اخبار


رئیس کل دادگستری تهران: 
نقش پلیس در ایجاد و حفظ امنیت جامعه انکار ناپذیر است

گروه حوادث / رئیس کل دادگستری تهران کشف پرونده سرقت بانک ملی از سوی پلیس را در ارتقای اعتماد عمومی نسبت به پلیس مؤثر دانست.
به گزارش خبرگزاری میزان، صبح دیروز سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ به‌همراه جمعی از فرماندهان انتظامی پایتخت با حضور در مجتمع قضایی امام خمینی(ره) هفته قوه قضائیه را به رئیس کل دادگستری استان تهران تبریک گفتند.
در این دیدار علی القاصی رئیس کل دادگستری تهران گفت: مجموعه فرماندهی انتظامی پرتلاش‌ترین و در عین حال پرمسئولیت‌ترین دستگاه در ایجاد و حفظ امنیت و آرامش شهروندان در جامعه است.
وی در ادامه به رازگشایی از سرقت صندوق امانات بانک ملی توسط فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در کوتاه‌ترین زمان ممکن اشاره کرد و گفت: از لحظه‌ای که از وقوع این سرقت اطلاع حاصل شد، به تمامی مراجع قضایی ذی‌ربط دستور داده شد تا اقدامات لازم برای تسهیل کار ضابطین صادر شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با اقدامات فنی تمامی متهمان شناسایی و دستگیر شدند و اموال مسروقه نیز کشف شد که این موضوع نقش ویژه و قابل‌توجهی در ارتقای اعتماد عمومی نسبت به پلیس در پی داشت. دستگاه قضایی به سهم خود قدردان اقدامات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برای تأمین امنیت شهروندان است و از تمامی اقدامات مأموران خدوم پلیس در چهارچوب قوانین و مقررات و با حفظ استقلال دستگاه قضایی حمایت و پشتیبانی می‌کند.
سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد حرکت پویا، رو به ‌جلو و اثرگذار دستگاه قضایی را شنیدیم و خوشبختانه اقدامات خوبی در قوه قضائیه با اجرایی شدن سند «تحول و تعالی» و با حضور مدیران خدوم در دستگاه قضایی و از جمله مدیریت ارزشمند ریاست معزز قوه قضائیه انجام شده که جای تقدیر دارد.
روند مثبت و اثرگذاری که در حال حاضر در قوه قضائیه وجود دارد، در تعابیر مقام معظم رهبری کاملاً مشهود است و این تعابیر، به‌مثابه مدال افتخاری است که بر گردن دستگاه قضایی قرار دارد و می‌درخشد.
وی در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه امروز نزدیک‌ترین و صادقانه‌ترین ارتباط میان پلیس، دادگستری و دادسرا در استان تهران وجود دارد که بخش اعظم توفیقات پلیس در برقراری نظم و امنیت مرهون همکاری‌های نزدیک، تنگاتنگ و هم‌افزایی دستگاه قضایی است. به‌نحوی که سهم وقوع سرقت در طول پنج سال گذشته از ۲۹ به ۱۷ درصد رسیده و در سه ماه اول سال‌جاری نیز سهم وقوع سرقت از ۱۹ به ۱۷درصد رسیده که انقلابی در این حوزه محسوب می‌شود و این تحول، به برکت همکاری با دستگاه قضایی حاصل شده است.

پس از 5 سال ردیابی
 عامل شهادت مرزبان سراوانی دستگیر شد
گروه حوادث /عامل شهادت مأمور هنگ مرزی سراوان پس از 5 سال فرار در خاش دستگیر شد.
سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در تشریح این حادثه گفت: سوم دی سال 96 سرگرد رسول طالبی از مأموران جان برکف هنگ مرزی شهرستان سراوان، در جریان درگیری با اشرار و قاچاقچیان مسلح مواد مخدر که منجر به کشف مقادیری مواد افیونی و هلاکت دو نفر از اشرار مسلح شد، به شهادت رسید. پس از این حادثه شناسایی و دستگیری دیگر متهمان فراری و عوامل اصلی دخیل در شهادت این مأمور جان برکف مرزبانی، به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تیم رسیدگی‌کننده به این پرونده در جریان تحقیقات تخصصی خود به سرنخ‌هایی از زندگی مخفیانه متهم در شهرستان خاش دست یافتند و در نهایت با تلاش مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان خاش و پس از 8 ماه رصد اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت، مخفیگاه متهم در یکی از روستاهای آن شهرستان شناسایی و روز سه‌شنبه در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه وی دستگیر شد. سردار طاهری بیان داشت: در بازرسی از مخفیگاه این شرور فراری یک قبضه سلاح کلاشنیکف با چهار تیغه خشاب و 25 فشنگ جنگی کشف شد.

قتل دختر نوجوان در خانه مادربزرگ
گروه حوادث/ مرد جوانی که به خاطر اختلافات خانوادگی با شلیک یک گلوله دختر 16 ساله‌اش را در فارس به قتل رسانده بود، از سوی پلیس دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ظهر دوشنبه 6 تیر خبر هولناک قتل دختری نوجوان به دست پدرش در خانه‌ای واقع در شهرستان ممسنی نورآباد فارس به پلیس اعلام شد. وقتی تیم جنایی برای بررسی ماجرا به محل حادثه رفتند، مشخص شد این دختر 16 ساله که آریانا نام داشت، به دنبال  اختلافات خانوادگی با پدرش به خانه مادربزرگش رفته بود اما پدر او در حالی که عصبانی بود با اطلاع از اینکه دخترش از خانه خارج شده با حالت عصبانیت پس از برداشتن اسلحه شکاری به خانه مادرش رفته و پس از بحث و جدل با دخترش، در نهایت او را با شلیک یک گلوله به قفسه سینه‌اش به قتل رسانده است. پس از بازداشت این مرد 43 ساله، وی ضمن اعتراف به جرم خود گفت: من قصد کشتن دخترم را نداشتم؛ آریانا فرزند بزرگ من بود و یک دختر 12 ساله دیگر هم داریم اما  مدتی بود که با دختر بزرگم بر سر موضوعی اختلاف پیدا کرده بودیم. آن روز بر سر همین اختلافات آریانا به خانه مادرم رفت و من هم به یکباره نتوانستم عصبانیتم را کنترل کنم و با اسلحه شکاری خودم به آنجا رفتم تا او را بترسانم. واقعاً قصدم کشتن دخترم نبود اما بی اختیار شلیک کردم و مرتکب قتل دخترم شدم. تحقیقات از متهم در این باره ادامه دارد.

کشف جسد سه روز پس از جنایت
گروه حوادث/ جسد پسر جوان که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود سه روز پس از جنایت در خانه کشف شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، عصر سه‌شنبه مأموران کلانتری 140 باغ فیض در تماس با بازپرس محمد جواد شفیعی از قتل پسر جوانی در آپارتمانش خبر دادند. با اعلام این خبر بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم راهی طبقه پنجم ساختمان محل حادثه شده و با جسد پسر جوان در حالی که با 5 ضربه چاقو به قتل رسیده بود مواجه شدند.
در تحقیقات اولیه متخصصان پزشکی قانونی اعلام کردند که از زمان مرگ 3 روز می‌گذرد. مادر مقتول که موضوع را به پلیس گزارش کرده بود، گفت: پسرم به تنهایی زندگی می‌کرد و از آنجایی که چند روزی بود از او خبری نداشتم، امروز به سراغش آمدم. با ورود به خانه و اتاق خواب با جسد او مواجه شدم. در بررسی‌های اولیه معلوم شد در ورودی خانه سالم بوده اما بهم ریختگی خانه حکایت از سرقت داشت. جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات برای شناسایی عامل جنایت به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران ادامه دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7945/19/618368/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها