اخبار


تأکید وزیر راه و شهرسازی بر رفع موانع تجاری ایران با پاکستان
​​​​​​​
وزیر راه و شهرسازی کشورمان گفت: توسعه بازارچه‌های مرزی، رونق تجارت تهاتر و تلاش برای رفع موانع تجاری محور نشست بیست و یکمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان است.
رستم قاسمی، در رأس هیأتی اقتصادی، تجاری برای شرکت در بیست و یکمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به این کشور سفر کرده است.
قرار است وزیر راه و شهرسازی در این سفر دو روزه علاوه بر ریاست هیأت ایران در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، دیدارهای مهمی با مقامات عالی‌رتبه پاکستان از جمله نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه و وزیر دارایی پاکستان داشته باشد.
در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان موضوعاتی همچون تقویت تجارت دوجانبه، بانکداری، گمرک، امور مالی، صنایع تولیدی و ضمانت‌نامه‌های صادراتی در نشست کمیته‌های تخصصی با حضور مقامات دو کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
همکاری در بخش حمل و نقل هوایی، ریلی و دریایی، همکاری در ارتباطات، آموزش، گردشگری، امور قضایی و دیگر موضوعات مرتبط در زمینه تقویت مناسبات دو کشور، از دیگر موضوعاتی است که قرار است مورد بررسی قرار گیرد.


فرودگاه مهرآباد فرسوده است

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها از پرداخت ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و بهسازی باند ۲۹چپ مهرآباد خبر داد. حمیدرضا سیدی گفت: طبق اساسنامه‌ شرکت فرودگاه‌ها امکان ساخت فرودگاه جدید وجود ندارد. سیدی تأکید کرد: هم‌اکنون ۵۵۰ فروند هواپیما نیازداریم که جوابگوی این تعداد فرودگاه باشد.
وی با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد فرسوده است، افزود: مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان صرف ساخت و بهسازی باند ۲۹چپ شده است که تا یک ماه آینده بهره‌برداری می‌شود.هم‌اکنون فرودگاه مهرآباد ظرفیت ۱۵میلیون مسافر را دارد که تا سال آینده این‌رقم به ۱۸میلیون مسافر می‌رسد.
وی در پاسخ به این سؤال که شرکت‌های هواپیمایی معتقدند قیمت عوارض فرودگاهی زیاد است، افزود: طبق قانون وصول درآمد‌های دولت ماده ۶۳، هرسال باید ۷هزار تومان عوارض افزایش پیدا می‌کرد که در این چند سال افزوده نشده است. تاکنون ۳ شرکت هواپیمایی مطالبات فرودگاه‌ها را پرداخت نکرده‌اند.


استفاده از ماسک در هواپیما الزامی شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بخشنامه الزام استفاده از ماسک در هواپیما به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده است.
میراکبر رضوی اظهار داشت: بر اساس مصوبات یکصدوبیستمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا استفاده از ماسک در هواپیما، قطار، مترو، اتوبوس، مراکز زیارتی، هیأت‌های مذهبی و مراکز تجمع در شهرهای قرمز و نارنجی الزامی است. وی افزود: همچنین مقرر شد به منظور کنترل واکسیناسیون زائران، سامانه «سماح» که برای ثبت‌نام سفر اربعین در نظر گرفته شده به سامانه «ایران من» متصل شود. رضوی تصریح کرد: بر اساس این بخشنامه، شرکت‌های هواپیمایی ضمن رعایت سایر مقررات و دستورالعمل‌های مرتبط با بیماری کرونا، ملزم به رعایت مراتب فوق در پروازهای آن شرکت هواپیمایی هستند.


افزایش هواپیماهای فعال ایران‌ایر به ۳۲ فروند

سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه تعمیر و نگهداری هواپیماهای هما را در مجموعه ایران‌ایر انجام می‌دهیم، گفت: در زمان حاضر ۲۰ هواپیمای فعال در ناوگان داریم.
شمس‌الدین فرزادی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: تعدادی از هواپیماهای ایران‌ایر کلاً زمینگیر شده‌اند و تعدادی دیگر نیز با اولویت وارد خط پروازی می‌شوند.
وی افزود: به طور میانگین حدود 20 فروند از هواپیماهای ایران‌ایر در تلرانس فعال است. در آینده نزدیک این تعداد را به 32 فروند افزایش می‌دهیم. سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: تمام هواپیماهای ایران‌ایر در مجموعه هما تعمیر و نگهداری می‌شوند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7982/11/623255/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها