پس از گذشت چهار روز از فوت مهسا امینی تلاش کردند از آن برای منافع سیاسی خود کیسه‌ای بدوزند. آنها که در جنایت‌های فجیعی مانند 
تکه تکه کردن جمال خاشقجی و ماجرای جورج فلوید سکوت اختیار کرده بودند و حتی با تحریم داروی بیماران پروانه‌ای بزرگ‌ترین جنایت‌ها را علیه مردم ایران مرتکب شده‌اند اکنون به بهانه سکته یک دختر ایرانی نگران حقوق بشر شده‌اند.
سخنگوی جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتی فوت خانم امینی را «قتل» توصیف کرد و نوشت: «آنچه برای مهسا اتفاق افتاده غیرقابل قبول است و عاملان این قتل باید پاسخگو باشند. مقامات ایرانی، باید اطمینان حاصل کنند که حقوق اساسی شهروندان رعایت می‌شود و افراد بازداشت شده در معرض هیچ گونه بدرفتاری قرار نمی‌گیرند.» وزارت خارجه فرانسه نیز در واکنش به فوت مهسا امینی از عبارت‌هایی مشابه مقامات اتحادیه اروپا استفاده نکرد اما این اتفاق را «عمیقاً تکان‌دهنده» توصیف کرد و خواستار تحقیقات شفاف در این زمینه شد. 
وزیر امور خارجه امریکا نیز مدعی شد آزار و اذیت سیستماتیک زنان صورت می‌گیرد. وی در توئیتی نوشت: «مهسا امینی باید امروز زنده باشد، اما به جای آن، امریکا و مردم ایران عزادارش هستند. ما از دولت ایران می‌خواهیم به بدرفتاری سیستماتیک علیه زنان پایان دهد و اجازه دهد اعتراض مسالمت‌آمیز صورت گیرد.»
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور دارد، دیروز (سه‌شنبه) ۲۹ شهریور در توئیتی به این اظهارات مداخله‌جویانه مقامات امریکایی واکنش نشان داد و نوشت: «دستور تحقیق در مورد فوت تراژیک مهسا، چنان که رئیس ‌جمهور گفت، مانند دختران خود ما بود، صادر شده است. حقوق بشر، برای ایران ارزشی ذاتی دارد؛ برخلاف کسانی که به آن به چشم ابزاری علیه رقبا می‌نگرند. امریکا باید به جای ریختن اشک تمساح، به تروریسم اقتصادی پایان دهد.»
دخالت برخی سفارتخانه‌ها و سرویس‌های جاسوسی
در همین حال محسن منصوری استاندار تهران نیز با اشاره به دستگیری تبعه‌های سه کشور خارجی در آشوب‌های پراکنده در تهران، عصر دیروز در توئیتی خبر داد: «بنا به گزارش دقیق دستگاه‌های متولی، در مسائل اخیر تهران، رد پای مداخله برخی از سفارتخانه‌ها و سرویس‌های خارجی به وضوح مشاهده می‌شود. در بازداشت‌های شب گذشته تجمعات تهران، تبعه‌هایی از سه کشور خارجی دستگیر شدند.» این خبر به خوبی نشان می‌دهد که دشمنان مردم ایران با امید واهی به میدان آمده واز همه ابزارهای خود استفاده می‌کنند تا از آب گل‌آلود شده ماهی بگیرند. 
تئوریزه کردن خون‌ریزی
خبرهای دیگر نیز این مهم را تأیید می‌کند. در روزهای گذشته سرکردگان گروه تروریستی کومله بارها از گسترش درگیری‌ها در کشور حمایت کرده بودند. بیانیه‌های متعدد کومله و پژاک، توئیت‌ها و مصاحبه‌های ذوق زده عبدالله مهتدی دبیر کل حزب تجزیه طلب کومله و سایر اعضای آن، به تیتر اول رسانه‌های ضدایرانی تبدیل شده است. 
پهلوی و رجوی به میدان آمدند
روز گذشته مریم رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین نیز با اعلام حمایت از آشوب‌های اخیر، اغتشاشگران را «قیام کنندگان دلاور» معرفی کرد. وی با تشویق مردم به «تهاجم» به مأموران امنیتی و انتظامی نوشت: «با پیوند شهرهای شورشی و شورشگران می‌توان و باید این میهن اسیر را آزاد کرد.»
رضا پهلوی هم در پیامی ویدیویی در حمایت از آشوبگران خواهان گسترش آشوب‌هایی شد که دیگر رو به افول رفته است. وی گفت: «تداوم و فراگیرکردن اعتراضات و اعتصابات، کلید پیروزی است. »
برنده جایزه صلح دعوت به آدم کشی کرد
در دامن زدن به اعتراضات و تطهیر خشونت‌طلبی در کشور تلویزیون ایران اینترنشنال در گفت‌وگویی با شیرین عبادی مردم را به خشونت دعوت کرد. وی که برنده جایزه نوبل صلح هم هست به شبکه سعودی گفت: «اگر ماشین پلیس آتش گرفت یا شیشه‌ای شکست، تقصیر خود پلیس است، اگر ضربه‌ای به سر یک بسیجی خورد و زخمی شد یا فوت کرد، تقصیر خود اوست.»
این موارد به‌خوبی گویای آن است که دشمنان ایران هیچ حد و مرزی برای خود قائل نبوده و تمام انرژی خود را برای ملتهب کردن فضا به کار گرفته‌اند. هرچند از پیش مشخص است که این راهبرد ضدامنیتی نیز مانند دیگر سناریوهای طراحی شده علیه ایران عقیم بوده و محکوم به شکست است. به نظر می‌رسد اکنون به طور کامل صف مردم از اغتشاشگران جدا شده است و آنها که تلاش می‌کنند ناامنی را در کشور دامن بزنند و به طور مستقیم و غیرمستقیم برنامه‌های دشمنان مردم ایران را پیاده کنند اکنون در اقلیتی پراکنده و محدود هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8010/5/627480/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها