نشت گـــاز علت انفجار مرگبار کارخانه شهرک شکوهیه


گروه حوادث: انفجار و آتش‌سوزی در کارخانه تولیدی مواد شیمیایی و حشره کش در شهرک شکوهیه قم با 4 کشته و 7 مجروح پایان یافت.
به گزارش ایلنا، ساعت ۱۶ عصر سه‌شنبه انفجاری در شهر صنعتی شکوهیه قم رخ داد که جان ۴ کارگر را گرفت و ۷ کارگر که در بین آنها دو زن هم دیده می‌شدند مصدوم شدند. مجروحان بلافاصله به بیمارستان نوکویی فرقانی منتقل شدند اما وضعیت جسمی خوبی ندارند.
آنطور که منابع محلی گزارش داده‌اند، شدت انفجار در این کارخانه به حدی بوده که آتش‌سوزی در سه واحد سوله کارخانه گسترده شده و به آنها خسارت وارد کرده است.
یک فعال کارگری یکی از دلایل وقوع چنین حوادثی را ساختار ضعیف نظارت بر ایمنی کارگاه‌ها دانست و گفت: این کارخانه چندین بار از سوی مسئولان مربوطه اخطار دریافت کرده است اما از یک طرف بی‌توجهی به اخطارها و از طرف دیگر جدیت نداشتن در برخورد با متخلفان، عواقب غیرقابل جبرانی در پی دارد که در نهایت جان کارگران را به خطر می‌اندازد.وی با بیان اینکه پیش از این،  کارخانه یکبار در سال ۹۸ دچار آتش‌سوزی شده بود و سه کارگر جان خود را از دست داده بودند، افزود: به نظر می‌رسد ساختار ضعیف نظارت بر ایمنی کارگاه‌ها یکی از معضلات بازار کار ایران است. در کنار حوادث لحظه‌ای که باعث مرگ یا مصدومیت و از کار افتادگی کارگران می‌شود، بحث جدیت نداشتن مسئولان مربوطه برای جلوگیری از فعالیت این واحدهای پرخطر موجب شده جان کارگران همواره به خطر افتد.
محسن اوروجی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم نیز گفت: حال ۶ نفر از مصدومان سانحه آتش‌سوزی در کارخانه تولیدی مواد شیمیایی و حشره کش در شهرک شکوهیه این استان وخیم است. با توجه به وخامت حال و سوختگی شدید ۶ مصدوم  سانحه که به بیمارستان کامکار قم منتقل شده بو دند قرار است به بیمارستان‌های تهران و اصفهان منتقل شوند.مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم عنوان کرد: علت اولیه سانحه نشت گاز حین کار بوده اما اعلام علت اصلی نیازمند کار کارشناسی دقیق است.
محسن اوروجی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم؛ مدیران، مهندسان، کارشناسان و کارگران کارخانه‌های صنعتی را به «رعایت اصول ایمنی» دعوت کرد و خواستار ایجاد «امنیت محل کار» برای کارگران شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7945/19/618371/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها