اخبار


کیسینجر: امریکا در آستانه جنگ
 با روسیه و چین است

تنش‌های امریکا با روسیه و چین تا حدی جدی شده است که هنری کیسینجر، دیپلمات کهنه‌کار و استراتژیست ارشد ایالات متحده در حوزه سیاست خارجی خطر بروز جنگ ابرقدرت‌ها را محتمل می‌داند.به گزارش فارس به نقل از وال استریت ژورنال، وزیر خارجه سابق امریکا با تأکید بر این امر گفت: «ما در آستانه جنگ با روسیه و چین هستیم، چرا که اختلاف بر سر مسائلی است که هیچ دیدگاهی درباره نحوه پایان دادن آنها یا تبعاتش نداریم.» وی درباره اینکه آیا امریکای فعلی می‌تواند مانند دوران نیکسون، اختلافات را برطرف کند، معتقد است: «راه‌حل‌ها ساده نیست. الان دیگر شما نمی‌توانید بگویید که ما بینشان جدایی انداخته و آنها را به جان هم می‌اندازیم. تنها کاری که می‌توان انجام داد سرعت ندادن به تنش‌ها و ایجاد راه‌حل است و برای این کار باید هدف داشت.»

مشعل: زندانیان حماس در عربستان
تحت شکنجه‌های هولناکی هستند

خالد مشعل، رئیس جنبش حماس در خارج از فلسطین با تأکید بر موضع خصمانه عربستان در قبال حماس و اسارت شماری از اعضای این جنبش در این کشور، از شکنجه شدن بیش از 60 نفر از همرزمانش در زندان‌های حاکمان سعودی خبر داد. به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، خالد مشعل در این باره گفت: «حماس هرگز به هیچ طرفی توهین نکرده و در امور دیگر کشورها نیز دخالتی نداشته است. بنابراین این درست نیست که دولتی بیاید و حماس را به‌دلیل مقاومتش، پاسخگو بداند. شمار اعضای بازداشتی جنبش در عربستان بیش از 60 نفر است و آنان تحت شکنجه‌های هولناکی قرار دارند.» وی افزود: «حماس بخشی از اختلافات اعراب نیست. بنابراین این بازداشتی‌ها نباید شکنجه و محاکمه شده و باید هر چه سریع‌تر آزاد شوند.»

جولیانی: ترامپ رئیس‌جمهور شود
 به خانه‌ بایدن حمله می‌کند

رودی جولیانی، وکیل رئیس‌جمهور سابق امریکا هشدار داد اگر ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور به کاخ سفید بازگردد از طریق اف‌بی‌آی به خانه جو بایدن حمله می‌کند.به گزارش فارس، جولیانی شهردار پیشین نیویورک و یکی از وفاداران قدیمی ترامپ به روزنامه نیویورک‌پست در این خصوص گفت: «ورود با توسل به زور به خانه رئیس‌جمهور سابق یک اقدام سیاسی است بویژه آنکه اقدامی بی‌سابقه را که قبلاً انجام نگرفته ، انجام می‌دهید. ناگهان، شما اولین رئیس‌جمهور امریکا می‌شوید که رئیس جمهوری را برای پیگرد قانونی سلف خود معرفی کردید.»جولیانی ادامه داد: «ما 240 سال از این کارها خودداری کردیم. ترامپ این کار را برای هیلاری انجام نداد. فورد نیز آن را انجام نداد. اگر ترامپ انتخاب شود؛ اولین کاری که می‌کند، حمله به تمامی خانه‌های بایدن است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7979/4/622841/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها