دیگه چه خبر؟


حال عمومی معاون رئیس جمهور مساعد است

 خبر اول اینکه، «محسن رضایی»،معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا که جهت حضور در مراسم تاسوعا و عاشورا به استان‌های قزوین، زنجان و اردبیل سفر کرده بود به کرونا مبتلا شد. رضایی ضمن حضور در جمع عزاداران مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی، با مقامات استان‌های زنجان، اردبیل و قزوین دیدار و از پیشرفت برنامه‌های اقتصادی دولت آگاهی یافت و پیگیر اجرای مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور در این سه استان شد.معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در بازگشت با بروز علائم،مشخص شد که به کرونا مبتلا شده است. به گفته پزشکان، حال عمومی رضایی، مساعد و رو به بهبود است.

ناراحتی آلمان از دستگیری جاسوسان اسرائیل

 خبر دیگر اینکه، فرانک شوابه، کمیسر دولت فدرال آلمان در امر آزادی مذاهب خواستار آزادی بهائیانی شد که به ادعای او، طی روزهای اخیر به اتهام‌های «پوچ» بازداشت شدند. آلمان در حالی این موضع گیری را اتخاذ کرده که چند روز قبل سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات، اعضای هسته‌ مرکزی جاسوسان بهایی در کشور را بازداشت کردند. متهمین بازداشت شده مستقیماً با کانون صهیونیستی موسوم به بیت‌العدل مستقر در فلسطین اشغالی در ارتباطِ تشکیلاتی بودند. آنها در راستای راهبرد احیای تشکیلات فرقه‌ ضاله‌ بهائیت در ایران تحت عنوان «خط تبلیغ تهاجمی» و مأموریت ویژه‌ جمع‌آوری هدفمند اطلاعاتی علیه ایران فعالیت می‌کردند. این واکنش معنادار و البته دیرهنگام آلمان و دخالت در امور داخلی کشورمان درحالی است که وزارت اطلاعات در بیانیه خود پس از دستگیری جاسوسان بهایی خبر داده بود  فارغ از سناریوهای تبلیغاتی و جنگ روانی بلندگوهای غربی صهیونیستی، با عزم و اراده‌ جدی به وظیفه‌ خود در قبال عوامل جاسوسی و هجمه به دین و فرهنگ و هویت ایرانی – اسلامی کشور و مزدوران رژیم اشغالگر قدس عمل کرده و خواهیم کرد.

دوگانه معافیت-تحریم در قبال ایران

 شنیدیم که، وزارت خارجه امریکا از تمدید معافیت از تحریم‌‎ها در رابطه با همکاری‌های بین‌المللی در بخش هسته‌ای با ایران خبر داد. به گزارش ایسنا، دولت «جو بایدن» به اطلاع کنگره امریکا رسانده که معافیت از تحریم‌هایی را تمدید کرده که اجازه همکاری‌های بین‌المللی با پروژه‌های هسته‌ای غیرنظامی ایران را صادر می‌کند. بنا بر اعلام دولت امریکا، این معافیت از تحریم‌ها -که قرار بود این ماه منقضی شوند- به شرکت‌های خارجی اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های خاص مرتبط با عدم اشاعه و ایمنی هسته‌ای در ایران را در سایت‌های ایرانی انجام دهند؛ بدون آنکه هدف تحریم‌های ایالات متحده قرار بگیرند. اعضای کنگره اعلام کرده‌اند که انتظار تمدید این معافیت‌ها را داشتند و وزارت خارجه جمعه گذشته در این خصوص به قانونگذاران اطلاع‌رسانی کرده است؛ این درحالی است که امریکا اخیراً بیش از هشت شرکت خارجی شریک تجاری ایران را تحریم کرده بود.

سخنگوی وزارت خارجه چین: امریکا به نگرانی منطقی ایران پاسخ بدهد

 با خبر شدیم که، سخنگوی وزارت امور خارجه چین تأکید کرد که امریکا به عنوان آغازگر خروج از توافق جامع هسته‌ای ایران، باید هر چه سریع‌تر تصمیم سیاسی گرفته و به نگرانی‌های منطقی ایران پاسخ دهد. به گزارش ایرنا، «وانگ ونبین» در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه با بیان اینکه چین از تلاش اتحادیه اروپا برای پیشبرد مذاکرات و تشویق آن به ادامه تلاش‌های میانجی‌گری دیپلماتیک قدردانی می‌کند، افزود: «در این مرحله از مذاکرات، طرفین بر سر اکثریت قاطع ترتیبات مربوط به ازسرگیری پایبندی به اجماع رسیده‌اند و تنها چند موضوع باقی مانده که باید حل شود.» این مقام چینی در عین حال تأکید کرد: امریکا به عنوان کشوری که آغازکننده بحران هسته‌ای ایران بوده، باید درک روشنی از اینکه کارها به کدام سمت می‌رود، داشته باشد. همه طرف‌های ذی‌ربط باید با احتیاط صحبت کرده و عمل کنند و فضای مساعدی برای مذاکرات ایجاد کنند.

۶۰۰۰ میلیارد تومان به بورس واریز شد

 دست آخر اینکه، رئیس هیأت عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه ضمن تشریح آخرین وضعیت تزریق منابع از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه بر این موضوع تأکید کرد که یک ریال از منابع صندوق تثبیت از بازار سهام خارج نشده است. امیرمهدی صبائی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه صندوق توسعه ملی تاکنون 6 هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز کرده است، اظهار کرد: آخرین واریزی در روز شنبه ۱۵ مرداد و به مبلغ هزار میلیارد تومان بود که با احتساب این مبلغ میزان واریزی‌های صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه به 6 هزار میلیارد تومان رسید.
وی به این سؤال که چه میزان از واریزی صندوق توسعه ملی صرف معامله در بازار سرمایه و خرید سهم شده است، پاسخ داد: نمی‌توان جزئیات معاملات روزانه را اعلام کرد. اما این معاملات بر اساس ضوابطی صورت می‌گیرد. تاکنون 5 هزار میلیارد تومان در قالب خالص خرید سهام وارد بازار شده است. علاوه بر این سایر منابعی که از طریق منابع داخلی سازمان بورس در اختیار صندوق تثبیت قرار گرفته، تا امروز به صورت خالص صرف خرید سهام شده است. رئیس هیأت عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه در ادامه در مورد سود حدود ۸۰۰ میلیارد تومانی این صندوق طی دو سال قبل توضیح داد: صورت‌های مالی حسابرسی شده منتهی به سال ۱۴۰۰ صندوق افشا شده و از طریق سامانه کدال و تارنمای صندوق تثبیت قابل دسترسی است. بر این اساس بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان مجموع سود خالص سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بوده است. صبائی ادامه داد: طبق قرارداد و مصوبه هیأت امنا، تنها خروجی از صندوق تثبیت، هزینه مالی ۱۱ درصدی بوده که این صندوق به صندوق توسعه ملی پرداخت کرده است. به عبارت دیگر تاکنون یک ریال از صندوق تثبیت از بازار سرمایه خارج نشده است. اگر این صندوق سودی دریافت کرده است منابع حاصله یا مجدداً صرف خرید سهام شده یا برای خرید سهام در زمان مناسب نگهداری شده است. وی در مورد جزئیات واریز منابع از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت نیز توضیح داد: طبق مفاد قرارداد واریز باید ماهانه و به مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان باشد اما این پرداخت توسط صندوق توسعه ملی متناسب با وضعیت نقدینگی منعطف‌تر صورت می‌گیرد. تاکنون مبلغ در یک تاریخ مشخص از ماه پرداخت نشده است.
رئیس هیأت عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه به این سؤال که چقدر از منابعی که باید توسط صندوق توسعه ملی واریز شود باقی مانده است، پاسخ داد: تقریباً حدود 6 هزار و 500 میلیارد تومان دیگر باید تا پایان سال پرداخت شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7976/5/622477/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها