خبر در خبر


مهر- «جمشید محبت خانی» فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست در خصوص بحث شهادت محیطبان نجفی تصریح کرد: محیطبان ما از قصاص مبرا شده و در رأی صادره، قتل عمد به شبه عمد تبدیل شده بود. ایشان را در حین بدرقه و دست و پا بسته در یک عملیات ناجوانمردانه و تروریستی به شهادت رساندند.

ایسنا- «غلامرضا ابدالی» سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌ وحش از حضور «پیروز» - توله یوز نر - در سایت فضای باز پردیسان به‌صورت دائمی از شهریورماه همچنین وضعیت خوب ایران - مادر پیروز - و تمرکز سازمان محیط‌ زیست بر حفظ یوز ماده تازه پیدا شده به همراه چهار توله‌اش خبر داد.

مهر- «حسن خوشخو» معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از ابلاغ بلیت ۶ میلیون تومانی پروازهای رفت و برگشت اربعین به شرکت‌های هواپیمایی خبر داد.


میراث آریا- «نصرالله ابراهیمی» معاون میراث‌ فرهنگی استان بوشهر، از مرمت موزه مردم‌شناسی در استان خبر داده و گفت: «موزه مردم‌شناسی بوشهر در عمارت طاهری بافت تاریخی بوشهر قرار دارد که بخشی از موزه نیازمند بهسازی بود و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.»


ایسنا- «محمدرضا کرمی‌نژاد» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از آبرسانی با تانکر به برخی از روستاهای بخش گمبوعه شهرستان حمیدیه خبر داده است. او می‌گوید: ۱۷ روستا در این منطقه مشکل آبرسانی دارند که بخشی از آن به‌دلیل افت فشار شبکه آبرسانی است. این مقام مسئول وعده داده که مشکل این روستاها طی روزهای آینده حل خواهد شد.


میراث آریا- «سرهنگ حسینعلی فضلی» فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از کشف سه ظرف سفالی تاریخی با قدمت هزاره اول قبل از میلاد در حین پایش نیروهای یگان حفاظت در روستای انذر خبر داد.


ایسنا- «صادق ضیاییان» رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از افزایش ابر و بارش پراکنده در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس، خیزش گرد و خاک در نواحی شرقی و مرکز کشور و کاهش کیفیت هوا در غرب خبر داد.


مهر- «ادریس مازندرانی»، مدیر پاویون ایران در نمایشگاه بین‌المللی صنعت گردشگری نجف گفت: هدف اصلی از مشارکت شرکت‌های ایرانی در پاویون ویژه ایران در نمایشگاه گردشگری نجف، افزایش ورود گردشگران عراقی به سراسر ایران در حوزه‌های سلامت، ورزشی، تفریحی و مذهبی خواهد بود که قطعاً نیازمند ارائه و معرفی پتانسیل هر استان توسط برترین فعالین این صنعت است.


میراث آریا- «احمد حمزه‌زاده» مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی، از مرمت گراندهتل تبریز خبر داده و گفت: گراندهتل اولین هتل مدرن تبریز محسوب می‌شود که در دوره پهلوی در خروجی «کوچه پاساژ» به سمت چهار‌راه شریعتی واقع‌ شده و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. لذا مرمت و سامان‌دهی این هتل تاریخی به‌صورت مشارکتی در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفت.


میراث آریا- «الهه خاکباز الوندیان»، رئیس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از مرمت کهن‌ترین زیلوی کشور در موزه زیلوی میبد خبر داده و گفت: این اثر ارزشمند تنها زیلوی سه رنگ در ایران با رنگ‌های سفید، آبی و قرمز است که در ابعاد ۷۴۰ در ۳۱۴ سانتیمتر با بیست‌وچهار نقش سجاده‌ای، در دو ردیف ۱۲‌تایی متناسب با فرش‌انداز ایوان مسجد جامع میبد بافته‌ شده است. در حال حاضر نیز مراحل پایانی حفاظت و مرمت این اثر در حال انجام است و پس از اتمام مرمت در یک نشست تخصصی نحوه برخورد حفاظتی و مرمتی با آن ارائه خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7982/17/623278/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها