اخبار


حذف شرط کارت پایان خدمت برای وام فرزندآوری

اجرای بخشنامه تعیین وضعیت سربازی برای پرداخت وام فرزندآوری با دستور رئیس کل بانک مرکزی متوقف شد. به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، با ابلاغ بخشنامه اخیر مبنی بر مشروط بودن ارائه تسهیلات فرزندآوری به افراد ذکور به استعلام وضعیت مشمولان از سازمان نظام وظیفه (حسب بند (ب) ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی)، رئیس کل بانک مرکزی دستور داد ضمن توقف اجرای بخشنامه مذکور، هماهنگی لازم با سازمان نظام وظیفه عمومی به‌منظور تسهیل در پرداخت وام یادشده به متقاضیان انجام شود. مقرر شد تا با قید تسریع، موضوع در کمیسیون‌های تخصصی بانک مرکزی بررسی شده و پس از هماهنگی لازم با سازمان نظام وظیفه، بخشنامه اصلاحی، جهت اجرا به شبکه بانکی ابلاغ شود. پیش از این و از سال ۱۳۹۵ بر اساس هماهنگی‌های انجام شده بین بانک مرکزی و سازمان وظیفه عمومی، پرداخت تسهیلات ازدواج و بیماری‌های خاص از مفاد ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی مستثنی شده بود.

تعیین تکلیف جدید برای چک‌های ثبت‌ نشده صیادی

ذینفعان چک می‌توانند از این پس «اعلامیه عدم ثبت برگه چک در سامانه صیاد» را در قبال چک‌های ثبت ‌نشده در این سامانه از شعب بانک‌ها درخواست کنند.به گزارش بانک مرکزی، این بانک با صدور بخشنامه‌ای شعب شبکه بانکی را مکلف به صدور «اعلامیه عدم ثبت برگه چک در سامانه صیاد» کرد. در بخشنامه 11 مرداد ماه جاری بانک مرکزی آمده است: این اعلامیه بدون درج «کد رهگیری» و در قالب و شکلی متمایز از گواهینامه‌های مرسوم عدم پرداخت چک است و صرفاً مؤید و متضمن عدم امکان اقدام روی چک به‌دلیل ثبت نشدن چک در سامانه صیاد است. در این زمینه و با هدف جلوگیری از بروز مشکلات آتی، هموطنان گرامی باید توجه داشته باشند از تحویل برگ چک ثبت ‌نشده در سامانه صیاد اجتناب کنند و حتماً همزمان با انجام معامله و تحویل برگ چک، از ثبت اطلاعات چک در سامانه صیاد با استفاده از شیوه‌های مختلف استعلام اطمینان حاصل کرده و تأیید دریافت چک را در این سامانه انجام دهند.

تمدید مهلت رفع تعهد ارزی تا پایان شهریور

با مصوبه کمیته اقدام ارزی، مهلت رفع تعهد ارزی سال 1400 صادرکنندگان تا پایان شهریورماه سال‌جاری تمدید شد. به گزارش کنفدراسیون صادرات ایران، بر اساس مصوبه 83 کمیته اقدام ارزی، مهلت رفع تعهد ارزی سال 1400 صادرکنندگان تا آخر شهریورماه سال‌جاری تمدید شد. همچنین، بر اساس مصوبه قبلی، مهلت رفع تعهد ارزی صادرات سال‌های 98 و 99 تنها تا پایان مرداد ماه سال‌جاری امکانپذیر خواهد بود. شایان ذکر است مهلت‌های اعلامی به هیچ عنوان قابل تمدید نخواهد بود و از صادرکنندگان‌ تقاضا می‌شود به منظور جلوگیری از مشکلات بعدی نسبت به رفع تعهد در زمان‌های اعلامی، اقدام لازم را به عمل آورند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7973/8/622012/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها