مجید انتظامی قرار است پس از 10 سال دوری از صحنه مهرماه سمفونی خرمشهر را اجرا کند

بازگشت به تالار وحدت


ندا سیجانی / نشست رسانه‌ای رویداد موسیقایی «همراه خاطره‌ها» با حضور مجید انتظامی آهنگساز و نصیر حیدریان رهبر ارکستر، روز گذشته در تالار وحدت برگزارشد. این برنامه اختصاص دارد به کنسرت پیش روی مجید انتظامی که به مناسبت هفته دفاع مقدس بوده و قرار است در این اجرا برگزیده‌ای از آثارش همچون موسیقی متن فیلم «مردان آنجلس»، «شیخ بهایی»، «جایی برای زندگی» و... را با همراهی ارکسترملی ایران به روی صحنه ببرد.
مجید انتظامی از جمله آهنگسازانی است که کارنامه ارزشمند و پرباری در زمینه موسیقی‌های ملی و میهنی دارد و طی سال‌ها فعالیتش آثار متعددی همچون سمفونی‌های «ایثار»، «انقلاب اسلامی»، «مقاومت»، «خرمشهر» و... ساخته است، آثاری که بعد از10 سال دوری از حضور این آهنگساز روی صحنه، قرار است با رهبری خودش اجرا شود.
او حضور دوباره‌اش بعد از یک وقفه طولانی را شرایط مساعد و مناسب حال حاضر موسیقی کشورمان و فعالیت‌های خوب ارکستر می‌داند و درباره کمرنگ بودن تولید آثارماندگار در زمینه موسیقی دفاع مقدس بیان داشت: «کارهنری یا هر کاری اگر توأم با عشق و علاقه باشد خود را اثبات می‌کند و ماندگار می‌شود. من به شخصه دوران هشت سال دفاع مقدس را باور داشتم و این عشق را از نزدیک دیده بودم و در آن موشکباران‌ها زندگی کرده بودم و با تمام وجود ساخت سمفونی «حماسه خرمشهر» را قبول کردم و با امکانات اندک نوشتن این موسیقی را آغاز کردم، چون عاشق بودم و خودم را در جبهه‌های جنگ حس می‌کردم و توانستم این کار را خلق کنم اما با وجود این فکر نمی‌کردم مورد اقبال مردم واقع شود، چرا که سلیقه مردم از موسیقی‌های علمی دوره شده و به سمت و سوی دیگری گرایش پیدا کرده‌اند اما با وجود این اختلاف سلیقه‌ها خوشحالم که مورد توجه مردم قرارگرفت.»
مجید انتظامی قرار است این کنسرت را مهرماه امسال در تالار وحدت روی صحنه ببرد. او در پاسخ به «ایران» درباره اجرای این کنسرت درخرمشهر گفت: «آرزو دارم درخرمشهراین آثار را اجرا کنم اگرچه توانایی جسمی‌ام مانند سابق نیست و یکی از دلایلی که از حضور و کمک آقای نصیرحیدریان بهره می‌برم به همین سبب بوده اما امیدوارم یک روزی بتوانم «حماسه خرمشهر» را در این شهر اجرا کنم.»
این آهنگساز به تازگی به عضویت شورای هنری ارکستر سمفونیک تهران انتخاب شده و درباره این حضورش به «ایران» گفت: «حضورم در این شورا به اصرار آقای حیدریان بوده و از دوران جوانی ایشان را می‌شناسم اما در جهت بهتر شدن شرایط نوازنده‌های ارکستر ایده‌های بسیاری دارم تا بلکه مشکلات مالی آنها کمی مرتفع شود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7970/1/621712/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها