سرمربی پرتغالی هیجان آبی‌ها را بالا برده است

ساپینتو و استقلال؛ رفاقت در آستانه رقابت


آدرینا ورشینگر/ 8 روز دیگر لیگ برتر فوتبال ایران دوباره ازسرگرفته می‌شود تا دوباره  رقابتی داغ و نفسگیر میان 16 تیم حاضر در این مسابقات شکل بگیرد، اما یکی از تیم‌هایی که نگاه بسیاری از علاقه‌مندان را به خود جلب کرده، استقلال است. تیمی که در لیگ بیست و یکم عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کرد و حالا از این تیم به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در لیگ بیست و دوم یاد می‌شود. اما آبی پوشان پایتخت در حالی می‌خواهند فصل جدید را آغاز کنند که تغییرات زیادی در این تیم نسبت به فصل گذشته به وجود آمده است. از ریکاردو ساپینتو که جانشین فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی این تیم شده است تا بازیکنانی که از این تیم جدا شده‌اند و چهره‌های جدیدی که به جمع آبی‌ها اضافه شده‌اند. شاگردان ساپینتو، پس از یک دوره تمرین پرفشار در ترکیه و انجام 4 بازی تدارکاتی، حالا مرحله سوم آماده‌سازی پیش فصل خود را در تهران پشت سرمی‌گذارند و با انگیزه بالا تمرینات‌شان را پیگیری می‌کنند تا برای افتتاحیه بزرگ لیگ بیست و دوم و بازی حساس با سپاهان آماده شوند که جمعه ۲۱ مرداد در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.
نکته قابل توجه تمرینات استقلال این است که سرمربی پرتغالی پا به پای بازیکنان می‌دود و با انرژی بالا در کنار شاگردانش حضور دارد. ساپینتو که به هیجانی بودن خودش اعتراف می‌کند، توانسته به خوبی شور و هیجان خودش را به تیم منتقل کند تا بازیکنان تیم دچار روزمرگی و خستگی بر اثر فشار تمرینات نشوند. تصاویر منتشر شده از تمرین آبی پوشان پایتخت هم نشان می‌دهد ساپینتو توانسته در مدت کم حضورش در استقلال، به خوبی با بازیکنان تیم جدیدش ارتباط برقرار کند و این رفاقت مطمئناً پوئن مثبتی برای استقلال در فصل سخت پیش رو خواهد بود.
سیدحسین حسینی به عنوان باتجربه‌ترین استقلالی در تیم ساپینتو، امسال علاوه بر حفاظت از قفس توری، وظیفه کاپیتانی را نیز برعهده خواهد داشت و به همین خاطر سرمربی تیم روی کلین شیت‌های او برای جمع کردن امتیازات حساب ویژه‌ای باز کرده است. روزبه چشمی نیز با تجربه دیگری در ترکیب جدید استقلال است که به استحکام بخش دفاعی تیم کمک زیادی خواهد کرد. حضور پررنگ چشمی در تمرینات به کادرفنی نشان می‌دهد مربیان استقلال روی هدایت بازیکنان درون زمین توسط این بازیکن نیز حساب باز کرده‌اند.
اما در تمرینات استقلال، یک نفر دیگر نیز نقشی کلیدی دارد. روی ماتا دستیار اول ساپینتو که بر اجرای دقیق و هرچه بهتر و منظم‌تر آیتم‌های مختلف نظارت دارد و وظایف بازیکنان را به آنها انتقال می‌دهد. همکاری او و چشمی خیال ساپینتو را در روند آماده‌سازی بازیکنان راحت می‌کند و باید منتظر دیدن نتیجه این همکاری در کوران مسابقات بود.
استقلالی‌ها دیروز صبح هم تمرینات پیش فصل خود را در حالی در ورزشگاه انقلاب پیگیری کردند که سبحان خاقانی بازیکن جوان استقلال که از ناحیه رباط صلیبی دچار آسیب دیدگی شده و زانوی خودش را به تیغ جراحان سپرده است، با عصا در تمرین آبی‌ها حاضر شد و مورد استقبال ساپینتو و دیگر بازیکنان استقلال قرار گرفت.
آبی‌ها طبق برنامه‌ریزی که کادرفنی این تیم انجام داده، امروز در دیداری دوستانه مقابل داماش تهران قرار می‌گیرند و فردا هم بازی دیگری را برابر هوادار برگزار خواهند کرد تا با آمادگی کامل خود را برای لیگ برتر آماده کنند. در این شرایط، ساپینتو سرمربی استقلال از بازیکنان و کادر فنی تیمش درخواست کرده تا شروع فصل مصاحبه‌ای انجام ندهند تا فضا برای آبی‌های پایتخت به آرامی پیش برود و برای انجام مصاحبه و مسائل مربوط به این حوزه، با خودش هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.


برش
روزنامه آبولا خبر داد؛ محبی در استقلال
استقلال در این فصل، امید حامدی فر، پیمان بابایی، رضا میرزایی، سجاد شهباززاده، سیدمحمد حسینی، کاوه رضایی و محمدحسین زواری را به عنوان بازیکنان جدید به خدمت گرفته و محمدحسین مرادمند هم با پایان خدمت سربازی‌اش به جمع آبی پوشان بازگشته است. با این حال، یکی از اهداف جدی نقل و انتقالاتی استقلال در این تابستان، محمد محبی بوده است. بازیکنی که فصل گذشته از سپاهان راهی سانتاکلارا شد اما چندان در ترکیب این تیم به کار گرفته نمی‌شد، هرچند که محبی در معدود دیدارهایی که برای تیمش به میدان رفت، عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشت. مدیران استقلال بیش از یک ماه است که با همتایان خود در سانتاکلارا در حال مذاکره هستند و حتی طرفین به توافق جدی نیز دست پیدا کردند و تنها موضوع حل نشده بین طرفین، اصرار استقلال به استخدام دائمی محبی بود در حالی که سانتاکلارا تنها با انتقال قرضی راضی به جدایی وینگر جوان خود شده بود. این موضوع باعث شده بود تا مذاکرات طرفین متوقف شود و در این بین، تغییرات مدیریتی در سانتاکلارا تمام توافق قبلی را به باد داد به نحوی که پیوستن محبی به استقلال تا آستانه منتفی شدن نیز پیش رفت. اما مدیران استقلال آخرین شانس خود برای جذب محبی را یک بار دیگر آغاز کردند و اکنون اخباری که از سوی نزدیکان باشگاه مخابره می‌شود، حکایت از توافق اولیه طرفین برای این انتقال است. در همین خصوص، روزنامه آبولا با انتشار خبری، از حضور محبی در استقلال خبر داده است. آبولا نوشته است: «سانتاکلارا برخی از بازیکنان خود را به صورت قرضی از دست خواهد داد. به نقل از منابع آبولا، یکی از آنها محبی است. این مهاجم 24 ساله که قراردادش تا سال 2024 اعتبار دارد، به ایران بازخواهد گشت تا برای استقلال قهرمان ایران بازی کند که اکنون مربی این تیم ساپینتو است. در صورت رسمی شدن انتقال محبی به استقلال، او جانشین امیرحسین حسین‌زاده خواهد شد تا دست ساپینتو در بخش هجومی بیش از قبل باز شود و سرمربی پرتغالی با در اختیار داشتن عناصر تهاجمی پرتعداد و باکیفیت، لیگ جدید را آغاز کند.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7973/20/622100/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها