شامگاه گذشته رخ داد

اعتراض‌های محدود در برخی شهرها




شامگاه گذشته و در پی درگذشت «مهسا امینی»، تعدادی از افراد در چند شهر کشور اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند. به گزارش ایرنا، «تعدادی از شهروندان در برخی شهرهای کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، البرز، تهران، گیلان و خراسان رضوی با تجمع در میدان‌های اصلی شهر اعتراضات آرامی داشتند.» بنا بر این گزارش «شهرهایی مانند یزد،
خرم آباد، سنندج، مشهد و کرمان تنها چند دقیقه شاهد تجمع افراد کم تعداد بود و این افراد پس از دقایقی محل را ترک کردند.» همچنین «در برخی نقاط از جمله مهاباد، دیواندره و بوکان پس از حضور پلیس افراد به تجمع خود پایان دادند.» ایرنا در ادامه این گزارش تأکید کرد: «در تعدادی از شهرها نیز که برخی حاضر نبودند تجمعات را پایان دهند با دخالت پلیس تجمع کنندگان متفرق شدند.» این گزارش با تأکید بر اینکه «حدود ۵۰ نفر از شهروندان یزدی با تجمع در میدان امیرچخماق یزد با سردادن شعارهایی اعتراض خود را نشان دادند» افزود: «مأموران از هرگونه درگیری با شرکت کنندگان در این اجتماع اجتناب کردند و با دخالت نیروی انتظامی، آنان پس از حدود ۲۰ دقیقه پراکنده شدند. در استان کردستان نیز تعداد محدودی از افراد به بهانه فوت مهسا امینی در برخی از شهرهای استان کردستان تجمع پراکنده داشتند. شهر سقز نسبت به روزهای قبل آرام‌تر بود هرچند تجمع‌های پراکنده‌ای انجام شد اما تجمع‌هایی در شهرهای بانه، کامیاران و مریوان به صورت پراکنده و در شهرهای دیواندره و سنندج نیز برگزار شد.»
خبرنگاران دفتر ایرنا در مهاباد هم گزارش داده‌اند که «تعدادی از اقشار مختلف مردم مهاباد که تعداد آنها حدود ۲۰۰ نفر تخمین زده می‌شود با تجمع در چهارراه آزادی این شهر، شعارهایی سر دادند. همچنین در آذربایجان غربی و در شهر بوکان نیز تجمع شده و پلیس برای متفرق کردن مردم وارد عمل شد و آنها را متفرق کرد. حدود ۱۰۰ نفر از شهروندان در شهر مرزی پاوه از توابع استان کرمانشاه عصر دیروز در میدان شهدای این شهر تجمع کردند. معترضان که شعارهایی اعتراضی سر می‌دادند، از طرف میدان شهدا به سمت مرکز شهر راهپیمایی کردند. در این حرکت معترضان مانع عبور خودروها شدند و حرکت خودروها برای دقایقی متوقف شد. این تجمع بدون هرگونه درگیری و تنشی پایان یافت و نیروی انتظامی نیز با حضور خود اوضاع را تحت کنترل داشت.» این گزارش می‌افزاید: «در استان البرز نیز گزارش داده‌اند که برای دومین شب متوالی کرج شاهد تجمع اعتراضی محدود بود و شماری از شهروندان کرج شامگاه دوشنبه در منطقه گوهردشت کرج دست به تجمع زدند که با حضور به‌موقع پلیس متفرق شدند.»
سرهنگ حسین حسن‌پور، جانشین فرمانده انتظامی گیلان هم خبر داد: «دیروز حوالی ساعت ۶ عصر جمعی از معترضان به بهانه مرگ مهسا امینی، در میدان مادر شهر رشت جمع شدند و با سردادن شعار‌هایی به مقدسات کشورمان توهین و به اموال عمومی خسارت وارد کردند.» وی همچنین از دستگیری ۲۲ نفر  خبر داد و گفت: «این افراد با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.»
بر اساس گزارش‌ها «شامگاه گذشته در برخی خیابان‌های پایتخت در اعتراض به درگذشت مهسا امینی عده‌ای دست به تجمع زدند. این تجمعات ۲۰۰ - ۳۰۰ نفره در محدوده خیابان‌های بلوار کشاورز، وصال و میدان ولی عصر(عج) برگزار و سبب ترافیک در حرکت خودروهای عبوری شد.»

حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان در خانه «مهسا امینی»

امروز حجت‌الاسلام‌ «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با ابراز تأثر از درگذشت مهسا امینی، گفت: روز گذشته، بنده در منزل خانم مرحومه مهسا امینی حضور یافته و مراتب تأثر و تسلیت خود را خدمت خانواده آن مرحومه ابراز کردم. به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: به عنوان نماینده ولی‌فقیه به خانواده مرحومه خانم مهسا امینی اطمینان دادم که همه نهادها برای دفاع از حقوقی که از خانم امینی تضییع‌شده، اقدام خواهند کرد و هیچ حقی از خانواده مرحومه امینی نادیده گرفته نخواهد شد.  پورذهبی که نزدیک به 2 ساعت در منزل مرحومه مهسا امینی حضور داشته است، افزود: بنده در منزل خانم امینی خطاب به خانواده آن مرحومه گفتم که وظیفه بود که با خانواده خدمت برسیم و تسلیت عرض کنیم؛ همه از این اتفاق متأثر و غمگین هستیم و هیچگاه نمی‌توانیم خودمان را جای شما بگذاریم. اتفاق تلخ و غم‌انگیزی بود و همه را شوکه کرد؛ از صمیم قلب می‌گویم هر حادثه ناگواری از این دست، حقیر را به عنوان یک خدمتگزار ناراحت و دل‌شکسته می‌کند و من مطمئنم رهبر عزیزمان هم از اینکه یک دختر این سرزمین اینچنین از دنیا رفته‌اند متأثر و متألم هستند. به‌هرحال ایشان پدر امت هستند و ناراحتی مردم موجب ناراحتی ایشان هم هست.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8009/2/627457/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها