سخنگوی دولت خبر داد

پایان شهریور، افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان


گروه سیاسی/ سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: دولت با پیشنهاد سازمان‌ اداری و استخدامی مبنی بر افزایش مستمری صندوق‌های بازنشستگی لشکری و کشوری و نیز کارمندان موافقت کرده و این امر تا پایان شهریور نهایی می‌شود. علی بهادری جهرمی روز گذشته در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران، افزود: این پیشنهاد باهدف افزایش حقوق کارمندان دولت به ویژه آنانی که حقوق شان کمتر از کارمندان دیگر است ارائه شد و این امر پس از طی شدن مراحل نهایی، به مرحله اجرا در می‌‌آید. وی تأکید کرد: ماه آینده (شهریورماه) شاهد نهایی شدن پیشنهاد برای کمک به این دو قشر در هفته دولت خواهیم بود.
رتبه‌بندی معلمان اجرایی شد
سخنگوی دولت درباره اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان هم گفت: بیش از ۱۰ سال بلاتکلیفی طرح رتبه‌بندی معلمان، آیین نامه‌های اجرایی این قانون، قبل از یکسالگی دولت سیزدهم و به عنوان تحقق یکی از وعده‌های رئیس جمهور، تصویب و اجرا شد.
وی افزود: این آیین‌نامه در چهارچوب قانون تدوین و تهیه و رتبه‌بندی معلمان اجرایی شد و سازمان برنامه و بودجه مبلغی علی‌الحساب در اختیار قرار داده است.
طرح آبرسانی غدیر تا پایان شهریور
بهادری جهرمی درباره طرح آبرسانی غدیر به عنوان یکی از نیازهای جدی خوزستان در زمینه تأمین آب آشامیدنی، با بیان اینکه پیشرفت این طرح ۸۶ درصد است و با سرعت بسیار این طرح دنبال می‌‌شود، گفت: برآورد اولیه اجرای طرح ۳۶ ماه بود که دولت با سرعت بیشتر جلو می‌رود تا آب آشامیدنی مناسبی برای ۲۶ شهرستان و هزار روستای خوزستان تأمین کند. وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان تابستان شاهد افتتاح این پروژه حداقل در برخی بخش‌های جدی آن باشیم.
نقدینگی در دولت قبل، 8 برابر شد
سخنگوی دولت درباره فعالیت دولت برای عبور از تورم و خلق نقدینگی نیز با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور با تورم‌های بالای ۴۰ درصدی و حتی حدود ۶۰ درصدی در شهریور گذشته شرایط را برای همه سخت و سنگین کرده بود، اصلاح این وضعیت را نیازمند سپری کردن زمان لازم و اجرای سیاست‌های جدی دانست و گفت: یکی از سیاست‌های دولت، مردمی کردن یارانه‌ها برای مهار نقدینگی و خلق پول است. بهادری جهرمی با بیان اینکه میزان حجم نقدینگی در سال ۹۲ حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بود، بیان کرد: این مبلغ در ۱۰ سال به چندین هزار میلیارد رسید و ۸ برابر شد که این بمب نقدینگی بازار را تحت تأثیر قرار می‌‌دهد. سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت توانست با سیاست‌های خود سیر صعودی نرخ رشد را به جهت دیگری هدایت کند، اضافه کرد: چون با ۸ برابر شدن رشد نقدینگی رشد اقتصادی در ۱۰ سال گذشته صفر بود که امروز با این سیاست‌ها رشد اقتصادی ۵ درصد شده است و تورم ۶۰ درصدی شهریور به ۴۲ درصد رسید و تورم ۱۲ ماهه نیز ۱۲ درصد کاهش یافت.
پرداخت 233 هزار وام فرزندآوری
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره تسهیلات طرح تعالی جمعیت و حمایت از فرزندآوری گفت: ۲۳۳ هزار طرح مثل وام فرزندآوری و خودرو برای جوانی جمعیت اختصاص یافت. وی با اشاره به وقوع برخی تخلفات در پرداخت وام ادامه داد: دولت مصمم به اصلاح نظام بانکی است و با جدیت در این مسیر پیش می‌رود، از مردم هم می‌خواهیم کمک کنند و کوتاهی‌ها را اطلاع‌رسانی کرده و گزارش دهند.
حذف ویزا برای برگزاری باشکوه اربعین
سخنگوی دولت درباره برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین، با اشاره به برگزاری جلسه ستاد اربعین با حضور رئیس جمهور، اظهار کرد: حذف ویزا از جمله تدابیر دولت در تسهیل این سفر و برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم جهانی است. وی، بازگشایی مرزهای جدید، تسهیلات سازمان نظام وظیفه به مشمولان و اعلام سقف هزینه پروازها را از جمله راهکارها برای تسهیل مقدمات ایاب و ذهاب و اسکان برشمرد و تأکید کرد: زیبایی مراسم اربعین مردمی بودن آن است. از مردم دعوت می‌‌کنیم با مشارکت خود کمک کار این مراسم شوند.
اضافه شدن 10هزار تخت بیمارستانی
سخنگوی دولت در بخش دیگری از نشست، با قدردانی از فعالیت‌های وزارت بهداشت، این فعالیت‌ها را محدود به کرونا ندانست و گفت: در همین یک سال تخت‌های کودکان از ۵۰۰ تخت به هزار و ۵۰ رسیده و دوبرابر شد. تخت‌های بیمارستانی هم در یک سال ۱۰ درصد و ۱۰ هزار تخت اضافه شد. بهادری جهرمی با بیان اینکه نسخه الکترونیک تا یک سال پیش آن طور که باید اجرایی نشده است، گفت: اما امروز ۹۸ درصد نسخه‌ها الکترونیکی شد.
همگانی شدن بیمه
وی همچنین پوشش همگانی بیمه سلامت را از موفقیت‌های وزارت بهداشت در این دولت برشمرد و اضافه کرد: امسال مردم باید جشن همگانی شدن بیمه را اجرا کنند که مرهون تلاش همکاران در وزارت بهداشت با همکاری نهادهای مسئول دیگر است.
برگزاری هفته دولت با شعار «دولت مردم»
بهادری جهرمی در بخش دیگری از این نشست، به تشکیل ستاد بزرگداشت هفته دولت اشاره کرد و گفت: وزرا به نمایندگی دولت طی این هفته  به سراسر کشور سفر می‌‌کنند و خدمت دولت را به مردم ارائه و طرح‌های استان مربوطه را افتتاح می‌‌کنند.
وی شعار هفته دولت را «دولت مردم» عنوان و تصریح کرد: گزارش‌ها در راستای این شعار ارائه می‌شود و روزها به ترتیب از چهارشنبه با نام‌های «میثاق با ولایت» «فسادستیزی و عدالت» «تحول و خلاقیت» «خانواده و سلامت» «اخلاق و معنویت» «دانش و پیشرفت» و «شجاعت و عقلانیت» نامگذاری شده است.
سخنگوی دولت همچنین نظارت‌های ستادی رئیس جمهور از وزارتخانه‌ها را مکمل سفرهای استانی خواند و با اشاره به انجام شدن 6 نظارت ستادی از وزارتخانه‌ها، گفت: در نظارت‌های ستادی گزارش‌های عملکردی دستگاه دریافت می‌شود و مورد ارزیابی کارشناسی قرار می‌گیرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7981/1/623187/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها