دو شرکت مناطق نفتخیز جنوب و ملی حفاری موافقتنامه یک میلیارد دلاری امضا کردند

گشایش نخستین کارخانه تولید پمپ‌های مصنوعی درون‌چاهی


گروه اقتصادی / نخستین کارخانه تولید پمپ‌های مصنوعی درون‌چاهی آغاز به کار کرد. ساخت نخستین کارخانه تولید پمپ‌های فرازآوری مصنوعی درون‌چاهی با همکاری شرکت نفت و گاز پرشیا و یک شریک روس و حمایت‌های شرکت ملی نفت ایران به نتیجه رسیده است. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در آیین گشایش نخستین کارخانه تولید پمپ‌های فرازآوری مصنوعی درون‌چاهی (ESP)با اشاره به اهمیت این گشایش گفت: روش‌هایی مانند ازدیاد برداشت و غیره برای افزایش تولید مد نظر داریم، اما مناسب‌تر از آن روش‌های چاه‌محور است. اقدام‌های چاه‌محور به فرازآوری مصنوعی معروف هستند و روش‌های چاه‌محور ما را زودتر به ازدیاد برداشت می‌رسانند. ۸۰۰ میلیارد بشکه ذخیره نفت درجا داریم که اگر موفق شویم با این روش در بلندمدت یک درصد به‌ضریب بازیافت بیفزاییم به ۸ میلیارد بشکه نفت قابل برداشت بیشتر می‌رسیم که اگر قیمت را ۸۰ دلار به ازای هر بشکه محاسبه کنیم بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار ثروت قابل‌ توجه برای کشور ایجاد می‌شود.
به گزارش وزارت نفت، محسن خجسته‌مهر افزود: حمایت شرکت ملی نفت از شرکت‌های فناور و سازندگان داخلی با قدرت ادامه دارد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه تولید پمپ‌های مصنوعی درون‌چاهی به‌تدریج و در کوتاه‌مدت در ساخت و انتقال فناوری به ظرفیت کامل می‌رسند، گفت: خوشبختانه تجربه همکاری شرکت نفت و گاز پرشیا و شرکت روس به نتیجه قابل‌ توجهی ختم شده است. وی ادامه داد: پمپ‌های درون‌چاهی افزون بر ساخت، به نگهداری و تعمیرات ویژه نیز نیاز دارند و این تجارتی ارزشمند را در کشور به چرخش در می‌آورد.
موافقتنامه یک میلیارد دلاری
مدیرعامل شرکت ملی نفت در حاشیه بازدید از دکل ۵۸ فتح شرکت ملی حفاری ایران نیز از امضای توافقنامه یک میلیارد دلاری میان شرکت مناطق نفتخیز جنوب با شرکت حفاری خبر داد و گفت: بر اساس مفاد این توافقنامه، حدود ۲۰۰ میلیون دلار به بازسازی و نوسازی دکل‌های حفاری شرکت حفاری اختصاص می‌یابد.
خجسته‌مهر، از حمایت همه جانبه شرکت ملی نفت ایران از شرکت ملی حفاری ایران خبر داد و گفت: موافقتنامه اخیر شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با ملی حفاری مشتمل بر اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار برای بازسازی ناوگان حفاری این شرکت است که مورد حمایت کامل شرکت ملی نفت ایران قرار دارد.
وی اظهار کرد: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب آمادگی خواهد داشت سالانه حدود ۴۰ میلیون دلار به بحث بازسازی ناوگان ملی حفاری اختصاص دهد و تأمین اعتبار آن از سوی شرکت ملی نفت ایران تضمین می‌شود.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه شرکت ملی حفاری ایران جزئی از بدنه بالادستی صنعت نفت است، گفت: این شرکت نقش بی‌بدیلی در امر حاکمیتی ایفا می‌کند.
به‌گفته وی، از مهم‌ترین اولویت‌های مطرح در شرکت ملی نفت ایران درباره پایداری ناوگان حفاری و کمک به توسعه و ثبات این شرکت، شامل مدیریت پایدار و نوسازی و بهسازی حدود ۷۴ دکل حفاری مورد استفاده در شرکت ملی حفاری ایران است. 
پرداخت بدهی ۶ هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی دولت قبل به شهرداری‌ها
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: این شرکت حدود ۶ هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی مربوط به سال‌های ۹۴ تا ۹۶ را به شهرداری‌ها پرداخت کرده است.
به گزارش شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی گفت: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب حدود ۶ هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی مربوط به سال‌های ۹۴ تا ۹۶ را به شهرداری‌ها پرداخت کرده است. بر اساس این گزارش، تدوین دستورعمل اجرای عوارض آلایندگی از اهرم‌های کنترل و پیشگیری از وقوع آلودگی محیط‌‌زیست است که به‌منظور ایجاد وحدت رویه و اعمال مدیریت یکپارچه در اجرای قانون عوارض آلایندگی به ادارات کل محیط‌‌زیست استان‌ها برای اجرا ابلاغ شده است. از نیمه دوم سال ۸۷، قانون مالیات بر ارزش افزوده تصویب شده است، بر اساس تبصره ۱ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واحدهای تولیدی که آلاینده محیط‌‌زیست محسوب می‌شوند و استانداردها و ضوابط حفاظت از محیط‌‌زیست را رعایت نمی‌کنند، مشمول این قانون می‌شوند. بنا بر تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط‌‌‌زیست افزون بر عوارض متعلقه، مشمول پرداخت یک درصد از قیمت فروش به‌عنوان عوارض آلایندگی می‌شوند. 
حضور شرکت ملی حفاری ایران در آب‌های خلیج‌فارس پررنگ می‌شود
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: با تأمین سه دکل حفاری دریایی، حضور این شرکت در آب‌های خلیج‌فارس در آینده نزدیک همانند ۴۰ سال گذشته پررنگ می‌شود.
به گزارش شرکت ملی حفاری ایران، حمیدرضا گلپایگانی با اشاره به اینکه اکنون این شرکت 3دستگاه حفاری شامل دستگاه حفاری شهید رجایی، شهید مدرس و مورب در خلیج فارس دارد، افزود: دکل‌های شهید رجایی و شهید مدرس به سبب فرسودگی تجهیزات، ناکارآمد شده و با توجه به مصوبه شرکت ملی نفت ایران 3دکل جدید جایگزین این دکل‌ها می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8010/14/627392/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها