به مناسبت برگزاری رویداد کارتونی «فیلترهای زندگی من»

ادامه حیات ما به وجود فیلترهای خوب در زندگی وابسته است


گروه فرهنگی/قرار است اولین رویداد کارتونی فیلترهای زندگی من، با حمایت گروه سرکان و به دبیری جمال رحمتی کارتونیست، ۲۷ مردادماه ۱۴۰۱ به‌صورت آنلاین و غیرحضوری با شرکت ۵۵ کارتونیست برگزار شود.
جمال رحمتی دبیر این رویداد درباره نحوه برگزاری آن به «ایران» می‌گوید: «این یک دورهمی است در ادامه عصرانه کارتون‌ها و تهران کارتون‌ها با این تفاوت که این بار بخش خصوصی از هنرمندان حمایت می‌کند. این رویداد به مناسبت پنجاه‌وپنجمین سال تأسیس گروه صنعتی سرکان است و با حضور 55 کارتونیست برگزار می‌شود. 
موضوعی که ما انتخاب کردیم «فیلترهای زندگی من» است. می‌دانید که هر یک از ما آدم‌ها ممکن است چیزهایی را وارد زندگی‌مان نکنیم و اجازه ورود به آن ندهیم. صرفاً هم فقط زندگی شخصی نیست بلکه حیطه‌کاری هم می‌تواند شامل حال ما باشد. برای همین چنین موضوعی را انتخاب کردیم که قرار است 27 مرداد ماه امسال برگزار شود. این رویداد در بستر فضای مجازی در اینستا گرام رخ خواهد داد و شامل یک کار و یک فیلم تایم لپس است.»
«فیلترهای زندگی من» با رویکردهای فیلترهای مفید در زندگی افراد برگزار می‌شود. فیلترهایی که حیات ما به بودن و کیفیت آنها وابسته است. از اینکه چه موسیقی گوش کنیم، کجا برویم، چه کارهای انجام بدهیم، چه دانشگاه و رشته‌ای انتخاب کنیم و در تصویر کلی چه چیزی را نسبت به چه چیزهایی برتر بدانیم و انتخاب کنیم، از فیلترهای مختلفی بهره می‌بریم که زندگی و شخصیت ما را می‌سازند، اما از زمانی که فیلتر فقط کارکرد محدودکننده به خود گرفت بیش از آنکه چهره مثبت آن دیده شود، منفی شد و به قابلیت‌ها و حضور پر بسامد آن در زندگی بی‌توجه شدیم. اینکه ادامه حیات ما به وجود فیلترهای خوب در زندگی وابسته است، همواره مغفول است. رویداد هنری کارتونی «فیلترهای زندگی من» از این دریچه و بر این مبنا شکل گرفت و می‌خواهد با زبانی متفاوت به فیلتر نگاه کند.
این رویداد در تاریخ پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ از طریق صفحات اینستاگرام هنرمندان و کارتونیست‌ها قابل مشاهده است. این رویداد را می‌توانید از طریق اینستاگرام گروه صنعتی سرکان و صفحه دبیر رویداد جمال رحمتی پیگیری کنید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7982/23/623299/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها