گفت وگوی «ایران» با ناهید کیانی قهرمان تکواندو

از طلای آسیا غول نساختیم


فائزه زمانی/ ملی پوش تکواندو بعد از ناکامی در المپیک توکیو، کام خودش و دوستداران تکواندو را با طلای مسابقات قهرمانی آسیا شیرین کرد. ناهید کیانی در کره جنوبی که مهد تکواندو دنیاست، درخشید و به عبارتی طلا را از دهان شیر بیرون کشید تا بر گردن خودش بدرخشد. او برای نخستین بار در رده بزرگسالان صاحب مدال زرین قاره‌ای شد. کیانی مدال طلای بیست و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا را اتفاق جدیدی در کارنامه ورزشی‌اش می‌‌داند و حالا انگیزه‌ای مضاعف برای ادامه مسیر قهرمانی پیدا کرده است. کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار «ایران» در این باره صحبت کرد: «من چنین مدالی در کارنامه‌ام نداشتم و حالا حس خوبی نسبت به گرفتن این مدال دارم و بابت کسب این مدال جدید خیلی خوشحالم. در وزن من که منفی 53 کیلوگرم است، رقبای قدرتمندی حضور داشتند و حتی رقیب تایلندی که دارنده طلای المپیک است از گرفتن مدال ناکام ماند و من در چنین وزنی اول شدم. لحظه‌ای که در مقابل رقبای قدرتمندم روی سکوی اول قرار گرفتم، حس بسیار خوبی داشتم. این مدال اتفاق خوبی برایم بود و اعتماد به نفس زیادی به من تزریق و انگیزه‌ام را برای ادامه راه بیشتر کرد.» او از سطح مسابقات قهرمانی آسیا و حضور رقبای قدرتمند آسیایی می‌‌گوید: «سطح مسابقات بالا بود و تمام قدرت‌های آسیا و جهان مثل چین، کره جنوبی، تایلند، ازبکستان و قزاقستان شرکت کرده بودند. هیچ رقیبی در این مسابقات را نمی‌شد دست کم گرفت. من هم با تمام وجود مبارزه کردم و رقبا را پشت سر گذاشتم تا کسی که روی سکوی اول قرار می‌‌گیرد، من باشم.» او از برگزاری 2 دوره مسابقات جهانی به خاطر لغو مسابقات سال قبل خبر داد: «حالا مسابقات کشورهای اسلامی و 2 دوره مسابقات جهانی را در پیش داریم. مسابقات جهانی سال قبل به خاطر کرونا لغو شد و ما امسال 2 مسابقه جهانی پیش رو داریم.» او بعد از درخشش در شیاپچانگ کره جنوبی سودای مدال المپیک را در سر دارد: «همه ورزشکاران به المپیک پاریس و مدالش فکر می‌‌کنند. من هم تمام تلاشم را می‌‌کنم تا بتوانم به هدفم در پاریس برسم و مطمئنم که اگر همه توانم را بگذارم، می‌‌توانم هدفم را به دست بیاورم.»
در مسابقات قهرمانی آسیا که به تازگی برگزار شد، تیم ملی در بخش بانوان فوق‌العاده کار کرد و با مجموع 6 مدال که 3 طلا هم جزو آن بود، قهرمان قاره شد. ملی‌پوش تکواندو رمز موفقیت و قهرمانی تیم ملی بانوان را صرف فعل خواستن توسط تک تک اعضای تیم می‌‌داند: «هرکدام از ما فعل خواستن را صرف کردیم و در ذهن‌مان از مدال قهرمانی آسیا غول نساخته بودیم، البته شاید یکسری از بچه‌ها نتیجه دلخواه‌شان را نگرفتند ولی در کل رمز موفقیت این تیم و قهرمانی‌اش همدلی و صرف فعل خواستن توسط تک تک ملی‌پوشان بود.»

یک نقره و 4 برنز در تورنمنت آزاد کره جنوبی
​​​​​​​تورنمنت آزاد تکواندو در کره جنوبی از دیروز با حضور ملی پوشان کشورمان در شهر چانچئون شروع شد. در روز اول این مسابقات مهدی حاج موسایی در فینال نتیجه را به میزبان واگذار کرد و به نقره رسید. علی نادعلیان ،علی نجفی، مهران برخورداری و علی اشکوریان با شکست در نیمه نهایی مقابل حریفانی از کشور میزبان به مدال برنز بسنده کردند.همچنین حسین لطفی در اولین دیدار مقابل حریف کره ای با شکست 2-1 از دور مسابقات کنار رفت.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7945/1/618461/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها