رشد5/1 درصدی ارزش افزوده صنعت


وزیر صمت با اشاره به گزارش فصلی مرکز آمار ایران از رشد تولید ناخالص داخلی و ارزش افزوده کشور گفت: براساس این آمار بخش صنعت در بهار امسال رشد 1/5 درصدی را تجربه کرده است. وی گفت: عضویت در مجامع بین‌المللی سبب تسهیل تجارت خارجی کشور می‌شود هرچند تراز تجاری کشور مثبت بوده و روند رو به رشدی دارد.

​​​​​​​وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به گزارش فصلی مرکز آمار ایران از رشد تولید ناخالص داخلی و ارزش افزوده کشور گفت: براساس این آمار بخش صنعت در بهار امسال رشد ۵.۱ درصدی را تجربه کرده است. وی در عین حال با اشاره به اثرات اقتصادی عضویت ایران در شانگهای، گفت: عضویت در مجامع بین‌المللی سبب تسهیل تجارت خارجی کشور می‌شود هرچند تراز تجاری کشور مثبت بوده و روند رو‌به رشدی دارد.
به گزارش ایرنا، سیدرضا فاطمی امین همچنین با بیان اینکه بخش صنعت در فصل گذشته شاهد رشد در حوزه سرمایه‌گذاری نیز بوده است، افزود: براساس گزارش مرکز آمار ایران، اقتصاد ایران در بهار امسال رشد ۳.۸ درصدی تولید ناخالص داخلی را ثبت کرد که این شاخص بدون محاسبه نفت به رشد ۴.۳ درصدی رسید. فاطمی امین با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث جذب سرمایه برای بخش تولید اظهار داشت: وزارت صمت با همکاری بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، کارگروه ویژه‌ای برای این کار تشکیل داده و هماهنگی‌های خوبی انجام شده است. وی با بیان اینکه ۵۰ هزار میلیارد تومان برای نوسازی واحدهای تولیدی از طریق بازار سرمایه در نظر گرفته شده است، افزود: اگر شرکت‌های دولتی وارد بازار بورس و اوراق بهادار شوند، بانک‌ها آن را ضمانت می‌کنند. وزیر صمت درباره عملکرد این وزارتخانه در پنجره واحد خدمات دولت نیز گفت: ارتباط و همکاری‌های وزارت صمت با پنجره واحد برقرار شده است البته برخی بخش‌ها از جمله سازمان‌هایی که کارهای مطالعاتی می‌کنند، ضرورتی برای اتصال به این سامانه ندارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8006/1/626984/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها