ایران در ایران


گرد و خاک عراق در راه خوزستان

اهواز - اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش رطوبت، رگبار، رعد و برق و گرد و خاک در برخی مناطق خوزستان تا اواسط هفته آینده هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
«محمد سبزه‌زاری» مدیرکل هواشناسی خوزستان به ایسنا گفت: روز گذشته به‌دلیل وزش بادهای متوسط از عراق، نفوذ گرد و خاک به مناطق غربی، جنوب‌غربی و مرکزی استان خوزستان آغازشد.
وی افزود: از امروز پنجشنبه تا روز دوشنبه هفته آینده جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان خوزستان خواهد شد.وی تصریح کرد: هر چند روز گذشته دما در برخی مناطق خوزستان از 50 درجه سانتیگراد فراتر رفت اما تا اوایل هفته آینده روند کاهش یک تا دو درجه‌ای دما در اغلب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود. به گفته مدیرکل هواشناسی خوزستان در روزچهارشنبه شوش با ۵۰,۸ و ایذه با ۲۶,۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان بوده‌اند. در این روز همچنین تغییرات دمایی اهواز بین ۵۰,۷ و ۳۱,۱ درجه سانتیگراد بوده است. در همین حال میزان غلظت گرد و غبار در آبادان و خرمشهر روز چهارشنبه به بیش از ۹ برابر حد مجاز رسید. سبزه‌زاری گفت: از روز جمعه به‌دلیل شاخص‌های بالای ناپایداری، احتمال رگبار و رعد و برق در مناطق شمال‌شرقی، شرقی و جنوب‌شرقی استان وجود دارد.

حمایت کامل ستاد تسهیل تولید
  از واحدهای تولیدی استان همدان

همدان - استاندار همدان با اشاره به اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان از واحدهای تولیدی حمایت کامل دارد، گفت: این ستاد در راستای حمایت از تولیدکنندگان و پیگیری مسائل و مشکلات صنایع و طرح‌های تولیدی تشکیل شده است.
«علیرضا قاسمی فرزاد» روز سه‌شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان اظهار داشت: کمک به رفع مشکلات صنایع تولیدی در راستای توسعه و رشد اقتصادی کشور مهم‌ترین مأموریت مدیران اجرایی کشور است. وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های تولیدی با اشتغالزایی بالا که بواسطه شیوع ویروس کرونا یا تحریم‌ها آسیب دیده‌اند پس از بررسی دقیق مورد حمایت ستاد تسهیل قرار می‌گیرند. استاندار همدان، تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ را از برنامه‌های اقتصادی دولت برای خارج کردن واحدهای تولیدی از رکود و حل مشکلات آنها در بخش‌های مختلف دانست و افزود: در این جلسه به مشکلات چهار واحد تولیدی پرداخته و تصمیمات مقتضی مطابق قانون برای ادامه فعالیت آنها گرفته شد.

مدارس اردبیل رتبه‌بندی می‌شوند

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: مدارس استان اردبیل در سال تحصیلی پیش‌رو رتبه‌بندی شده و در ۱۰ پایه درجه آنها مشخص می‌شود.
به گزارش مهر، سید حامد عاملی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: وضعیت آموزش و پرورش استان اردبیل افتضاح و رو به افول است و با تداوم این وضعیت هیچ امیدی به آینده وجود ندارد. وی تصریح کرد: با این وضعیت سال به سال از لحاظ منابع انسانی فقیرتر می‌شویم و بهتر است با راهکارهای مناسب جلوی این وضعیت وخیم و رو به افول را گرفته و زمینه تغییر و تحول اساسی را در نظام آموزش و پرورش فراهم کنیم.
استاندار اردبیل به وضعیت کنکور استان اشاره کرد و گفت: ۲۶ هزار داوطلب کنکور داشتیم که ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از آنها پذیرفته شدند که ۹/۵ درصد قبول‌شدگان را شامل می‌شود. عاملی افزود: در سال تحصیلی پیش‌رو باید افزایش ۱۰ درصدی را در این حوزه هدف‌گذاری کنیم تا با یک حرکت جمعی و برنامه‌ریزی درست بتوانیم ۲۰ درصد قبولی داوطلبان کنکور را در دانشگاه‌های مختلف شاهد باشیم. وی ضرورت برنامه‌ریزی آموزش و پرورش را با رویکرد برگزاری کلاس‌های کنکور، تقویتی، تهیه و توزیع جزوات، کتاب‌ها و سایر اقدامات مؤثر برای ارتقای جایگاه استان در کنکور یادآور شد و خاطرنشان کرد: وضعیت اسفناکی در کشور در رتبه‌بندی کنکور داریم که جایگاه بیست‌و‌پنجم این استان در قبولی‌های کنکور قابل قبول نیست. عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در کنار ارتقای وضعیت استان در کنکور، در نمرات نهایی نیز باید به نحوی عمل کنیم تا برای سال تحصیلی آینده در دروس مختلف افزایش ۲ نمره‌ای مورد توجه قرار گیرد. وی بیان کرد: به هیچ وجه میانگین نمرات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم استان قابل قبول نیست و بهتر است کیفیت آموزشی بویژه دروس تخصصی را ارتقا دهیم. عاملی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: از لحاظ فضای آموزشی نیز در برخی از شهرستان‌ها وضعیت مطلوبی را مشاهده نمی‌کنیم که در شهر اردبیل به ازای هر دانش‌آموز ۲ مترمربع فضای آموزشی قابل قبول نبوده و در حقیقت یک شرایط نگران‌کننده است.
وی تصریح کرد: در سطح کشور سرانه فضای دانش‌آموزی ۶ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است که این سرانه در [سطح] استان ۴.۲ دهم مترمربع و در شهر اردبیل این رقم کمتر از ۲ مترمربع است.
عاملی گفت: برای سال تحصیلی آینده باید نوسازی مدارس را با افزایش ۲ مترمربعی به ازای هر دانش‌آموز هدف‌گذاری کنیم تا در این بخش نیز کمبودها و کاستی‌ها برطرف شود.

هیچ دستگاهی حق قطعی حامل‌های انرژی 
صنایع را  در فارس  ندارد

شیراز- استاندار فارس گفت: بدون اطلاع‌رسانی به استاندار و اجازه از وی، هیچ اداره‌ای امکان قطع حامل‌های انرژی صنایع در استان فارس را ندارد. محمدهادی ایمانیه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بیان کرد: استانداری فارس حامی صنایع بوده و اجازه نمی‌دهد برق، آب یا گاز صنایع بدون اطلاع و بدون اجازه قطع شود. عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس تأکید کرد: اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی مرکز استان دارای مراکز پژوهش است و باید با احصا مشکلات موجود زمینه برطرف کردن و راهکارهای برطرف‌سازی مشکلات را ارائه دهد.

پرداخت ۸۸ درصد مطالبات چایکاران شمال کشور

رشت - رئیس سازمان چای کشور با اشاره به پرداخت ۶۱۷ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران گفت: این مبلغ معادل ۸۸ درصد مطالبات چایکاران است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،حبیب جهانساز با اشاره به اینکه از ابتدای اردیبهشت امسال تا کنون بیش از ۸۲ هزار تن برگ سبز چای خریداری شده است، اظهار کرد: ارزش اقتصادی برگ‌های خریداری شده بیش از ۶۹۹ میلیارد تومان است.
وی با بیان اینکه ۵۴ هزار و ۴۷۸ تن معادل ۶۴ درصد برگ‌های خریداری شده از نوع درجه یک هستند، افزود: پرداخت مطالبات چایکاران از دغدغه‌های دولت بوده و در اولویت برنامه‌ها قرار دارد، ۸۸ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده و تلاش می‌شود مابقی مطالبات نیز به حساب آنها واریز شود. وی با اشاره به قرارداد بیش از ۱۶۰ کارخانه چایسازی برای خرید برگ‌های سبز چای افزود: تا به امروز ۱۸ هزار و ۵۵۰ تن چای خشک تولید شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7982/16/623270/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها