سرخپوشان پس از معارفه مربی جدید، تمرین بانشاطی پشت سرگذاشتند

مهاجم هلندی در راه پرسپولیس


گروه ورزشی/   پرسپولیسی‌ها درحالی آماده حضور در فصل جدید لیگ برتر می‌شوند که اوسمار لوس‌ویرا دستیار برزیلی و جدید یحیی گل‌محمدی، برای اولین‌بار در تمرین عصر سه‌شنبه این تیم که در ورزشگاه شهید کاظمی برگزار شد، حضور یافت و به بازیکنان و کادرفنی معرفی شد. در ادامه هم سرخپوشان تمرین با نشاطی را در حضور این مربی برزیلی پشت‌سر گذاشتند. البته پرونده نقل و انتقالاتی سرخپوشان پایتخت هنوز بسته نشده چرا که گل‌محمدی همچنان در پی مهاجم خارجی است و در این بین یکی پس از دیگری از گزینه‌های مختلفی رونمایی می‌شود. پس از منتفی شدن حضور کاسیانو برزیلی، پرسپولیسی‌ها در هفته‌های گذشته مذاکراتی با بازیکنان زیادی داشته‌اند اما هرکدام به دلایلی منتفی شد تا بدین ترتیب جذب مهاجم تبدیل به پروسه‌ای سخت(!) برای باشگاه شود. حتی در این بین گفته شد که برخی از این بازیکنان خارجی را برای حضور در ایران ترسانده بودند تا آنها به پرسپولیس نیایند. یکی از این بازیکنان، مهاجمی برزیلی به نام ادو بود که مذاکرات خوبی هم بین طرفین انجام شد اما این بازیکن به یکباره پاسخ منفی داد و حضورش منتفی شد. 
یکی دیگر از بازیکنان مدنظر، یورگن لوکادیا مهاجم هلندی فصل قبل بوخوم آلمان است. بازیکنی ۲۸ ساله که سابقه حضور در آکادمی آیندهوون را دارد و بهترین عملکردش هم در همان تیم هلندی بوده است. او در ۱۲۷ بازی از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ توانسته با پیراهن این تیم ۴۵ گل بزند. لوکادیا پس از آیندهوون به برایتون انگلیس رفت تا در کنار علیرضا جهانبخش، دومین خرید این تیم انگلیسی از لیگ اردیویسه باشد. با این حال، این بازیکن بعد از یک فصل حضور در برایتون و ثبت 6 گل و 3 پاس گل در مجموع 46 بازی برای این تیم که مهم‌ترین آن گلزنی برابر آرسنال و اورتون بود، به هوفنهایم قرض داده شد و در 12 بازی 4 گل و یک پاس گل در بوندس‌لیگا ثبت کرد. او در ادامه به‌صورت قرضی به اف سی سینسیناتی امریکا رفت تا حضور در لیگ MLS را هم تجربه کند. لوکادیا در 27 بازی، 3 گل برای سینسیناتی به ثمر رساند و دوباره به عنوان بازیکن آزاد به بوخوم پیوست تا این تیم را در بوندس‌لیگا همراهی کند. لوکادیا که سابقه بازی در تمام رده‌های پایه تیم هلند را دارد، فصل گذشته در جریان برد ۴-۲ تیمش مقابل بایرن‌مونیخ، توانست گل دوم را از روی نقطه پنالتی برای بوخوم به ثمر برساند و دروازه بورسیادورتموند را هم باز کند. او در مجموع 11 بازی در یک نیم‌فصل، 2 گل برای بوخوم زد. این بازیکن ۱۸۶ سانتی‌متری که در پست وینگر و مهاجم نوک بازی می‌کند، در حال حاضر با تیمی قرارداد ندارد و ترنسفرمارکت روی او ۲ میلیون یورو ارزش گذاشته است. گرچه بعید است پرسپولیس توان پرداخت چنین مبلغی داشته باشد و باید دید در نهایت مذاکرات طرفین به توافق ختم می‌شود یا او نیز به سرنوشت گزینه‌های پیشین دچار می‌شود. هرچند هواداران امیدوارند بالاخره پافشاری یحیی روی جذب مهاجم خارجی باکیفیت جواب دهد و بزودی شاهد حضور مهاجمی در کلاس فوتبال اروپا در تیم‌شان باشند. 
فارغ از جذب بازیکن خارجی، جذب سینا اسدبیگی هافبک فصل گذشته ذوب آهن هم برای قرمزها حاشیه‌ساز شده است. البته معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس تأکید کرده عقد قرارداد با این بازیکن، هیچ مشکلی ندارد و او قراردادی با ذوب‌آهن نداشته است. گرچه محمد مهدی رمضانی سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن گفته این باشگاه در حال پیگیری ماجرای سینا اسدبیگی است و سیاست باشگاه فعلاً سکوت است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7973/20/622101/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها