اخبـــــار


معاون پرستاری وزارت بهداشت مطرح کرد
پرستاران در صدر اعتماد اجتماعی در جهان

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه کوبیدن بر طبل مطالبات صنفی تنها هدف و مهم‌ترین هدف نیست، گفت: ورود سازمان‌های حرفه‌ای مانند نظام پرستاری و انجمن‌های علمی در کنار مطالبات صنفی و حتی جلوتر از آن، باید داعیه دفاع از حقوق مردم باشد.
دکتر عباس عبادی در هفدهمین نشست شورایعالی نظام پرستاری با بیان این مطلب اظهار داشت: 14 سال مکرراً بر اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به عنوان یک مطالبه بزرگ جامعه پرستاری اصرار ورزیدیم که بحمدالله با حمایت‌های معنوی مقام معظم رهبری، همت دولت سیزدهم، همراهی مجلس و اراده وزارت بهداشت به ثمر نشست که قطعاً سیر تکاملی و پویایی این قانون در سال‌های آینده وجود خواهد داشت. وی، هویت حرفه‌ای، ارتقای کیفیت خدمات پرستاری و عدالت در پرداخت را به عنوان سه هدف مهم اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بر شمرد.
معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه پرستاران در صدر اعتماد اجتماعی در جهان هستند، تصریح کرد: وظیفه ما پاسخ به نیاز مردم است و باید جلوتر از درخواست مطالبات صنفی به نیاز سلامت مردم و کیفیت ارائه خدمات به جامعه تلاش کنیم؛ چراکه اعتماد مردم به عنوان یک پشتوانه قدرتمند برای رسیدن به مطالبات حرفه‌ای راهگشا خواهد بود.
عبادی با تأکید بر تسری خدمات پرستاری از بالین به سطح جامعه، گفت: باید تلاش کنیم با توسعه مراکز مراقبت در منزل، تأسیس و ایجاد واحد آموزش به بیمار و کلینیک‌های تخصصی پرستاری و پرستار پیگیر به این مهم دست یابیم. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک با کار منسجم و تیمی و با کمک سازمان نظام پرستاری، صاحب‌نظران فنی و نخبگان حرفه پرستاری «قانون مادر پرستاری» با تلفیق مجموع قوانین نظام سلامت در پرستاری پرداخته شود.


تسهیلات متروی تهران به شرکت کنندگان مراسم شیرخوارگان حسینی 
ساعت کاری مترو تا ساعت ۲۴ افزایش یافت

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در راستای خدمت‌رسانی به شرکت کنندگان در مراسم شیرخوارگان حسینی گفت: به منظور تسهیل در رفت و آمد شرکت کنندگان در مراسم شیرخوارگان حسینی به مصلای امام خمینی(ره)، شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، روز جمعه ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۱ خدمات‌رسانی ویژه دارد.
احسان حامد مقدم ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش افزود: با توجه به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در مصلای امام خمینی(ره) و به منظور رفاه حال شهروندان و شرکت‌کنندگان در این مراسم، سرویس دهی در تمامی خطوط یک، دو، سه، چهار، پنج، شش و هفت از ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود و شهروندان را برای حضور در این مراسم به ایستگاه‌های مصلای امام خمینی(ره) و شهید بهشتی واقع در خط یک و سه مترو انتقال می‌دهد.
وی تصریح کرد: به منظور رفاه حال شهروندان و شرکت کنندگان در این مراسم سرفاصله حرکت قطارها از ابتدای صبح تا ساعت ۱۰:۳۰ در خط یک از ۷به ۵ دقیقه و در خط سه از ۱۰ به ۶ دقیقه کاهش می‌یابد.
مقدم خاطرنشان کرد: در صورت نیاز قطارهای فوق‌العاده نیز برای تسهیل در رفت و آمد مسافران اعزام خواهد شد. همچنین مقدم از افزایش ساعت کاری مترو در خطوط درون شهری خبر داد و گفت: به منظور سرویس‌دهی هرچه بهتر به عزاداران حسینی تا پایان روز دوشنبه ۱۷مردادماه سرویس دهی در خطوط یک، دو، سه، چهار، شش و هفت متروی تهران تا ساعت ۲۴ افزایش می‌یابد. مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو با تأکید بر اینکه اعزام آخرین قطار از ایستگاه‌های مبدأ ساعت ۲۳ خواهد بود، خاطرنشان کرد: سرویس دهی در خط پنج، خط فرودگاه امام خمینی(ره) و فرودگاه مهرآباد تغییری نخواهد داشت.

نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی «فاقد مدرک» اعلام شد

نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی «فاقد مدرک» در سال تحصیلی جدید اعلام شد.
اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در اطلاعیه‌ای نحوه ثبت نام دانش‌آموزان اتباع خارجی فاقد مدرک را اعلام کرد.
بر‌اساس گزارش اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، تمامی اتباع و مهاجرین خارجی فاقد مدرک باید جهت ثبت‌نام فرزندان لازم‌التعلیم خود در مدارس اگر فرزندشان دارای برگه حمایت تحصیلی سال گذشته (۱۴۰۱-۱۴۰۰) است، می‌توانند با همان برگه قبلی در واحد آموزشی ثبت‌نام کنند و از ابتدای آبان ماه برای تجدید برگه و دریافت برگه حمایت تحصیلی سال (۱۴۰۲-۱۴۰۱) به منظور اخذ نوبت مراجعه و برای دریافت برگه سال‌جاری نوبت دریافت کنند.
همچنین دانش‌آموزان دارای برگه حمایت تحصیلی سال گذشته (۱۴۰۱-۱۴۰۰) که مقطع تحصیلی آنها تغییر داشته، باید برگه حمایت تحصیلی سال‌جاری(۱۴۰۲-۱۴۰۱) را دریافت کنند و برای اخذ نوبت از ۲۰ مرداد به نشانی اینترنتی kanoonnobat.ir مراجعه کنند.دانش‌آموزان متقاضی اول ابتدایی دارای سنین ۶ تا ۸ سال که در «طرح بازشماری» شرکت کرده‌اند مشروط به ثبت نام در طرح مذکور برای اخذ نوبت از ۲۰ مرداد به نشانی بالا مراجعه و برای تجدید برگه در دفتر تعیین شده نوبت دریافت کنند. 

غربالگری «تنبلی چشم» کودکان ۳ تا ۶ ساله مناطق محروم 

رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که در سال گذشته ۲ میلیون و ۸۰۰ کودک غربالگری بینایی شدند.
علی‌محمد قادری در مراسم امضای تفاهمنامه ارائه خدمات غربالگری تنبلی چشم و انجام حمایت‌های درمانی و تأمین کمک هزینه خرید عینک برای کودکان ۳ تا ۶ ساله مناطق کم‌برخوردار کشور میان بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: بنیاد ۱۵ خرداد و اعضای هیأت مدیره آن با نگاه جامعی که دارند در سطوح متنوع پیشگیری وارد شده‌اند و سازمان‌های دولتی را حمایت می‌کنند. 
وی با اشاره به اینکه در این آیین قصد داریم موضوع غربالگری تنبلی چشم را در مناطق محروم در بازه سنی کودکان ۳ تا ۶ ساله تحت پوشش قرار دهیم تا افراد مشکوک به تنبلی چشم یا موضوعات اولیه سطح تشخیص غربالگری در مناطق محروم را پوشش صد در درصدی داشته باشیم، گفت: البته این آگاه‌سازی عمومی برنامه‌ای است که از دهه ۷۰ در سازمان شروع شده است و در این طرح طی سال گذشته ۲ میلیون و ۸۰۰ کودک غربالگری بینایی شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7973/22/622105/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها