فصل جدید لالیگا با رقابت جذاب بنزما و لواندوفسکی آغاز می شود

بازگشت هیجان به سرزمین ماتادورها


گروه ورزشی/ فصل جدید رقابت‌های لیگ فوتبال اسپانیا از جمعه شب با بازی اوساسونا و سه‌ویا آغاز می‌‌شود و تیم‌های بزرگ لالیگا از شنبه به میدان می‌‌روند. لالیگا بخشی از اعتبار خود را بعد از جدایی کریستیانو رونالدو و لیونل مسی از دست داده اما شاید فصل 2023-2022 مقداری از آن را بازگرداند. مثل همیشه در دسته اول فوتبال اسپانیا سه تیم مدعی قهرمانی هستند اما برای رده‌های بعدی و بقا نیز نبرد جذابی در پیش است. لالیگای فصل گذشته فقط برای هواداران رئال‌مادرید راضی کننده بود، چون خیلی زود متوجه شدند که نه بارسلونا رقیب همیشگی است و نه اتلتیکومادرید توان دفاع از عنوان قهرمانی‌اش را دارد. اما به نظر می‌رسد فصل 2023-2022 با تقویت بارسا و اتلتیک، باز هم شاهد تشکیل مثلث قهرمانی باشیم. رئال مادرید، مدافع عنوان قهرمانی، بعد از یک تابستان کم فروغ که در آن در جذب کیلیان امباپه ستاره فرانسوی پاری سن ژرمن ناکام شد، به فصل جدید وارد می‌شود. آنتونیو رودیگر و اورلین شوامنی دو خرید بزرگ رئال هستند ضمن اینکه چند بازیکن از تیم جدا شده‌اند، مثل مارسلو، ایسکو و لوکا یوویچ که به فیورنتینا قرض داده شد. کارلو آنچلوتی سرمربی رئال امیدوار است رئال را برای نخستین بار بعد از سال 2008 به دفاع از عنوان قهرمانی برساند اما کار سختی دارد. البته با همین بضاعت هم بی‌شک رئال‌ مادرید انبوهی از ستاره‌ها را دارد. کریم بنزما آقای‌ گل فصل قبل که در تمامی رقابت‌ها گل‌های سرنوشت‌سازی زد، در 34 سالگی درخشان‌ترین ستاره آسمان مادریدی‌هاست. تیبو کورتوا هم بازیکن تعیین‌کننده‌ای در مسیر قهرمانی لالیگا و لیگ قهرمانان بود. از طرفی وینیسیوس بالاتر از حد انتظار ظاهر شد و زوج خوبی هم برای بنزما شده است. داوید آلابا هم در اولین فصل حضورش در رئال ‌مادرید خیلی زود در ترکیب این تیم جا افتاد و حتی در ال‌کلاسیکوی رفت گل هم زد. از تأثیرگذاری مثلث برمودای رئال متشکل از تونی کروس، لوکا مودریچ و کاسمیرو هم نباید گذشت.
ستاره‌های جذاب بارسلونا
برخلاف رئال، بارسلونا دیگر غول فوتبال اسپانیا بعد از یک فصل بدون جام و کاملاً ناموفق، در نقل و انتقالات بسیار فعال بود؛ از آندریاس کریستنسن تا فرانک کسیه و رافینیا و البته روبرت لواندوفسکی که بمب بزرگ نقل و انتقالات این باشگاه بود. ژاوی برخی با ارزش‌ترین بازیکنان فعلی فوتبال جهان را با این خریدها به تیمش اضافه کرده. آنها همچنین عثمان دمبله را با وجود علاقه چلسی حفظ کردند. با این بضاعت، طرفداران آبی اناری‌ها به چیزی کمتر از قهرمانی این تیم و پس گرفتن جام از رئال مادرید رضایت نمی‌دهند. جذب روبرت لواندوفسکی آرزوی خیلی از تیم‌ها بوده و بارسلونا برگ برنده‌اش را این تابستان رو کرده. بی‌شک نبرد لِوا با بنزما بر سر آقای‌گلی جذاب خواهد بود. فرانک کسیه یکی از ارکان مهم قهرمانی میلان در سری A را آزاد و راحت به‌دست آوردند. رافینیا دیاس وینگر تکنیکی لیدزیونایتد هم برای بازی در بارسا بازیکن مناسبی است. آندریاس کریستنسن بعد از نیمکت‌نشینی در چلسی به نوکمپ آمده. ژول کنده که پیشنهاد رئال را هم داشت دیگر شکار مهم و بزرگ ژاوی به شمار می‌رود.
جنگ برای سهمیه لیگ قهرمانان
اتلتیکومادرید دیگر تیم مدعی لالیگا که با 15 امتیاز اختلاف نسبت به رئال در رده سوم قرار گرفت، یک بار دیگر مایل است به دوقطبی فوتبال اسپانیا پایان دهد، هرچند برای این هدف بزرگ هیچ کار خاصی در نقل و انتقالات نکردند. با این حال نباید از همین حالا تیم دیگو سیمئونه را بدون شانس بدانیم. در حالی که 3 تیم مذکور احتمالاً سهمیه لیگ قهرمانان را به دست می‌‌آوردند، برای سهمیه آخر رقابت شدیدی در راه است. سویا تیم چهارم فصل قبل بیشترین شانس را دارد هرچند تابستان کم خبری داشت. لوپتگی سرمربی سویا بعد از واگذاری دیگو کارلوس و ژول کُنده به ترتیب به استون ویلا و بارسلونا حداقل به دو مدافع باکیفیت نیاز دارد. ویارئال که فصل قبل تا نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان پیش رفت می‌‌تواند با مربیگری اونای امری دیگر مدعی کسب سهمیه باشد با آنکه فصل قبل هفتم شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7976/19/622393/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها