هزار میلیارد تومان به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز می‌شود


مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: طبق آخرین مذاکرات صورت‌گرفته با مسئولان صندوق توسعه ملی قرار است روز شنبه آینده رقمی معادل یک هزار میلیارد تومان به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود.
هیأت امنای صندوق توسعه ملی در تاریخ ۲۶دی‌ماه ۱۴۰۰ مصوب کردند تا مبلغی معادل ۶۵۰میلیارد تومان را به‌ صورت ماهیانه نزد صندوق تثبیت بازار سرمایه سپرده‌گذاری کنند تا از این طریق مسئولان حاضر در صندوق تثبیت بازار سرمایه بتوانند با کمک این واریزی‌ها به کنترل هر چه بهتر این بازار بپردازند.
با امضای چنین توافق‌هایی، مرحله نخست واریزی از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه در تاریخ ۳۰دی‌ماه ۱۴۰۰ انجام شد اما ادامه این واریزی‌ها مستلزم امضای قرارداد فی‌مابین صندوق توسعه ملی و صندوق تثبیت بازار سرمایه بود که پیش‌نویس آن قرارداد تهیه شد اما تصویب آن تحت‌تأثیر وجود برخی از موانع با تأخیر همراه شد که در نهایت قرارداد آن پس از چند ماه تعلل  در روز سه‌شنبه (۶اردیبهشت ۱۴۰۱) به امضا رسید. بر اساس امضای این قرارداد، واریزی‌ها طبق صحبت‌های مطرح شده انجام شد و آخرین واریزی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه در تاریخ ۸تیرماه انجام شد.
«مهدی صبایی» مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اعلام کرد: بعد از امضای آخرین قرارداد و نیز رفع معضلات موجود بر سر راه واریزی‌ها، تعاملات برای واریزی منابع از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه افزایش پیدا کرد.
وی اظهار داشت: بر اساس توافق‌های انجام شده، تا پایان سال رقمی معادل هفت هزار میلیارد تومان به‌ حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز خواهد شد که این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز افزایش توان صندوق تثبیت بازار سرمایه برای کمک به بازار سرمایه و نیز کاهش نوسانات ایجاد شده باشد.
مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه اعلام کرد: تا پایان سال ۱۴۰۱ علاوه‌ بر این یک هزار میلیارد تومان، حدود ۶هزار میلیارد تومان دیگر باید به این صندوق واریز شود که امیدواریم پیگیری‌ها با موفقیت همراه باشد و بتوانیم به‌خوبی وظیفه محول شده به صندوق تثبیت بازار سرمایه را به پایان برسانیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7973/10/622016/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها