استقبال کم‌نظیر از تیم ملی کشتی آزاد که نایب قهرمان جهان شد

قدردانی بامدادی از آزادکاران


پریسا غفاری/ تیم ملی کشتی آزاد ایران تحت هدایت پژمان درستکار موفق به کسب 2 مدال طلا، 3 نقره و 2 برنز در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان 2022 در صربستان شد و پس از امریکا که قهرمان شد، عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد. در واقع آزادکاران برخلاف فرنگی‌کاران عملکرد قابل قبولی داشتند و از سویی حضور چهره‌ای محبوب چون حسن یزدانی باعث شد بامداد سه‌شنبه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) مملو از دوستداران کشتی شود. صدها نفر از مردم و علاقه‌مندان به کشتی بامداد دیروز خود را به فرودگاه رساندند تا استقبال گرم و پرشوری از تیم ملی کشتی آزاد داشته باشند. البته درمیان استقبال‌کنندگان، تعدادی از مسئولان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و خانواده‌های افتخارآفرینان کشتی هم حضور داشتند.پژمان درستکار در حالی که جام نقره‌ای را بالای سر برده بود روی پله‌های برقی ایستاد و در این لحظه مردم یکصدا با شعار «ایران ایران» به استقبال تیمی رفتند که ستاره‌های دوست‌داشتنی زیادی دارد. دقایقی بعد حسن یزدانی به میان مردم رسید و فریادها و تشویق‌ها بلندتر هم شد و در میان ازدحام مردم، تعدادی از دوستدارانش با قلمدوش کردن او و نواختن ساز و دهل، استقبال کم‌نظیری از نایب قهرمان جهان انجام دادند. در ادامه دیگر قهرمانان کشتی هم در محاصره حاضران قرارگرفتند و در این میان رحمان عموزاد و کامران قاسمپور به‌شدت تشویق شدند. رحمان عموزاد نماینده طلایی ایران در وزن 65 کیلوگرم، تأکید کرد که حسن یزدانی الگویش است: «من با کمک خدا تمرینات و مسابقاتم را انجام می‌دهم تا به آنچه می‌خواهم برسم. یزدانی الگوی دوست داشتنی و پهلوان بااخلاق ماست و همچنان برای ما افتخارآفرینی خواهد کرد.» عموزاد در واکنش به لقب «رحمان بی رحم» که به دلیل کشتی‌های هجومی و پیروزمندانه برابر حریفان به او داده اند، عنوان کرد:«این لقب فقط و فقط مربوط به داخل تشک و میدان کشتی است.»
استاندار مازندران: قهرمانان ما الگوی جوانان هستند
سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران یکی از مسئولان حاضر در مراسم استقبال بامدادی از تیم ملی کشتی آزاد بود. او با بیان اینکه چنین استقبالی، مقدمه‌ای برای برگزاری یک جشن باشکوه در روزهای آینده خواهد بود، تأکید کرد: «قهرمانان بزرگ کشتی مازندران به نمایندگی از مردم ایران در این آوردگاه بزرگ حضور داشتند، در اصل کشتی مازندران نایب قهرمان جهان شد. کشتی مازندران با پهلوانی عجین شده و هر کدام از قهرمانان ما الگویی برای جوانان ایرانی هستند. به افتخار این پیروزی بزرگ، بزرگ‌ترین موزه و کمپ کشتی جهان به نام بزرگمرد اخلاق حسن یزدانی در شهرستان جویبار و توسط بانک پاسارگاد بزودی کلنگ زنی خواهد شد.»
صحبت‌های جنجالی پدر یزدانی و انتقاد از دبیر
علی‌اعظم یزدانی پدر حسن یزدانی که در فرودگاه حضور داشت، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران صحبت‌هایی غیرمنتظره انجام داد. او از صحبت‌های علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی مبنی بر اینکه حسن مقابل تیلور با تاکتیکی اشتباه کشتی گرفت، ناراحت بود. پدر حسن یزدانی گفت: «پسرم دنبال رکورد نیست؛ فقط برای شادی مردم کشتی می‌گیرد. پسرم دنبال سرمربی نیست، پسرم دنبال رئیس فدراسیون نیست، پسرم دنبال شورای شهر نیست، پسرم دنبال نماینده مجلس نیست. پسرم می‌خواهد بعد از اتمام دوران ورزشی در مجموعه خودش بچه‌ها را آموزش بدهد و مثل خودش کشتی‌گیر بار بیاورد. سؤال من اینجاست آقای دبیر نیم ساعت مانده به کشتی فینال چرا به پسرم گفت با مربی 110 کیلویی تمرین کن و ضربان قلبش را بالا برد؟ او باید پاسخ بدهد. چرا می‌گوید کشتی فقط زیرکتف زدن نیست؟ حسن زیرکتف می‌زند، زیر می‌گیرد، همه کار می‌کند و کشتی بلد است. حسن را اینها نساختند، حسن را مربی سازنده ساخت.»
یزدانی: تیلور از نقاط ضعفم استفاده کرد
بدیهی بود که حسن یزدانی چهره خاصی برای خبرنگاران حاضر در فرودگاه باشد. یزدانی با کسب مدال نقره جهان در صربستان، جهان پهلوان تختی را پشت‌سر گذاشت و حالا رکورددار مدال‌آوری در ورزش ایران محسوب می‌شود. نکته حائز اهمیت اینکه وقتی خبرنگاری از او نظرش را درباره صحبت‌های انتقادی پدرش پرسید، سعی کرد واکنش سنجیده و صبورانه‌ای داشته باشد و هوشمندانه درباره صحبت‌های دلسوزانه اما سرشار از عصبانیت پدرش، حرف زد تا از هر سوءاستفاده و جنجالی پیشگیری کند. ستاره محبوب کشتی ایران و جهان با قدردانی از مردم که تحت هر شرایطی حامی‌اش هستند، درباره گلایه‌های پدرش گفت: «او عزیز من است. شکست ناراحتی دارد و این ناراحتی معمولاً برای خانواده‌ها بیشتر است. تیلور از نقاط ضعف من استفاده کرد و پیروز شد. من آن عملکردی را که می‌خواستم نتوانستم روی تشک داشته باشم و در نهایت شکست خوردم.» یزدانی صاحب هشتمین مدال شد و رکورد جهان پهلوان تختی که 7 مدال المپیک و جهانی دارد را شکست. او در این‌باره هم صحبت کرد: «جهان‌پهلوان تختی چه از نظر مدالی و چه از نظر اخلاقی سرآمد همه ورزشکاران ایران است. من دنبال رکورد نیستم و ان‌شاءالله تا زمانی که کشتی می‌گیرم هدفم فقط این است که بتوانم دل مردم عزیز کشورم را شاد کنم.» کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران درباره صحبت‌های دیوید تیلور مبنی بر اینکه یزدانی از معدود کسانی است که توانسته او را شکست دهد، گفت: «او همیشه به من محبت دارد. امیدوارم در آینده نزدیک بتوانیم رقابت سالم و خوبی داشته باشیم و هر کس حقش است به پیروزی برسد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8010/21/627405/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها