دیگه چه خبر؟


معاونت حقوقی رئیس‌جمهور از ابتدای استقرار دولت، هیچ‌گونه شکایتی علیه اصحاب رسانه نداشته است

 خبر اول اینکه، از شروع به کار دولت تاکنون هیچ‌گونه شکایتی علیه اصحاب رسانه از سوی معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در مراجع قضایی طرح نشده است و حتی بعد از استقرار دولت سیزدهم این معاونت با ارسال نامه‌ای به محاکم و مبادی ذی‌ربط نسبت به شکایات مطرح شده قبلی اعلام گذشت کرده است. با توجه به درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور مبنی بر استرداد شکایت از اصحاب رسانه، محمد‌هادی عبادی معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی معاونت حقوقی رئیس‌جمهور  در این باره اظهار کرد: این معاونت به عنوان متولی امور دعاوی ریاست جمهوری در سه ماه گذشته هیچ‌گونه شکایتی را علیه اصحاب رسانه در مراجع قضایی مطرح نکرده است و حتی با توجه به رویکرد و دستور رئیس جمهور محترم بعد از استقرار دولت سیزدهم تمامی شکایات مطروحه علیه اصحاب رسانه را از محاکم مسترد کرده است.
وی افزود: خوشبختانه اصحاب رسانه چهارچوب و موازین اخلاقی و حقوقی را در اطلاع‌رسانی و تحلیل مسائل تا حد قابل قبولی رعایت کرده‌اند که همین امر علاوه بر رویکرد دولت سیزدهم در تعامل مثبت با اصحاب رسانه، در شکل‌گیری این فضا موثر بوده است. ادامه این روند می‌تواند هم به دولت در تحقق برنامه‌های پیش رو کمک کند و هم زمینه توسعه رسانه‌ها و تأثیرگذاری مثبت آنها در امور کشور را فراهم آورد.
عبادی با اشاره به اینکه ظاهراً مبنای درخواست نمایندگان محترم از رئیس‌جمهور مصاحبه دادستان تهران است، اظهار کرد: در مصاحبه ایشان افزایش ۵۰ درصدی شکایت علیه رسانه‌ها به طور کلی مطرح شده و اساساً به شاکیان اصحاب رسانه هیچ اشاره‌ای نشده است و نسبت دادن آن به دولت با توجه به اینکه هیچ‌گونه شکایتی از بدو تشکیل دولت سیزدهم علیه رسانه‌ها از سوی این معاونت مطرح نشده، محل تأمل است.

اردن: ناتوی عربی ـ اسرائیلی علیه ایران در کار نیست

 خبر دیگر اینکه، اردن هم ادعای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر شکل‌گیری یک ائتلاف عربی- اسرائیلی علیه ایران را رد کرد.  «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن صحبت از هر ائتلاف نظامی که رژیم اسرائیل بخشی از آن باشد را تکذیب کرد و گفت: این موضوع در دستور کار سفر «جو بایدن» رئیس‌ جمهور امریکا به منطقه نیست. به گزارش فارس، وی در گفت‌وگو با «الجزیره» تأکید کرد: صحبت از ائتلاف عربی که اسرائیل بخشی از آن باشد وجود ندارد و حتی طرحی از این قبیل وجود ندارد. ایمن الصفدی در ادامه گفت‌وگوی خود گفت: همه کشورهای عربی خواستار روابط خوب با ایران هستند و برای اینکه به این مرحله برسیم باید با گفت‌وگو، همه عوامل تنش حل شود.

دستگیری ابر کلاهبردار رمز ارزها در تهران

 دست آخر  اینکه، سازمان اطلاعات انتظامی کشور در اطلاعیه‌ای از دستگیری ابَر کلاهبردار رمز ارزها در شهر تهران خبرداد. به گزارش ایسنا، سازمان اطلاعات انتظامی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ابر کلاهبردار کثیرالشاکی و متواری که از طریق معاملات صوری در فضای مجازی رمز ارزها، صدها میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده  و مدت طولانی تحت تعقیب قرار داشت، در اقدامی اطلاعاتی در تور سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات انتظامی کشور قرار گرفت و نهایتاً در سحرگاه روز چهارشنبه طی یک عملیات منسجم و غافلگیرانه با هماهنگی قضایی دستگیر شد.برابر اطلاعیه اعلام شده، این فرد با قرار وثیقه هزار میلیاردی روانه زندان شده است.پیش از این سردار مهدی حاجیان، سخنگوی پلیس کشور نیز در هشداری با تأکید بر اینکه رمزارزها مناسب سرمایه‌گذاری نیستند، از افزایش کلاهبرداری‌ها در حوزه رمزارزها خبر داده و گفته بود:«کلاهبرداری‌ها برابر آمارهای پلیس فتا و شکایات واصله در حوزه رمز ارز در حال افزایش است. رمز ارزها حوزه مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست و از این‌رو به مردم هشدار می‌دهیم که از سرمایه‌گذاری در این حوزه پرهیز کنند؛ چرا که احتمال از دست دادن سرمایه‌شان با توجه به شرایط بازار رمزارزها وجود دارد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7945/5/618454/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها