وزارت اطلاعات، یک سوئدی را که با مأموریت کسب اطلاع از چگونگی افشای هویت یک جاسوس بازداشتی به ایران آمده بود، دستگیر کرد

تله‌یاب در تله افتاد!


 تنها چند روز پس از کشف و خنثی‌سازی عملیات پیچیده‌ای که سازمان جاسوسی موساد با هدف تخریب یکی از مراکز حساس ایران تدارک دیده بود، روز گذشته وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سربازان گمنام امام زمان (عج) یک تبعه‌ سوئد را به اتهام جاسوسی، شناسایی و بازداشت کرده‌اند. بر اساس اطلاعیه‌ای که در این باره منتشر شده است، متهم سوئدی که در سفرهای چندگانه‌ پیشین به ایران، به‌دلیل برخی رفتارها و ارتباطات مشکوک، در لیست مظنونین واحد ضدجاسوسی وزارت اطلاعات قرار گرفته بود، همیشه از لحظه‌ ورود به کشور، همه تحرکات، ارتباطات، سفرهایش به شهرهای مختلف کشور (که کلاً خارج از مقاصد و رویه‌های گردشگری انجام می‌شدند) تا هنگام خروج از مرزهای ایران، دقیقاً تحت نظر مأمورین زبده‌ ضدجاسوسی این وزارتخانه قرار می‌گرفت. 

​​​​​​​گروه سیاسی/  تنها چند روز پس از کشف و خنثی‌سازی عملیات پیچیده‌ای که سازمان جاسوسی موساد با هدف تخریب یکی از مراکز حساس ایران تدارک دیده بود، روز گذشته وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سربازان گمنام امام زمان (عج) یک تبعه‌ سوئد را به اتهام جاسوسی، شناسایی و بازداشت کرده‌اند. بر اساس اطلاعیه‌ای که در این باره منتشره شده است، متهم سوئدی که در سفرهای چندگانه‌ پیشین به ایران، به‌دلیل برخی رفتارها و ارتباطات مشکوک، در لیست مظنونین واحد ضدجاسوسی وزارت اطلاعات قرار گرفته بود، همیشه از لحظه‌ ورود به کشور، همه تحرکات، ارتباطات، سفرهایش به شهرهای مختلف کشور (که کلاً خارج از مقاصد و رویه‌های گردشگری انجام می‌شدند) تا هنگام خروج از مرزهای ایران، دقیقاً تحت نظر مأمورین زبده‌ ضدجاسوســی این وزارتخانـــــــــه قرار می‌گرفت. 
تله‌یاب در تله افتاد!
بر اساس این گزارش، ساختار ضدجاسوسی وزارت دریافته که متهم سوئدی در همه سفرهای قبلی، با رعایت اصول حرفه‌ای ارتباطی، حفاظتی و پنهانکاری، با تعدادی از عناصر مظنون اروپایی و غیراروپایی که در ایران تحت نظر قرار داشتند؛ ارتباط برقرار می‌کرد. در همین ارتباط متهم مورد بحث، چند ماه پیش و درپی دستگیری یک جاسوس دیگر اروپایی، با مأموریت کسب اطلاع از چگونگی افشای هویت آن جاسوس و نوع و میزان اطلاعاتی که به تور اطلاعاتی این وزارتخانه افتاده بود، مجدداً وارد کشور شد. این ‌بار نیز و در کل مدت مأموریت آخر، تماس‌های وی با مرتبطین اشاره شده، تحت کنترل مستمر سربازان گمنام امام زمان(عج) قرار داشت و بالاخره با تکمیل مستندات، هنگام خروج از کشور با حکم مرجع قضایی بازداشت شد. وزارت اطلاعات تصریح کرد، متهم مذکور دارای سابقه سفر به اراضی اشغالی رژیم غاصب صهیونیستی پیش از عزیمت به ایران است.
موفقیت در کشف و خنثی‌سازی عملیات‌های جاسوسی
این برای نخستین بار نیست که جمهوری اسلامی هدف اقدامات خرابکارانه و جاسوسی دستگاه‌های اطلاعاتی غربی- صهیونیستی قرار می‌‌گیرد. در این میان سربازان گمنام امام زمان(عج) کشور، پیشتاز عملیات‌های موفق خنثی‌سازی سناریوهای این سازمان‌های اطلاعاتی هستند که موساد و دستگاه‌های اطلاعاتی غرب همچون MI6 و CIA در رأس آنها قرار دارند. دستگیری تبعه سوئدی چند روز پس از کشف و خنثی‌سازی یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌های موساد علیه یکی از مراکز حساس کشور صورت گرفته است. عملیات اطلاعاتی ایران در به شکست کشاندن طراحی اخیر موساد توانست ضربه مهمی به دستگاه اطلاعاتی ضد ایرانی رژیم صهیونیستی وارد کند.اقدامات سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی علیه ایران با بهره‌گیری از ارتباطات تنگاتنگی صورت می‌‌گیرد که میان تل‌آویو و شماری از متحدان اروپایی‌اش در پیگیری عملیات‌های تخریبگرانه جاسوسی جریان دارد. نمونه روشن چنین همکاری تاریکی، دستگیری احمدرضا جلالی است که از جاسوسانی بود که مشخصات دانشمندان هسته‌ای کشورمان را در اختیار موساد قرار می‌‌داد تا افسران این سازمان صهیونیستی با استفاده از این اطلاعات به ترور دانشمندان هسته‌ای اقدام کنند. جلالی در بخشی از اعترافات خود گفته است:«عمده دیدارها با افسران موساد در پوشش مصاحبه کاری، درباره پروژه‌هایی در بخش دفاعی کشور بود که در آن من در کنار افرادی چون دکتر(شهید) شهریاری و دکتر (شهید) علی‌محمدی در آن حضور داشتم.» اطلاعاتی که این جاسوس رژیم صهیونیستی از برنامه هسته‌ای کشور به سازمان جاسوسی- تروریستی رژیم صهیونیستی ارائه کرد، منجر به ترور و شهادت دو دانشمند هسته‌ای کشور شد.
 سوئد؛ پناهگاه امن تروریست‌ها
از دیگر سوابق تیره سوئد در نمایندگی جاسوس‌های نیابتی رژیم صهیونیستی ایجاد پناهگاهی امن برای تروریست‌های جنایتکاری همچون اعضای گروهک منافقین و کسانی همچون گروهک حرکة النضال است که نقش آنها در به خون کشیدن مردم بی‌گناه اهواز در یک عملیات تروریستی بر کسی پوشیده نمانده. دستگیری تبعه سوئدی دو ماه پس از آن صورت گرفت که سربازان گمنام امام زمان(عج) دو تبعه فرانسوی را که با هدف سوء‌استفاده از مطالبات به‌حق برخی از صنوف و اقشار کشور و تغییر جهت مطالبات عادی به آشوب، بی‌نظمی اجتماعی و بی‌ثبات‌سازی جامعه وارد کشور شده بودند، بازداشت کردند. کمی پس از دستگیری این اتباع اروپایی نیز سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی از بازداشت یک شبکه جاسوسی ۵ نفره وابسته به رژیم صهیونیستی و کشف تجهیزات پیشرفته، سیمکارت و موبایل از آنان خبر داد. اعضای این شبکه به ترغیب «سرکرده یکی از گروه‌های تجزیه‌طلب» با سازمان اطلاعاتی صهیونیستی همکاری می‌‌کرده‌اند. 
هدف؛ تغییر محاسبات راهبردی
عملیات‌های جاسوسی - اطلاعاتی محافل غربی و صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی بخشی از جنگ همه‌جانبه‌ای است که سیداسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات کشورمان، آن را جنگی ترکیبی خواند و اعلام کرد که با شکست مواجه شده است؛ جنگی که با مؤلفه‌هایی مانند اعزام و به‌کارگیری جاسوسان خارجی و سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان، استفاده از اطلاعات منابع باز و فنی، استفاده از جاسوسی اینترنتی و نفوذ و خرابکاری اینترنتی علیه کشورمان در جریان است.هدف نقطه کانونی این راهبرد که می‌‌توان آن را در پیگیری گزینه‌هایی مانند عملیات جاسوسی و ترور و تخریب خلاصه کرد، تغییر محاسبات راهبردی ایران درباره موضوعاتی مانند برنامه دفاعی و هسته‌‌ای است. ذیل همین هدف است که موجی از گروه‌‌ها و شبکه‌‌های جاسوسی و تروریستی به سمت ایران روانه شده‌اند و امکانات پشتیبانی و لجستیکی فراوانی برای آنها تدارک دیده شده است. به گفته خطیب، «عملیات اطلاعاتی در واقع یکی از مهم‌ترین تاکتیک‌های غرب برای خرید زمان در مقابل ایران است؛ چیزی که ظاهراً بویژه امریکایی‌ها بشدت به آن محتاجند.» او با اشاره به این موضوع و همچنین تحرکات گروهک‌های ضدانقلاب، به کشورهایی که زمینه و بستر اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران را فراهم می‌کنند، هشدار داده «هر کشوری که لانه‌ای علیه امنیت کشور ما داشته باشد، بداند که از اقدام ما در امان نخواهد بود.» 
تدبیراندیشی ایران
اشاره وزیر اطلاعات کشور به شکست نهادهای اطلاعاتی غربی- صهیونیستی در حالی است که تدبیراندیشی در مورد جنگ اطلاعاتی به عنوان یکی از گسترده‌ترین راهبردهای جنگی در عصر حاضر در سلسله مراتب سیاستگذاری دفاعی اطلاعاتی کشور از اهمیت قابل ملاحظه‌ای برخوردار شده است. نهادهای اطلاعاتی غربی- صهیونیستی بویژه در سال‌ها و ماه‌های اخیر شکست‌های اطلاعاتی فلج‌کننده‌ای‌ را در ارتباط با سیستم ارتباطی مخفی از جمله ارتباط‌‌گیری از طریق اتباع تربیت شده با اهداف جاسوسی تجربه کرده‌اند. در حقیقت تسلط امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی بر تمامی عرصه‌های نبرد اطلاعاتی با دستگاه‌های دشمنان سبب شده که ایران شبکه گسترده‌ای از جاسوسان مرتبط یا سازمان‌های جاسوسی غرب و همچنین موساد را هزاران کیلومتر خارج از مرزهای خود نیز شناسایی کند.به این ترتیب اخباری که این روزها از ضربه‌های مهم ایران به طراحی‌های اطلاعاتی دشمنان منتشر می‌شود، تنها بخشی از عملیات‌های اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) است؛ اقداماتی برای امنیت ملی کشور که شاید ذیل ملاحظات امنیتی، تنها گوشه‌ای از جزئیات آن در اختیار افکار عمومی قرار می‌‌گیرد. 

​​​​​​​

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7969/1/621568/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها