از قونیه چه خبر


افتتاح رسمی بازی‌ها  با شعار برادری

پنجمین دوره از بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی سه‌شنبه شب رسماً با برگزاری مراسمی در استادیوم اصلی شهر قونیه با شعار برادری افتتاح شد. در این مراسم رجب طیب اردوغان و الهام علی‌اف رؤسای‌جمهور ترکیه و آذربایجان نیز حضور داشتند؛ مراسمی که با نمایش هواپیماهای اف 5 ترکیه شروع شد، بعد تصویر لوگوی بازی‌های کشورهای اسلامی و نمایش کلمه برادری در استادیوم نقش بست و پرچم کشور ترکیه وارد استادیوم شد.رژه تیم‌ها با ورود کاروان افغانستان شروع  شد و کاروان پرتعداد جمهوری آذربایجان در حضور الهام علی‌اف رئیس‌جمهور این کشور رژه رفت. کاروان 150-140 نفره ایران نیز با پرچمداری علیرضا کریمی و اکرم خدابنده رژه رفت، در حالی که ورزشکاران  گرمکن‌های سرمه‌ای پوشیده بودند. ترکیه میزبان هم آخرین کاروانی بود که رژه رفت. قرائت سوگندنامه ورزشکاران و مربیان، سخنرانی وزیر ورزش ترکیه و رئیس فدراسیون جهانی همبستگی کشورهای اسلامی و معرفی میزبان بعدی بازی‌ها، برنامه‌های بعدی مراسم افتتاحیه بودند. مراسم با نشان دادن همبستگی بین کشورهای اسلامی و شعار قدرت اتحاد و نمایش آتشبازی به پایان رسید.

داورزنی  تماشاگر 2 بازی والیبال در قونیه

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال با حضور در قونیه، بازی تیم ملی زنان مقابل ازبکستان را تماشا کرد. او که برای همراهی تیم‌های ملی زنان و مردان در بازی‌های کشورهای اسلامی به قونیه رفته، دیروز اولین بازی تیم ملی زنان مقابل ازبکستان را تماشا کرد و جمعه هم با دیدن بازی تیم مردان مقابل پاکستان به تهران برمی‌گردد. 

شناگران معلول طلایی شدند

تیم‌ملی پاراشنای ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی صاحب دو مدال طلا و دو نقره شد. در پایان سومین روز از رقابت‌های پاراشنا، شاهین ایزدیار در ماده ۵۰ متر آزاد با زمان 26.07  به مدال طلا رسید و در همین ماده سینا ضیغمی‌نژاد با زمان 26.47 نقره‌ای شد، اما در ۱۰۰ متر قورباغه، سینا ضیغمی‌نژاد طلا و ایزدیار نقره‌ای شد. پیش از این ملی‌پوشان کشورمان موفق به کسب یک طلا، ۳ مدال نقره و ۲ برنز شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7976/19/622397/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها