هنرمندان در فضای مجازی


فقدان
خبرآمد که بابک برزویه عکاس سرشناس ایرانی که در پروژه‌های سینمایی بسیاری حضور داشته و جوایز بسیاری هم کسب کرده است پس از مدت‌ها تحمل بیماری دار فانی را وداع گفت. هنرمندان بسیاری در صفحه‌های مجازی خود نسبت به فقدان این هنرمند خوش‌ذوق و خوش‌اخلاق ابراز تأسف کردند و متن و عکس‌هایی از او را به اشتراک گذاشتند. از جمله شهره سلطانی که با انتشار عکسی از برزویه نوشت: «بابک جان بابک جان رفیق سال‌های دور چه زود رفتی. تمام عکس‌هایی که از تو دارم از تئاتر تا سینما خاطرات و یادگارهای توست.» عاطفه رضوی هم با انتشار عکس او در استوری اینستاگرام خود از این هنرمند توانای ایرانی به نیکی یاد کرد و رفتنش را تسلیت گفت. بابک برزویه مدت‌ها بود با ضایعه‌ای مغزی در کما به سر می‌برد تا اینکه سه‌شنبه غروب خبر آمد که برای همیشه دست از این جهان خاکی شسته و به دیاری دیگر رفته است.

​​​​​​​چهره‌ها
مهدی سلطانی بازیگر نام‌‌آشنا و خوش‌صدای ایرانی ویدیویی از فیلم جدیدش که به زندگی سهراب سپهری شاعر معاصر پرداخته، منتشر کرد و در توضیح آن نوشت: «رؤیای سهراب» فیلمی است سینمایی درباره سهراب سپهری شاعر سرشناس و محبوب معاصر که از چهار‌شنبه بیست‌وششم مرداد هزار‌وچهارصد‌‌ویک خورشیدی در سینماهای سراسر کشور به روی پرده خواهد رفت. امیدوارم که علاقه‌مندان به سینما، شعر و ادبیات و ایران و سهراب از این فیلم لذت ببرند. مواظب خودتون باشید.» لاله اسکندری هم یکی دیگر از بازیگران این فیلم است که همین ویدیو را در اینستاگرامش منتشر کرده و در توضیح آن آورده است: «فیلم سینمایی «رؤیای سهراب» به کارگردانی علی قویتن عزیز اکران خود را از روز ۲۶ مرداد‌ماه در سینماها آغاز می‌کند….به امید درخشش فیلم.»

نرگس آبیار کارگردان فیلم‌های تحسین‌ شده‌ای مثل «نفس»، «شیار143» و «شبی که ماه کامل شد» از اکران تازه‌ترین فیلمش «ابلق» خبر داد و نوشت: «آغاز اکران از امروز در سراسر کشور.» فیلم سینمایی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی از چهارشنبه، ۲۶مردادماه در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود. تیزر این فیلم سینمایی را آرمین مُنیبی ساخته است. «ابلق» که در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر درخشید، با کاندیدا شدن در 10 رشته، چهار سیمرغ بلورین را از آن خود کرد.همچنین این فیلم سینمایی برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم سینمایی از نگاه تماشاگران است. با توجه به استقبال گرم مخاطبان از این فیلم سینمایی در جشنواره فیلم، پیش‌بینی می‌شود «ابلق» اکران موفقی داشته باشد. بهرام رادان، الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، مهران احمدی، گلاره عباسی، گیتی معینی، شادی کرم رودی، امین میری، فاطمه کریمیان و الهه اذکاری بازیگران این فیلم سینمایی هستند. پخش «ابلق» را بانو فیلم بر عهده دارد. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه‌های بلیت‌فروشی نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.»

الناز شاکردوست که این روزها فیلم «تی‌تی» را روی پرده سینما دارد از گریم خود در این فیلم نوشت: «به محض اینکه دماغم رو می‌ذاشتم همه چیز تی‌تی خانم میومد سرجاش، از لهجه‌ ش بگیر تا جای صداش، حتی راه رفتنش همه و همه. راستی در این روزهای پایانی تماشای این فیلم فراموش‌نشدنی بر پرده سینما رو از دست ندید.»

اما بخوانید از افشین هاشمی بازیگر سرشناس و محبوب سینما و تئاتر که چند خط  کوتاه درباره کارهای اخیرش نوشته. او با اشاره به دو اثر سینمایی و سریالی اخیرش نوشته: «و از میانِ «شبکه مخفی زنان»، «پسران دریا» آرام آرام راهِ خودش را می‌رود نیمه اولِ شهریور در چهل‌وچهارمین جشنواره فیلمِ مسکو و سی‌امین جشنواره فیلمِ بلغارستان.»

اکران جهانی
ارسلان امیری کارگردان فیلم تحسین شده‌ «زالاوا» از اکران جهانی این فیلم نوشته و در اینستاگرامش توضیح داده: «اکران فیلم سینمایی «زالاوا» از ماه آینده در دوازده کشور جهان آغاز می‌شود. کمپانی LevelK دانمارک پخش ‌کننده جهانی زالاوا است. کمپانی اج اینترتینمنت (Eg Entertainment) حق پخش انحصاری فیلم «زالاوا»، برای اکران درکشورهای سوئد، استونی، فنلاند و نروژ؛ رماین این لایت (Remain in Light) حق پخش انحصاری در هلند، بلژیک و لوکزامبورگ؛ کمپانی کورینث فیلمز (Corinth Films) نیز حق پخش انحصاری در امریکا و کانادا؛ و کمپانی پی تی فالکن (PT.Falkon) حق پخش انحصاری اندونزی را بر عهده دارند. امیدوارم مخاطبان جهانی از این دسترنج و مغزرنج سینمایی تیم زالاوا استقبال کنند و لذت ببرند.»
 
ادبیاتی‌ها
اگر به ادبیات علاقه‌مند هستید و آثار رضا جولایی را نخوانده‌اید از همین امروز شروع کنید و رمان‌هایش را یکی‌یکی بخوانید و حظ ببرید. جولایی در اینستاگرام خود متن کوتاهی از ریشه علاقه‌اش به کتاب نوشته و آورده است: «علاقه به کتاب را از چهار، پنج سالگی آموختم. هیچ هدیه‌ای به اندازه کتاب (هایی که دوست می‌داشتم) مرا خوشحال نمی‌کرد حالا بعد از گذشت سال‌ها هنوز هم ناآگاهانه شاد می‌شوم از داشتن این همه کتاب. یکجا. نعمت بزرگی است علاقه به کتابخوانی، شناخت خود و جهان.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7982/24/623306/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها