مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری خبرداد

حمل پنج میلیون و۵۰۰ هزارتن کالای اساسی از بنادر کشور در 3ماه


مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری از حمل پنج میلیون و ۵۰۰ هزارتن کالای اساسی از بنادر کشور از ابتدای فروردین ماه تا پایان خرداد ماه سال‌جاری خبر داد. مهرداد حمداللهی، با بیان اینکه از ابتدای فروردین ماه تا پایان خرداد ماه سال‌جاری، پنج میلیون و ۵۰۰ هزارتن کالای اساسی از مبدأ هشت بندر امام خمینی(ره)، بندر شهید رجایی، بندر چابهار، بندر امیرآباد، بندر فریدون‌کنار، بندر نوشهر، بندر انزلی و بندر بوشهر بارگیری و به مقاصد مورد نظر در کشور حمل شد، گفت: براساس آمار بارگیری کالاهای اساسی از بنادر کشور، بندر امام خمینی(ره) با صدور ۱۳۲ هزار بارنامه و بارگیری سه میلیون و ۲۷۷ هزارتن در جایگاه نخست قرار دارد. وی همچنین اعلام کرد: بندر شهید رجایی با ۸۹۹ هزار تن، چابهار با ۵۱۶ هزارتن، امیرآباد با ۳۳۸ هزار تن و بندر انزلی با ۱۸۲ هزار تن به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند. حمداللهـــــی خاطرنــــــــشان کرد: با ورود و پهلوگیری کشتی‌های حامل کالاهای اساسی در بنادر جنوبی کشور و همزمانی با فصل برداشت محصـــــولات کشاورزی فسادپذیر، اهمیت تسریع در حمل مایحتاج عمومی مردم و تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز هموطنان در اقصی نقاط کشور و توزیع در بازارهای مصرف، دوچندان شده که با گستردگی و تقویت فعالیت‌ها، امکانات و نیروی انسانی در مبدأ هشت بندر اصلی، افزایش ظرفیت بارگیری صورت گرفته است. مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا با تأکید بر اینکه در حال حاضر اعلام بار کالاهای اساسی در بنادر به‌صورت ویژه انجام می‌گیرد تا در حداقل زمان ممکن نسبت به صدور حواله بارگیری و اعزام کامیون به بندر اقدام شود، گفت: امید است با اقداماتی از قبیل رفع مشکلات اسنادی و ارزی، تسریع در تخلیه ناوگان، پرداخت بموقع کرایه حمل و...، تخلیه هر چه سریع‌تر کالاهای اساسی از کشتی‌ها و بارگیری به مقاصد مورد نظر را شاهد باشیم.
رشد 7درصدی تخلیه‌ و بارگیری کالا
علاوه بر افزایش حمل کالاهای اساسی، میزان تخلیه و بارگیری کالاها رشد 7 درصدی را نشان می‌دهد. میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی ۳ ماهه نخست امسال، معادل ۵۱ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۳۰۶ تن بوده که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۷ درصدی را نشان می‌دهد. تخلیه کالاهای نفتی تا پایان خرداد ۱۴۰۱ در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی معادل ۶ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۴۱ تن، میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی ۱۲ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۳۴۰ تن و مجموع تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۱۸ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۳۸۱ تن بوده که حاکی از رشد ۶ درصدی در بخش تخلیه کالاهای نفتی، رشد ۱۲ درصدی در بخش تخلیه کالاهای غیرنفتی و رشد ۱۰ درصدی در بخش تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی نسبت به‌ مدت مشابه سال گذشته است.
کالاهای نفتی و غیرنفتی
میزان بارگیری کالاهای نفتی در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی ۳ ماهه نخست سال‌جاری معادل ۱۸ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۷۶ تن، میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی ۱۴ میلیون و ۷۴ هزار و ۵۴۹ تن و مجموع بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۳۳ میلیون و ۹۲۵ تن بوده است که در مجموع حاکی از رشد ۹ درصدی بارگیری کالاهای نفتی و رشد ۵ درصدی بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی نسبت به‌ مدت مشابه سال گذشته است. جمع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی تا پایان خرداد ۱۴۰۱، معادل ۲۵ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۴۱۷ تن و جمع تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی ۲۶ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۸۸۹ تن بوده؛ همچنین مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در مدت مذکور معادل ۵۱ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۳۰۶ تن بوده که حاکی از رشد ۹ درصدی در بخش تخلیه‌ و بارگیری کالاهای نفتی، رشد ۵ درصدی در بخش تخلیه‌ و بارگیری کالاهای غیرنفتی و رشد ۷ درصدی در بخش تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی، ‌نسبت به‌ مدت مشابه سال گذشته است.
تخلیه و بارگیری صورت گرفته در بخش عملیات کانتینری نیز تا پایان خرداد سال ۱۴۰۱، معادل ۶۲۲ هزار و ۵۲۴ TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری ۵۵۵ هزار و ۳۳۴ TEU طی مدت مشابه سال ۱۴۰۰، رشد ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7945/11/618372/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها