در دادگاه رسیدگی به پرونده حبیب اسیود جزئیات حمایت‌ امنیتی غرب از گروهک حرکة‌النضال مطرح شد

سوئد، دایه مهربان‌ تروریست‌ها


گروه سیاسی/ جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «حبیب فرج‌الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود»، سرکرده گروهک تروریستی «حرکة النضال» که آخرین اقدام آن، حمله مسلحانه به مراسم رژه ۳۱ شهریور سال ۱۳۹۷ در اهواز بود، دیروز در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست حجت‌الاسلام قاضی ایمان افشاری برگزار شد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، در ابتدای این جلسه وکیل خانواده شهدای حوادث تروریستی استان خوزستان با حضور در جایگاه با اشاره به اینکه متهم حبیب فرج‌الله چعب اقداماتی علیه اموال عمومی و خصوصی استان خوزستان، گفت: متهم از ابزار جنگی اعم از بمب، نارنجک، سلاح کلاشنیکف و… برای انجام جنایات خود استفاده کرده است. او همچنین گفت که متهم با بمب‌گذاری در اماکن عمومی به نام آزادی، اقوام مختلف کشور را به شهادت رسانده است.
ماجرای بازگرداندن چعب از لهستان
در ادامه این جلسه، نماینده دادستان با حضور در جایگاه با بیان اینکه کشور سوئد جولانگاه، مأمن و پناهگاه گروهک‌های تروریستی از قبیل پژاک، حرکة النضال و گروهک منحوس منافقین است، گفت: حبیب فرج‌الله چعب شهروند این کشور است و مورد حمایتشان قرار دارد در صورتی که وی دارای اعلان قرمز و تحت تعقیب مجامع بین‌المللی بود. چعب در سال ۲۰۱۹ برای شرکت در کنفرانس گروهک‌های تروریستی عازم لهستان شد و به دلیل اعلان قرمز، توسط مقامات کشور لهستان دستگیر شد اما با اعمال نفوذ و ورود مستقیم دولت سوئد و حمایت و لابی‌گری دولت امریکا، با پرواز اختصاصی به سوئد بازگشت تا به فعالیت‌های تروریستی خود ادامه دهد. 
حمایت امنیتی سوئد از تروریست‌ها
قاضی در ادامه از متهم پرسید: شما ساکن و تبعه سوئد و همچنین مورد حمایت مقامات امنیتی و دولت کشور سوئد بودی، این موارد را قبول داری؟ که متهم پاسخ داد: بله، بنده ساکن و تبعه کشور سوئد هستم، دولت و مقامات امنیتی کشور سوئد از من حمایت می‌کنند. دستگاهی به من دادند که در صورت احساس خطر دکمه آن را فشار دهم تا با آلارمی که به مأموران امنیتی دولت سوئد می‌دهد، هر جا که باشم آنها من را نجات دهند. قاضی افشاری از متهم پرسید: سعید حمیدان و زمان سلیمانی -از دیگر متهمان- در حال حاضر کجا هستند؟ که متهم در پاسخ گفت: این افراد به همراه ناجی محمد‌زاده در حال حاضر در کشور سوئد و تحت حمایت دولت و نیروهای امنیتی این کشور هستند.
قاضی به اقاریر متهم اشاره کرد و گفت: سرکرده گروهک تروریستی «حرکة النضال» اقرار کرده با سرقت برای خود منبع مالی تأمین می‌کرده و دست به اقدامات تروریستی ‌زده است. همچنین در اقاریر خود معترف شده که با سرویس‌های اطلاعاتی عربستان همکاری داشته و برای انجام جنایات خود از آنها سلاح دریافت می‌کرده است. متهم در پاسخ به سؤال قاضی مبنی بر اینکه آیا اقاریر خود را قبول داری؟ گفت: تمام اقدامات خود را کتباً اعلام کرده‌ام و همه را قبول دارم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7970/1/621716/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها