با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، تفاهمنامه ساخت 550هزار واحد نیروگاه تجدیدپذیر کوچک میان 5 نهاد به امضا رسید

آغاز تولید 2800 مگاوات برق خورشیدی


گروه سیاسی/  روز گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور، تفاهمنامه همکاری اجرای طرح توانمندسازی اقشار کم‌برخوردار از طریق ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی به امضا رسید که مطابق آن طی 5 سال 550 هزار واحد نیروگاه خورشیدی 5 کیلوواتی در کشور ساخته می‌شود. مطابق این تفاهمنامه همکاری، این طرح از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، وزارت نیرو، بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی و باهدف توانمندسازی اقشار کم‌برخوردار اجرا می‌شود و در سال نخست، 110 هزار از این واحدهای نیروگاه خورشیدی ساخته خواهد شد.
توانمند‌سازی اقشار کم‌برخوردار
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهور، محمد مخبر در این مراسم با اشاره به اینکه این طرح سه ویژگی اشتغالزایی، تولید و دانش بنیانی را به صورت توأمان دارد، تأکید کرد: دولت انقلابی و مردمی در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های خود هدفی جز خدمت به جامعه و مردم ندارد. معاون اول رئیس جمهور، طرح توانمندسازی اقشار کم برخوردار از طریق ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی را طرحی مؤثر در راستای خدمت‌رسانی به جامعه برشمرد و اظهارکرد: یکی از ویژگی‌های اجرای این برنامه توانمندسازی و کمک به اقشار کم برخوردار جامعه بوده که همواره دغدغه مسئولان نظام و کشور است.
ضربتی و انقلابی
وی با بیان اینکه اجرای این گونه طرح‌ها منجر به مولدسازی نیروی انسانی خواهد شد و آحاد جامعه در خدمت رونق و توسعه اقتصادی کشور قرار خواهند گرفت، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای که در حوزه تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری از سوی دولت انجام شده و به واسطه نعمت‌های خدادادی و تکمیل زیرساخت‌هایی که طی چهل سال اخیر صورت گرفته، آینده پیش روی کشور و مردم را امید بخش می‌دانیم. مخبر، تعیین شعار سال‌جاری را بسیار هوشمندانه دانست و گفت: تولید و اشتغال آفرینی با روش دانش بنیان به معنای کار ضربتی و انقلابی است به نحوی که برنامه‌ها با سرعت بیشتر و هزینه کمتر به انجام برسد. معاون اول رئیس جمهور از بانک‌های عامل به دلیل همراهی با برنامه‌های دولت سیزدهم قدردانی کرد و از بانک‌های مشارکت کننده در اجرای این طرح خواست حداکثر تلاش خود را برای تأمین منابع اجرای این برنامه به کار گیرند تا روند توانمند‌سازی اقشار کم‌برخوردار با وقفه مواجه نشود.
ایجاد 25 هزار شغل با تسهیلات بدون ضامن
علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو نیز در این مراسم اعلام کرد: قرار است در سال نخست ۱۱۰ هزار نیروگاه خورشیدی ایجاد شود که برای اقشار کم‌برخوردار شغل دائمی و درآمد شرافتمندانه به ارمغان خواهد آورد. سیدامیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نیز گفت: پیش‌بینی می‌شود اجرای این طرح با سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد تومان در مناطق محروم، بتواند ۲۵ هزار شغل ایجاد کند. وی از اعطای تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی قرض الحسنه به افراد متقاضی در این طرح خبر داد و گفت: این طرح با اولویت افراد تحت پوشش و با معرفی کمیته امداد و سازمان بهزیستی اجرا خواهد شد و دریافت این تسهیلات نیاز به ضمانتنامه ندارد.
مبلغ فروش برق برای صاحبان نیروگاه‌های کوچک
همچنین محمود کمانی، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر با اشاره به اینکه کل نیروگاه‌های نصب شده در کشور تاکنون بیش از ۷ هزار نیروگاه است، اظهارکرد: ویژگی منحصربفرد طرح در دست اجرای دولت سیزدهم این است که طی پنج سال ۵۵۰ هزار نیروگاه در کشور ایجاد خواهد کرد و این یک جهش بزرگ خواهد بود. وی افزود: قیمت فروش برق در این طرح ۲۲۰۰ تومان برای هر کیلووات ساعت در نظر گرفته شده که از محل فروش برق، به توانمندسازی خانوارهای کم‌درآمد فعال در این طرح کمک خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7965/1/621036/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها