ارائه تسهیلات برای خرید لوازم خانگی


معاون کسب و کار، تجارت و خدمات وزارت صمت از ایجاد سایت (سامانه‌ای) از سوی وزارت صمت در حوزه خرید شفاف و تأمین تسهیلات به صورت زنجیره‌ای برای خرید کالا خبر داد و تأکید کرد وزارت صمت ناظر بر فرایند زنجیره تولید تا توزیع و عرضه به مشتریان خواهد بود. علیرضا شاه‌ میرزایی از برگزاری نمایشگاه خدمات کسب و کار ایران برای اولین بار از ابتدای شهریورماه خبر داد و اعلام کرد: از یکم شهریورماه لغایت چهارم شهریور در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران در ١١ سالن برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه شرکت‌های متعدد ارائه دهنده خدمات کسب‌ و کار حضور خواهند داشت. رونمایی از پلتفرم خدمات کسب ‌و کار، ارائه خدمات حقوقی در حوزه کسب‌ و کار و همچنین خدمات روانشناسی در این حوزه، مدیریت زنجیره تأمین و... از جمله خدماتی هستند که توسط شرکت‌های کسب و کار خصوصی راه‌اندازی شده و در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. 
معاون کسب و کار، تجارت و خدمات وزارت صمت با بیان اینکه تاکنون پنج بانک و تعداد زیادی از تولیدکنندگان به این طرح پیوسته‌اند، گفت: در مرحله نخست باید ثبت‌نام از سوی متقاضیان انجام شود تا اسامی به بانک‌ها ارجاع داده شود.  وی از ایجاد سایتی از سوی وزارت صمت خبر داد و خاطرنشان کرد: این سایت مجموعه‌هایی را که در حوزه خرید شفاف و تأمین تسهیلات به صورت زنجیره‌ای برای خرید کالا اقدام می‌‌کنند معرفی می‌کند. این سایت با نام «توان خرید» فعال خواهد بود، البته این سامانه همان سامانه «خرید شفاف» است که تاکنون فعالیت داشته است.
شاه‌ میرزایی تصریح کرد: با حذف واسطه‌ها، ارائه کد رهگیری و شناسه کالا و همچنین اسناد فروش در سامانه خرید شفاف و کنترل قیمت و اصالت کالا، حال با توجه به اینکه تسهیلات خرید نیز به آن افزوده شده است، به «توان خرید» تغییر نام یافته و مصرف‌کنندگان می‌توانند از طریق تسهیلات دریافتی به این طرح بپیوندند. معاون کسب و کار، تجارت و خدمات وزارت صمت اعلام کرد: تأمین مالی برای ۲۰۰ هزار خانوار انجام شده و بتدریج به هر میزان که منابع مالی توسط بانک‌ها افزایش یابد، گروه‌های هدف نیز اضافه خواهند شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7982/12/623256/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها