اخبار


زندگی 26 میلیون امریکایی بدون پوشش‌های بیمه‌ای

گروه جهان/  در حالی که دموکرات‌های امریکا همواره بیمه همه شهروندان امریکایی را به عنوان یکی از اهداف خود عنوان کرده‌اند و جو بایدن نیز در شعارهای انتخاباتی خود وعده چنین چیزی را می‌داد، جدیدترین آمارها نشان می‌دهد، 26 میلیون امریکایی از پوشش بیمه سلامت بی‌بهره هستند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، اولین بار باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین امریکا وعده پوشش بیمه خدمات درمانی برای تمامی شهروندان امریکایی را مطرح کرد. اما بین سال‌های 2018 و 2019 تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ، روند بیمه شهروندان متوقف شد و شماری نیز بیمه‌های خود را از دست دادند. جو بایدن در جریان تبلیغات انتخاباتی این شعار را تکرار کرد و در نزدیک به 20 ماه اخیر نیز درصدد چنین کاری بوده است. با این حال موانع موجود بر سر راه بیمه شهروندان، باعث شده همچنان 26 میلیون امریکایی بدون بیمه به سر برند.  این در حالی است که هزینه‌های درمان در امریکا بسیار بالا است. همین امر باعث می‌شود، شهروندانی که فاقد بیمه هستند از مراجعه به پزشک برای درمان بیماری‌هایشان خودداری کنند.


تکاپوی صدری ها برای انحلال پارلمان

در پی تشدید بحران سیاسی عراق در کمتر از یک هفته از اعتراضات خیابانی و تحصن صدری‌ها در پارلمان این کشور، مقامات و احزاب سیاسی این کشور بر سر راهکار مذاکره و برگزاری انتخابات زودهنگام توافق‌هایی نسبی به دست آوردند. گرچه همچنان جریان صدر به سنگ‌اندازی‌های خود ادامه می‌دهد.
به نوشته العالم، ساعاتی پیش از دعوت مصطفی الکاظمی از سران احزاب عراقی برای مذاکره و استقبال شماری از رهبران چهارچوب هماهنگی شیعیان و محمد الحلبوسی رئیس پارلمان این کشور، صالح محمد العراقی، سخنگوی مقتدی صدر با انتشار بیانیه‌ای دستور به تخلیه پارلمان داد و اعلام کرد: «پس از آزادسازی پارلمان نمایندگان و تبدیل آن به پارلمان ملت، از تحصن‌کنندگان می‌خواهیم ظرف 72 ساعت آینده، ساختمان پارلمان را تخلیه و تحصن خود را به خیابان‌های اطراف منتقل کنند. اگر لازم به تصرف نقاط دیگری باشد، دستورالعمل‌های لازم صادر می‌شود.» اما در همین حال به نوشته روزنامه القدس العربی هنوز برنامه بعدی جریان صدر برای عراق مشخص نیست. چراکه جابر الخفاجی، سخنگوی جنبش صدر در واکنش به اظهارات اخیر مصطفی الکاظمی درباره تظاهرات در بغداد، مخالفت این جریان با دعوت نخست‌وزیر از طرف‌های عراقی برای گفت‌و‌گو را خاطر نشان کرده و گفت: «ما هیچ راه‌حل وصله پینه شده‌ای را نخواهیم پذیرفت و حاضر به نشستن بر سر یک میز نیستیم چراکه نیاز به تغییری ریشه‌ای وجود دارد.» 
در همین حال به نوشته ایسنا به نقل از سایت المعلومه، طرح الکاظمی شامل تشکیل کمیته‌ای متشکل از نمایندگان همه احزاب سیاسی است و نقشه راه را پس از گفت‌و‌گوی ملی مشخص خواهد کرد. همچنین انحلال پارلمان و دستیابی به توافق بر سر تاریخ برگزاری انتخابات جدید نیز در ساعات گذشته مورد بررسی قرار گرفته و حتی برخی طرف‌ها در چهارچوب هماهنگی همچون حیدرالعبادی، عمار الحکیم و فالح الفیاض از این گزینه به‌عنوان راه‌حل جدی خروج از بحران یاد کرده‌اند. اما در عین حال به گزارش شفق نیوز، این کمیته اعلام کرده است که حاضر به عقب‌نشینی از نامزدی محمد شیاع السودانی برای نخست‌وزیری نیست. با‌وجود امیدواری بسیاری از کارشناسان بر حل بحران عراق، برخی نمایندگان این کشور از جمله حنان الفتلاوی، هرگونه سخن از انتخابات زودهنگام در شرایط کنونی و در سایه دولت فعلی عراق را اتلاف وقت می‌داند.


نصرالله: 
محاصره اقتصادی جنگ است، مقابله با آن جهاد

دبیرکل حزب‌الله لبنان با توجه به شرایط این کشور در سایه تحریم‌های یکجانبه امریکا، محاصره اقتصادی را نوعی جنگ دانست و گفت که صبر و مقابله در برابر این جنگ، جهاد است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در پنجمین شب از ماه محرم‌الحرام در یک محفل عاشورایی با تأکید بر این مسأله، گفت: «دشمن وارد جنگ متنوعی شده است. به غیر از جبهه نظامی دو جبهه بزرگ برای ما وجود دارد؛ جبهه اقتصادی و جبهه رسانه‌ای و سیاسی. دشمن در هر جبهه‌ای شکست بخورد، به سراغ جبهه بعدی می‌رود.»
وی تصریح کرد: «در زمان کنونی ما، امریکا و اسرائیل بزرگترین مصداق شیطان هستند و مبارزه مقاومت با آنها همچنان ادامه خواهد داشت.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7973/4/622076/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها