رئیس سازمان انرژی اتمی مطرح کرد

پیام‌های آژانس برای بستن پرونده های سیاسی


رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ازدستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای ایران در حوزه علمی و پزشکی خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم تا جوی که علیه صنعت هسته‌ای کشور به راه افتاده تا مسیر ما را مسدود کنند، با استفاده از دستاوردهای گوناگون و متنوع از بین ببریم.
به گزارش مهر، محمد اسلامی با اشاره به اینکه طی دو دهه گذشته ادعاهایی که توسط منافقان و به رهبری صهیونیست‌ها مطرح شده مبنای جریان علیه صنعت هسته‌ای ایران در شورای امنیت و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اعمال تحریم‌های سنگین علیه ایران بوده است، گفت: چگونه می‌شود که یک سازمان بین‌المللی زیر نظر سازمان ملل از منافقان که دستانشان به خون هزاران ایرانی آغشته است، پیروی کند و رژیم صهیونیستی را به عنوان مرجع تقلید خود انتخاب کند؟
 یک مورد فعالیت هسته‌ای اعلام نشده هم وجود ندارد
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با انتقاد از طرح مسائل غیر برجامی از جمله پرونده‌های موسوم به مطالعات ادعایی از سوی طرف‌های غربی مذاکرات، اظهار داشت: در مذاکراتی که در دولت قبل انجام شده بود، گفته بودند که اطلاعاتی در دست ما است و برای بازدید از چهار مکان به ما دسترسی بدهید که ما این پرونده را ببندیم البته برای این اتهامات هم سند معتبر نداشتند اما ما گفتیم شما سؤالاتتان را به ما بدهید و ما جواب سؤالات را به شرط اینکه پرونده را ببندید، می‌دهیم.
اسلامی در این باره  یادآور شد: آژانس اعلام کرد که 2 پرونده از مکان‌های ادعایی را می‌بندد و در مورد 2 مکان بعدی، ایران باید روشنگری بیشتری انجام دهد اما بعداً از آن دو مکان، یک پرونده‌ را بستند که البته مجدداً پرونده همان مکان را باز کردند! برای مثال یکی از این اماکن یک معدن متروکه است که بیش از 30 سال استفاده نشده است. 
وی گفت: در جمهوری اسلامی ایران یک مورد فعالیت هسته‌ای وجود ندارد که به آژانس اعلام نشده باشد یا آژانس از آن 
بی اطلاع باشد و تمام فعالیت‌ها تحت نظارت آژانس است.
آژانس اراده سیاسی خود را خرج بستن پرونده کند
اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه  امروز در حدود 2 درصد از ظرفیت هسته‌ای دنیا مربوط به ایران است، اما حدود 25 درصد از بازرسی‌ها از ایران انجام می‌شود، بر ضرورت صیانت آژانس و مدیرکل آن از جایگاه حقوقی این نهاد بین‌المللی تأکید کرد. وی با بیان این توصیه که بهتر است آژانس اراده سیاسی  را که الان برای اعمال فشار استفاده می‌شود خرج بستن پرونده کند، گفت: پیغام‌ها و پیام‌هایی که از طرف آژانس آمده نشان می‌دهد که قصد بستن این پرونده را دارند. امیدواریم صادق باشند و بیش از این وقت خود را تلف نکرده و فکر نکنند که با چنین موردی بتوانند فشار حداکثری خود را اعمال کنند.
اسلامی عدم همکاری بسیاری از کشورها علیه ایران در شورای حکام را معنادار دانست و با اشاره به اینکه فقط یک بیانیه در چهار بند منتشر شد که در بند چهارم آن مواضع اروپایی‌ها آمده بود، گفت: علایم و نشانه‌ها که در یک سال گذشته وجود داشت و هنوز هم ادامه دارد، حاکی از این است که اروپایی‌ها اراده کرده‌اند که توافق صورت گیرد اما نیت اصلی آنها انزوای ایران است و به نوعی با توافق هسته‌ای می‌خواهند زمان بخرند که ما را تضعیف کنند. 
وی خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها با داشتن چرخه سوخت ما مخالف هستند زیرا چرخه سوخت نماد داشتن قدرت است و اروپایی‌ها از قبل از انقلاب نیز موافق این موضوع نبوده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8009/3/627362/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها