اخبار


لیز چنی به سد حامی ترامپ خورد

«لیز چنی»، دختر دیک چنی، معاون رئیس جمهور سابق امریکا، در رأی‌گیری درون حزبی جمهوریخواهان برای انتخاب نامزد این حزب در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره از دیگر هم‌حزبی خود که از حامیان دونالد ترامپ و مورد حمایت او است، شکست خورد.به گزارش ایرنا به نقل از  رویترز، با شمارش ۵۸ درصد آرا، هریت هیجمن با کسب ۶۲ درصد آرا بر لیز چنی که ۳۳ درصد آرا را به دست آورده، پیروز شد و بدین ترتیب وی نامزد جمهوریخواهان ایالت وایومینگ در انتخابات میاندوره ای مجلس نمایندگان امریکا خواهد بود. شکست لیز چنی از این وکیل منابع طبیعی نشاندهنده یک پیروزی بزرگ برای ترامپ در کارزار بیرون راندن جمهوریخواهان هوادار استیضاح وی از کنگره است. این شکست همچنین جدیدترین نشانه از تسلط ترامپ بر حزب جمهوریخواه به شمار می‌‌رود. وی بیرون انداختن ۱۰ نماینده جمهوریخواه هوادار استیضاحش را اولویت خود قرار داده است.

افشای دردسرساز فایل صوتی لیز تراس

افشای یک فایل صوتی از لیز تراس که در یک قدمی رسیدن به مقام نخست‌وزیری انگلیس است و وی در آن به کارگران انگلیسی اهانت کرده است، تبدیل به دردسر تازه او شد.به گزارش ایرنا، تراس که پیش‌تر به عنوان فرد پیشتاز در رهبری حزب محافظه‌کار محسوب می‌‌شد، در این فایل صوتی می‌‌گوید کارگران انگلیسی به «جان کندن» (زحمت کشیدن) بیشتری نیاز دارند و اینکه مهارت و کاربرد رقبای خارجی خود را ندارند.  به نوشته گاردین، رسانه نزدیک به حزب کارگر انگلیس در این فایل صوتی لو رفته از تراس در زمانی که فرد شماره ۲ وزارت خزانه‌داری انگلیس بود، اظهاراتی بیان شده که ممکن است مردم بقیه نقاط انگلیس را مقابل ساکنان لندن قرار دهد. وی در این سخنان عنوان کرده که مردم لندن بهره‌وری بیشتری نسبت به بقیه مناطق در انگلیس دارند.

اسقف ارشد واتیکان به آزار جنسی متهم شد

مارک اوئل، کاردینال ارشد واتیکان به آزار جنسی در کانادا متهم شده است.به گزارش شفقنا به نقل از فرانس24 مارک اوئل بالاترین مقام دستگاه کلیسا تاکنون است که به آزار و اذیت جنسی در کانادا متهم می‌شود. پرونده‌ای که علیه اسقف‌گری ایالت کِبِک در کانادا مطرح شده تنها شامل او نیست بلکه 100 شاکی دارد که علیه 88 کشیش این اسقف‌گری از سال 1940 میلادی مطرح شده است. در این پرونده در دادگاه عالی کبک، یک شاکی ناشناس ادعا می‌‌کند که اوئل در زمانی بین سال‌های 2008 تا 2010  زمانی که اسقف اعظم کبک و رئیس اسقف‌گری بود و به عنوان یک کارآموز 23 ساله کار می‌‌کرد، به طور نامناسبی او را لمس کرده است. اوئل اکنون ریاست جماعت اسقف واتیکان را برعهده دارد که به پاپ توصیه می‌‌کند چه کشیش‌هایی باید اسقف شوند. او همچنین در فهرست کوتاه کارشناسان برای جانشینی پاپ فرانسیس پس از مرگ یا استعفای پاپ قرار دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7982/4/623221/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها