رهایی از کابوس مرگ پس از 7 سال


گروه حوادث: خانواده مقتول پس از 7 سال عامل قتل پسرشان را به حرمت امام حسین(ع) بخشیدند.
ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این باره گفت: همزمان با اجرای پویش «به عشق حسین می‌بخشم» و به حرمت ماه محرم، خانواده یک مقتول در شهرستان بوکان قاتلی را پس از هفت سال بخشیده و از قصاص او گذشتند.
وی با بیان اینکه این سازش یازدهمین پرونده قتل در آذربایجان غربی در سال‌جاری است، افزود: در سال ۱۳۹۴ مردی در شهرستان بوکان مرتکب قتل شد که پرونده در شعبه یک کیفری رسیدگی و حکم به قصاص قاتل صادر شد و پس از طی مراحل قانونی، در نهایت با تأیید دیوانعالی کشور این حکم در آستانه اجرا قرار گرفت. اما به منظور ترویج فرهنگ صلح و سازش و در راستای پویش به «عشق حسین می‌بخشم» با همت مسئولان دادگستری بوکان بخصوص دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان و با همکاری و تلاش هسته‌های جهادی بخشایش، رضایت ۲ نفر از اولیای دم جلب شد و در نهایت با گذشت و اعلام رضایت این خانواده محکوم به قصاص پس از هفت سال از مرگ رهایی و فرصت دوباره زندگی یافت.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با تحسین اقدام خداپسندانه اولیای دم در عمل به توصیه‌های قرآن کریم و سیره نبوی یادآور شد: خانواده مقتول به حرمت ماه محرم و ارادت خاصی که به امام حسین(ع) و یاران باوفایش داشتند در پویش «به عشق حسین می‌بخشم» از قصاص قاتل صرفنظر کردند و به عشق امام حسین(ع) زندگی دوباره‌ای به او بخشیدند و این پرونده پس از هفت سال منتهی به صلح و سازش شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7982/19/623196/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها