گزارش «ایران» از شرایط 4 ورزشگاه برای بازگشت هواداران

میزبانی‌های بی‌خاصیت!


محمدمحمدی سدهی/ در روزهای گذشته اعلام شد که هفته دوم لیگ برتر فوتبال همانند هفته نخست بدون حضور هواداران برگزار می‌شود اما دیروز سازمان لیگ در بیانیه‌ای کوتاه اما مهم، شروط بازگشت تماشاگران را اعلام کرد که مهمترین آن تجهیز ورزشگاه‌ها به «سامانه فروش بلیت الکترونیک و گیت کنترل هواداران» است. علاوه بر این اعلام شد که تیم‌های میزبان در صورت تصویب شورای تأمین استان و اخذ تأییدیه‌های لازم می‌توانند طبق پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های قبلی در خصوص ویروس کرونا تا سقف ۳۰ درصد ظرفیت ورزشگاه اقدام به بلیت فروشی کنند. در شرایطی که برگزاری دیدارهای خانگی برای تیم‌های میزبان امتیاز مثبتی است، شرایط نامناسب برخی ورزشگاه‌ها باعث می‌شود این امتیاز بی‌خاصیت باشد! در هفته دوم لیگ برتر شهرهای تهران، اصفهان، تبریز و انزلی میزبان 4 دیدار مهم خواهند بود. در تهران پرسپولیس به مصاف فولاد می‌رود و اصفهان هم میزبان دیدار تیم‌های سپاهان و نساجی است. در تبریز تراکتور به مصاف ذوب آهن خواهد رفت و دیگر بازی مهم هم در بندر انزلی و بین تیم‌های ملوان و استقلال برگزار می‌شود. بر همین اساس خبرنگار «ایران» با مسئولان هیأت‌های استانی اصفهان، آذربایجان شرقی، تهران و گیلان گفت‌و‌گو کرد و شرایط ورزشگاه‌های این 4 استان را برای برگزاری دیدارها با حضور هواداران جویا شد.
احتمال برگزاری 2 دیدار 50، 50 است
اصفهان؛ ورزشگاه نقش جهان: سپاهان امشب در اصفهان میزبان نساجی مازندران است و بر این اساس خبرنگار «ایران» به منظور اطلاع از شرایط برگزاری مسابقه این دو تیم با حضور هواداران با حمیدرضا دادخواه، دبیر هیأت فوتبال استان اصفهان صحبت کرد و او در این خصوص بیان کرد: «با توجه به دستورالعملی که سازمان لیگ اعلام کرده است، ورزشگاه‌های نقش جهان و فولادشهر مجهز به سامانه بلیت فروشی و گیت کنترل هواداران است و از این نظر 2 ورزشگاه سپاهان و ذوب‌آهن مشکلی ندارند اما سازمان لیگ اعلام کرده که در صورت صلاحدید و تصویب شورای تأمین استان اصفهان بازی با حضور هواداران برگزار می‌شود که البته تاکنون شورای تأمین استان تأییدیه‌ای در خصوص حضور هواداران در این بازی نداشته است. شرایط کرونا در استان اصفهان خوب نیست اما احتمال حضور هواداران در این بازی 50، 50 است.»
تبریز؛ ورزشگاه سردار شهید سلیمانی: تبریز یکی از شهرهایی است که روز جمعه میزبان دیدار تراکتور و ذوب‌آهن خواهد بود. بر این اساس علی خاکی‌زاد، دبیر هیأت استان آذربایجان شرقی در خصوص شرایط برگزاری این دیدار با حضور تماشاگران به «ایران» گفت: «در حال حاضر ورزشگاه یادگار امام در دست تعمیر است و در زمان حضور رئیس جمهور محترم در تبریز بودجه‌ای در اختیار این ورزشگاه قرار گرفته است تا این ورزشگاه بازسازی شود. رختکن‌ها و تونل‌های ورودی و خروجی ورزشگاه یادگار در دست تعمیر است و ان‌شاءالله این تعمیرات تا 2 هفته آینده پایان می‌یابد و بازی‌های تراکتور در این ورزشگاه برگزار خواهد شد.» او در پاسخ به این سؤال که شرایط ورزشگاه یادگار از نظر سامانه بلیت الکترونیک و گیت هواداران به چه صورت است؟ افزود: «ورزشگاه یادگار امام نخستین ورزشگاهی بود که از این نظر تجهیز شد. حتی آن زمان ورزشگاه آزادی هم به سامانه بلیت فروشی الکترونیکی و گیت کنترل هواداران مجهز نبود. تراکتور به دلیل تعمیرات ورزشگاه یادگار امام در این هفته در ورزشگاه سردار شهید سلیمانی میزبان ذوب‌آهن خواهد بود که البته این ورزشگاه مجهز نیست و برگزاری این دیدار با حضور هواداران مشروط بر انتقال گیت‌ها به ورزشگاه شهید سلیمانی است که البته این کار آسانی نیست. در حال حاضر مسئولان باشگاه در تلاش هستند تا گیت‌ها را منتقل کنند و تا این لحظه برگزاری بازی این دو تیم با حضور هواداران 50، 50 است. اگر یادگار امام شرایط برگزاری این دیدار را داشت قطعاً بازی تراکتور ذوب‌آهن با حضور هواداران برگزار می‌شد.»
حضور 50 درصدی هواداران پرسپولیس
تهران؛ ورزشگاه آزادی: آزادی یکی دیگر از ورزشگاه‌هایی است که عصر جمعه میزبان دیدار تیم‌های پرسپولیس و فولاد است، حبیب‌الله شیرازی، رئیس هیأت فوتبال استان تهران در خصوص برگزاری این دیدار با حضور هواداران به «ایران» گفت: «ورزشگاه آزادی به سامانه بلیت فروشی و گیت مجهز است و از این نظر مشکلی ندارد اما برگزاری این بازی با حضور هواداران نیاز به تأیید شورای تأمین استان تهران را دارد چرا که در روزهای اخیر بحث شیوع کرونا روند صعودی داشته است. البته در این خصوص دستورالعملی آمده است که افرادی که 3 دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند حق حضور در جلسات هیأت استان را  خواهند داشت.» شیرازی پس از پیگیری موضوع حضور هواداران از طریق شورای تأمین استان تهران، از حضور 50 درصدی هواداران در بازی پرسپولیس و فولاد خبر داد و گفت: «شورای تأمین استان تهران مجوز حضور 50 درصد از هواداران را در ورزشگاه آزادی صادر کرد تا این دیدار با حضور هواداران برگزار شود. البته هواداران باید 3 دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند و علاوه بر این پیشنهاد می‌کنیم که هواداران با ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ورزشگاه حاضر شوند.»
انزلی؛ ورزشگاه سیروس قایقران: اما انزلی یکی دیگر از شهرهای میزبان هفته دوم است که باید ملوان عصر امروز در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی به مصاف استقلال برود. در خصوص این بازی اعلام شد که قطعاً هواداران نمی‌توانند از نزدیک شاهد تماشای این دیدار باشند. باشگاه ملوان هم در این خصوص توضیح داد که به دلیل برطرف نشدن نواقص ورودی‌ها و گیت‌های ورزشگاه سیروس قایقران، بلیت‌فروشی دیدار ملوان و استقلال صورت نمی‌گیرد و قوی سپید انزلی باید بدون حضور هواداران از استقلال میزبانی کند. در این خصوص یکی از مسئولان هیأت فوتبال استان گیلان که نخواست نامش فاش شود، اعلام داشت: «ورزشگاه سیروس قایقران هیچ چیزی ندارد و مشخص نیست که این ورزشگاه چه زمانی به سامانه بلیت فروشی الکترونیکی و گیت کنترل هواداران تجهیز خواهد شد.»

برش
شرایط 4 ورزشگاه دیگر چگونه است؟
​​​​​​​رفسنجان، کرمان، تهران و صنعت نفت آبادان میزبان 4 دیدار دیگر این هفته هستند که با توجه به اطلاعیه سازمان لیگ فوتبال، عملاً ورزشگاه‌های شهید باهنر کرمان و دستگردی تهران که به ترتیب میزبان تیم های مس کرمان و هوادار تهران است به دلیل عدم وجود سامانه بلیت‌فروشی الکترونیکی و گیت کنترل هواداران نمی‌توانند میزبان هواداران در این هفته باشند. اما ورزشگاه‌های اختصاصی مس رفسنجان و تختی آبادان که میزبان تیم های مس رفسنجان و صنعت نفت آبادان هستند، 2 ورزشگاهی محسوب می‌شوند که شرایط ابتدایی برای میزبانی از تیم‌های خود را دارند و باید منتظر تصویب شورای تأمین استان و اخذ تأییدیه‌های دیگر برای حضور تماشاگران در ورزشگاه باشند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7982/20/623279/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها