17 انفجار و آتش‌سوزی در جنوب تایلند


گروه جهان/ به دنبال سلسله انفجارها و آتش سوزی‌هایی در جنوب تایلند که دست کم در 17 نقطه صورت گرفت، 7 نفر مجروح شدند. مقامات این کشور می‌گویند، این انفجارها و آتش سوزی‌ها ناشی از یک حمله برنامه‌ریزی شده بوده‌اند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، براساس بیانیه‌های پلیس و ارتش تایلند، این انفجارها و آتش‌سوزی‌ها همگی در بامداد چهارشنبه رخ دادند و فروشگاه‌های بزرگ و پمپ بنزین‌ها را در 3 استان جنوبی این کشور در برمی‌گرفتند. تا عصر دیروز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته بود.
این در حالی است که استان‌های جنوبی تایلند که با اندونزی هم مرز هستند، از یک دهه پیش به این سو شاهد منازعات بسیاری بین شورشیان و دولت مرکزی تایلند بوده‌اند. دولت تایلند سال‌هاست با شورشیان این استان‌ها مبارزه کرده است، طوری که به گفته نهادهای دیده بان حقوق بشر از سال 2004 تا کنون بیش از 7 هزار و 300 نفر در این منازعات کشته شده‌اند. دولت تایلند از سال 2013 نیز وارد مذاکرات صلحی با این شورشیان شده است اما این مذاکرات تا کنون نتیجه‌ای نداشته و چندین بار متوقف شده است. حملات بامداد چهارشنبه نیز در حالی رخ داد که دولت تصمیم گرفت به مذاکرات با یکی از این گروه‌های شورشی بازگردد. مذاکرات آنان در دو سال گذشته بخاطر شیوع کرونا متوقف شده بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7982/4/623227/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها