هنرمندان در فضای مجازی


یاد
اهالی موسیقی به سوگ ابراهیم قنبری‌مهر، سازنده سرشناس ساز و یکی از بزرگان خود نشستند. کیهان کلهر موسیقیدان و نوازنده پیشکسوت در صفحه شخصی‌اش نوشته: «استاد قنبری‌مهر برفت و جز نکونامی و نکوکاری ازو نماند. انسانی که او را به گوهر و سرشت، سراسر مهر و نجابت شناختم. صعب حال و ایامی‌ست.» محمد معتمدی هنرمند خواننده نیز نوشته: «استاد ابراهیم قنبری‌مهر عزیز، پدر ساز‌سازی ایران، بدرود! در یادمان خواهید ماند. تسلیت به جامعه هنر و موسیقی.»

شهرام ناظری خواننده موسیقی اصیل ایرانی با انتشار تصویری از خود با زنده‌یاد ابتهاج نوشته:«ترانه‌ســرای عــشق، شاعر بزرگ معاصر (ه. الف. سایه) از میان ما رفت... در سال‌های نوجوانی و آغاز کار، سایه نقش مهمی در زندگی هنری من داشته است. همین قدر بگویم که اگر تأیید نورعلی برومند به‌عنوان استاد و تصمیم‌گیرنده موسیقی ایرانی و تشویق و رهنمودهای سایه نبود، شاید من هرگز وارد دنیای حرفه‌ای موسیقی نمی‌شدم و تنها برای دل خود می‌سرودم، می‌نواختم و می‌خواندم. نام و یادش جاودان.»
حمیـــدرضــــا شــــکارســـری، نویسنده و شاعر، تصویری از امضای زنده‌یاد ابتهاج را منتشر نموده که به آن متنی از خودش را ضمیمه کرده، متنی با این مضمون: «امضای سایه شعر، پای شعر است... دیگر سایه تو پای شعری نخواهد افتاد.»
محمدرضا شمس، نویسنده و مدرس داستان‌نویسی از برپایی چهارمین دوره کارگاه داستان‌نویسی پیشرفته در صفحه شخصی‌اش خبر داده و در توضیحات بیشتر نوشته: «شروع این کارگاه 24 مرداد دوشنبه‌ها، ساعت 15 تا 16:30 به‌صورت مجازی و از طریق آنلاین است.» بنا بر اطلاعیه این نویسنده سرفصل‌های این دوره موارد پیش‌رو است: «جمع‌بندی و خلاصه کارگاه مقدماتی، شیوه نگارش، انتخاب عنوان داستان، شرح داستان با مصداق، درون‌مایه و مضمون، لحن و زبان در داستان، نگو- تصویر کن، ریزبینی و جزئیات و پایان داستان.
گلاره عبــــاســـی، بــــازیـگــــر سینما و تلویزیون هم در صفحه‌اش گفته زمان اکران فیلم «ابلق» نزدیک است. او نوشته: «کمتر از یک هفته مانده تا آغاز اکران ابلق در سینماهای سراسر کشور. فیلمی از نرگس آبیار به تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی.» بهرام رادان، الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، گلاره عباسی و گیتی معینی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند. اکران این فیلم از 26 مردادماه در سینماهای سراسر کشورمان آغاز می‌شود. هوتن شکیبا هم پست مشابهی منتشر کرده که آن هم نویدبخش اکران فیلم مــــذکور طی روزهای آینده است.
پژمان بازغی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار تصویری که گویای فرارسیدن زادروزش است از همه دوستان و علاقه‌مندانی که تولد وی را تبریک گفته‌اند تشکر کرده و نوشته: «ممنونم از تمام کسانی که از طریق پست و کامنت و استوری و تماس تلفنی تولدم را تبریک گفتند. از همه شما تشکر می‌کنم.»
آیدا پناهنده، فیلمساز و تهیه‌کننده سینما مطلبی از صفحه سلام سینما را به اشتراک گذاشته است، در این پست که با تصویری از پارسا پیروزفر همراه شده، آمده: «پارسا پیروزفر و آیدا پناهنده در اکران مردمی فیلم تی‌تی در پردیس سینمایی کوروش.»

دیگه چه خبر
​​​​​​​
صفحه انتشارات کتاب‌های طوطی، مطلبی با عنوان: «دوست دارید کدام رمان نوجوان طوطی را بخوانید؟» منتشر کرده است. این سؤال به بهانه برپایی مسابقه‌ای برای مخاطبان نوجوان است که البته مسئولان برگزاری‌اش وعده اعطای جایزه هم داده‌اند. در توضیحات این فراخوان آمده: «سال‌های نوجوانی، سال‌های پراهمیت و خاصی است؛ مرحله گذر از کودکی. رمان‌های نوجوان در چند سال گذشته بیشتر از قبل همه‌گیر شده‌اند و به طرح دغدغه‌های متفاوت نوجوان امروز می‌پردازند.» این جایزه بابت روز جهانی نوجوان، مخاطبان کم‌ سن‌ و سال را به چالشی جذاب دعوت کرده است. در این چالش نام چند کتاب به همراه توضیحاتی مختصر آمده و علاقه‌مندان می‌توانند یکی از آنها را به‌عنوان اثر مورد علاقه‌ خود انتخاب کنند. در مرحله بعد تصویر مربوط به توضیحات آن را استوری کرده و صفحه نشر طوطی را هم تگ کنند تا شانس خود را برای برنده شدن در این جایزه امتحان کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7977/24/622587/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها