وعده شهرداری برای حمل‌ونقل عمومی ارزان در مناطق حاشیه‌ای مشهد

20 خط اتوبوس صد تومانی تا پایان سال در مشهد افتتاح می‌شود


شیما جهانبخش
خبرنگار

شش ماه پیش بود که شهردار مشهد وعده داد با توجه به بهای 1000 تومانی بلیت اتوبوس‌های شهری و دشواری پرداخت این مبلغ برای حاشیه‌نشینان و اقشار کم درآمد، قیمت بلیت اتوبوس برای برخی مناطق یا رایگان می‌شود یا تخفیف قابل توجه تا 90 درصد خواهد داشت.حالا پس از گذشت ۶ ماه شهردار مشهد از افتتاح یک خط با بهای ۱۰۰ تومان در حاشیه شهر مشهد خبر داده است. خط منطقه روستای قرقی (شهرک مهرگان) از مناطق حاشیه‌ای مشهد که بلیت اتوبوس آن صد تومانی شده است.
عبدالله ارجایی در تاریخ ۲۹ تیر ماه در مراسم افتتاح پنج پروژه شهری در مورد این طرح اظهار کرد: اولین خط به شماره ۴۳۱ به‌صورت رسمی کار خود را با بهای خدمات ۱۰۰ تومان آغاز کرد. این عدد تا پایان امسال به ۲۰ خط خواهد رسید و تا سال آینده تعداد این خطوط افزایش پیدا می‌کند. با وجود اینکه نرخ بلیت اتوبوس در مشهد کمتر از ۱۵ درصد بهای تمام شده خدمات است، در نظر داریم تعدادی از خطوط اتوبوسرانی حاشیه شهر را با نرخ نزدیک به رایگان در اختیار مردم قرار دهیم.
خط ۴۳۱ در منطقه قرقی(شهرک مهرگان) ایجاد شده و آن طور که مسئولان اعلام کرده‌اند: «تا پیش از ایجاد خط ۴۳۱، ساکنان محله قرقی باید تا انتهای شهرک مهرگان پیاده می‌آمدند و از آنجا با استفاده از خط ۴۴ و پرداخت کرایه کامل تا انتهای پل رسالت و از آنجا با پرداخت کرایه مجدد به هسته مرکزی شهر می‌آمدند. با ایجاد خط ۴۳۱ در معابری که در گذشته تحت پوشش خطوط اتوبوسرانی نبوده سرویس‌دهی انجام شده و شهروندان مشمول تخفیف ۹۰ درصدی شده‌اند.»
افتتاح این خط البته با انتقاداتی هم همراه بوده است. کم بودن مسیر این خط و اختصاص تنها دو دستگاه مینی‌بوس به این خط از جمله انتقاداتی است که در رابطه با این موضوع مطرح شده است. این انتقادات تا مرحله متهم کردن شهرداری به انجام کار تبلیغاتی و غیر کاربردی هم پیش رفته است، چراکه با توجه به حجم بالای تقاضا، اختصاص دو دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی روزانه مردم قطعاً کافی نیست.
«علی اصغر نیشابوری»، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد درباره جزئیات راه اندازی خطوط اتوبوس شهری با بهای خدمات صد تومان گفت: از آنجایی که راه اندازی این خطوط جزو تأکیدات شهردار مشهد و از مصوبات شورای شهربوده، اولین خط صدتومانی برای اهالی شهرک‌های قرقی و مهرگان با عنوان خط ۴۳۱ راه اندازی شده است.
وی با تأکید براینکه این خطوط تا پایان سال افزایش خواهد داشت، افزود: با ایجاد این خط دسترسی خوبی برای ساکنان شهرک‌های قرقی و مهرگان ایجاد شده و در همین مدت محدود از راه‌اندازی خط، شاهد افزایش رضایت مندی و استقبال شهروندان ساکن در این محلات بوده ایم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7982/16/623273/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها