دیگه چه خبر؟


بررسی تخصصی سی‌تی‌اسکن‌های مهسا امینی چه می‌گوید؟

 خبر اول اینکه، رضا طاهریان، رزیدنت سال آخر رادیولوژی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز موفق شدم به سی‌تی‌اسکن‌های مهسا امینی دسترسی پیدا کنم و به عنوان یک رزیدنت سال آخر رادیولوژی و پس از مشورت با یکی از اساتید و یکی از همکاران نوروسرجن ریپورت این سی‌تی‌اسکن رو خدمت شما می‌گم. تصاویر به طور کامل در ویندوهای مختلف از طریق پکس بیمارستان کسری توسط بنده و استاد و همکار نوروسرجن بررسی شده. پیش از هر چیز بگویم که پستم برای روشن شدن حقیقت در مورد ایشان هست و جنبه پزشکی و نه سیاسی دارد. پست من در دفاع از شواهدی است که در سی‌تی‌اسکن ایشان دیده می‌شود نه دفاع یا حمله به کسی یا حکومتی و... در ضمن حفظ اسرار بیماران جزو اخلاقیات پزشکی است ولی از آنجایی که فوت خانم امینی به یک قضیه ملی و برجسته تبدیل شده و موجب ناراحتی و سردرگمی مردم شده است، بنده برای دفاع از حقیقت بر این اصل پا می‌گذارم. به‌طور خلاصه و برای همکاران غیر پزشک: هیچ شواهدی از ضربه به سر و خونریزی در سی‌تی‌اسکن سر یافت نمی‌شود. شواهد جراحی قبلی در سر دیده می‌شود. برای همکاران پزشک باید بگویم شواهد کرانیوتومی فرونتوتمپورال قبلی همراه با اتروفی مختصر عضلانی و تغییرات بافت نرم در محل جراحی بیمار مشهود است. اتروفی مختصر لوب فرونتال راست همراه با دیلاتاسیون مختصر ثانویه در شاخ فرونتال بطن جانبی راست مشهود است. ناحیه کلسیفیکاسون کورس سوپرا سلار دیده می‌شود. شکستگی استخوانی و شواهد ای‌سی‌اچ دیده نمی‌شود. در سی‌تی‌اسکن ریه شواهد کانتیوژن پست سی‌پی‌آر و پنومونی اسپیراسیونی مشهود است. لوله تراشه در محل مناسب دیده می‌شود.
در مشورت با یکی از همکاران نوروسرجن احتمال داده می‌شود که بیمار پیشتر تحت جراحی کرانیوفارنژیوم قرار گرفته و بخشی از تومور در ناحیه سوپراسلار باقی مانده است. نوع کرانیوتومی با جراحی انجام شده جهت دسترسی به ناحیه سوپرا سلار از طریق فیشر سیلوین مطابقت دارد. با توجه به جراحی انجام شده در این ناحیه وقوع دیابت بی‌مزه در بیمار دور از انتظار نیست و با توجه به اتروفی لوب فرونتال راست احتمال صرع را برای بیمار نمی‌توان رد کرد هرچند اساساً تشخیص صرع یا دیابت بی‌مزه با سی‌تی‌اسکن مقدور نیست. دروغ‌های عجیب بعضی رسانه‌ها که با سی‌تی‌اسکن‌های انجام شده در تناقض است و جالب اینکه رسانه ایران اینترنشنال با دو پزشک مصاحبه مفصلی انجام داده است و این دو نفر ادعای خونریزی و شکستگی جمجمه داشتند. علاوه بر سی‌تی‌اسکن فوق که در عصر ۲۳ شهریور انجام شده، چند گرافی پورتابل مربوط به روزهای ۲۴ و ۲۵ شهریور نیز از ایشان گرفته شده که بر خلاف ادعای بعضی رسانه‌ها نشان می‌دهد ایشان طی آن مدت زنده بوده است.


از سرگیری شکایت ایران از امریکا در دادگاه لاهه

 شنیدیم که،ایران در جلسه‌ای در دادگاه بین‌المللی لاهه شکایت خود از واشنگتن درباره پول‌های بلوکه‌شده ایران در امریکا را از سر گرفت. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه امریکا اینترنشنال بیزینس تایمز، واشنگتن این دارایی‌های ایران را با مطرح کردن اتهاماتی مبنی بر دست داشتن ایران در حملات تروریستی مسدود کرده و معتقد است که این مبالغ باید به قربانیان این حملات ادعایی تعلق بگیرد. روز دوشنبه اولین جلسه رسیدگی دیوان بین‌المللی دادگستری به پرونده «برخی اموال ایران» علیه امریکا در محل دیوان لاهه برگزار شد و وکلای ایران تحت سرپرستی توکل حبیب‌زاده رئیس مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری لایحه ایران را ارائه کردند. تهران پیش از این در سال ۲۰۱۶ و پس از آنکه دادگاه عالی امریکا به مسدودسازی ۲ میلیارد دلار دارایی‌های ایران و تعلق گرفتن آن به بازماندگان حملات نسبت داده‌ شده به ایران حکم داد، از واشنگتن به دادگاه سازمان ملل در لاهه شکایت کرد. ایران معتقد است مسدودسازی این پول‌ها، نقض پیمان مودت با امریکا است که پیش از انقلاب اسلامی ایران منعقد شده بود.


وحشت امریکا و صهیونیست‌ها از سلاح‌های ایرانی

 خبر دیگر اینکه،یک وبگاه امریکایی روز دوشنبه در مطلبی به وجود سلاح‌های مختلف و قدرتمند در زرادخانه ایران پرداخت و نوشت، ایران دارای سلاح‌هایی است که باید امریکا و اسرائیل را نگران کند.
به گزارش فارس، وبگاه «19 فورتی فایو» در مطلبی به قلم «مایا  کارلین» در ابتدا به خانواده موشک‌های «سجیل» پرداخت و نوشت، سجیل خانواده‌ای از موشک‌های بالستیک میان‌برد با سوخت جامد است. در ادامه این مطلب به زیردریایی «غدیر» اشاره شده است. زیردریایی‌های ایرانی کلاس غدیر که برای عبور از آب‌های کم‌عمق خلیج فارس طراحی شده‌اند، پیشرفته‌تر از زیردریایی‌های کلاس «کیلو» هستند. شکل کوچک این زیردریایی رصد آن را مشکل می‌کند.
ناوچه موشک‌انداز کلاس «موج» از دیگر موارد مورد اشاره بوده که نویسنده در خصوص آن می‌گوید: در سال ۲۰۲۱ سومین ناوچه کلاس «موج» ایران وارد خدمت در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شد. طبق گزارش‌ها، این دسته از ناوچه‌ها مجهز به سامانه‌های  جنگ‌های ضدزیردریایی و سایر سامانه‌هایی هستند که آن را قادر می‌سازد تا با تهدیدات سطحی مقابله کند.


خبرنگار شبکه آلمانی ولت مدعی شد
پهپادهای ایرانی قواعد بازی جنگ اوکراین را تغییر داده‌اند

 دست آخر اینکه،  خبرنگار شبکه آلمانی ولت در گزارشی اعلام کرد: یک موضوع امروز توجه من را در بررسی اخبار رسانه‌های غربی به خود جلب کرده است؛ روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع امریکایی نوشت که ارتش روسیه هم‌اکنون به طور گسترده از پهپادهای انتحاری ایرانی بویژه شاهد ۱۳۶ در عملیات‌های نظامی هر روزه خود استفاده می‌کند، اقدامی که می‌تواند قواعد بازی در جنگ اوکراین را تغییر دهد. وی افزود: این نوع از پهپادهای انتحاری ایرانی بسیار قدرتمند بوده و کارایی بالایی دارند. براین اساس، نیروهای روسی در شرایط کنونی از پهپادهای ایرانی به طور خاص در منطقه زاپروژیا برای هدف قرار دادن تسلیحات جنگی امریکایی‌ها از جمله موشک‌اندازهای هیمارس و توپخانه‌ها به طور دقیق استفاده می‌کنند.  وی افزود: پهپادهای ایرانی از نوع تهاجمی (شاهد ۱۳۶) به شیوه موشک‌های کروز عمل می‌کنند، این نوع پهپادها از سوی کاربر عملیاتی تا زمان رسیدن به هدف هدایت می‌شوند و پس از آن ضربه نهایی را وارد می‌کنند. به همین دلیل و به علت اینکه آسیب‌های زیادی به اهداف تعیین شده وارد می‌کنند، نام کامیکازه (انتحاری) برای آنها انتخاب شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8009/3/627363/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها