مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مازندران:

استفاده از طرح‌های سالم‌سازی دریا رایگان است


ساری - مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مازندران  گفت: با دستور رئیس‌جمهور استفاده از دریا رایگان است و هرگونه اخذ وجه برای ورودی پارکینگ‌ها ممنوع است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی رجبی‌وند چالی اعتبار مورد نیاز ناجیان غریق را امسال ۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ۲۷۰ نجات‌یافته در سواحل با خدمات جت اسکی‌داران و قایق‌داران نجات یافته‌اند.
او رعایت شئونات اسلامی در سواحل را از دیگر اقدامات اساسی عنوان کرد و گفت: قرارگاه امداد و نجات با ورود نیروی انتظامی و استقرار ۱۵ پست ثابت هلال احمر و ۲۴ آمبولانس اورژانس در سواحل مستقر است.
وی همچنین از راه‌اندازی قرارگاه عفاف و حجاب در سواحل خبر داد.
مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مازندران تصریح کرد: هنوز متولی اصلی دریا مشخص نیست و با وجود اینکه از سال ۹۳ متولی دریا وزارت کشور است، اما همچنان تولی‌گری در زمینه دریا معلوم نیست.
رجبی با اشاره به اینکه طرح سازمان عمران و سواحل به مجلس ارائه شد تا بر این اساس متولی واحدی برای دریا و طرح‌های سالم‌سازی فراهم شود تا در حوزه شهری واگذاری به شهرداری‌ها و در حوزه روستایی نیز واگذاری به روستا‌ها صورت بگیرد.
وی به آزادسازی دریا با دستور رئیس‌جمهور اشاره کرد و افزود: تنها در برخی نقاط خاص ساحل دریا آزادسازی نشده است، اما در همه نقاط دیگر حریم دریا آزادسازی شد.
رجبی بر لزوم ایجاد امکانات در همه سواحل و در اختیار قرار دادن پس‌کرانه‌ها برای سرمایه‌گذاران حوزه ساحل تأکید کرد و اظهار داشت: با برنامه‌ریزی استاندار مازندران تا تشکیل سازمان عمران سازمان همیاری و شهرداری از زیرمجموعه معاونت عمرانی متولی دریا و ساحل است. مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران تصریح کرد: افرادی که صاحب طرح تأیید شده هستند با بازه زمانی ۱۰ ساله مورد درخواست بیشتر سرمایه‌گذاران می‌توانند از سال ۱۴۰۲ طرح‌ها را اجرایی کنند.
او گفت: نگاه ما در استان این است که طرح‌های دائمی دریا راه‌اندازی شود چرا که در مازندران در همه فصل‌ها پذیرای میهمان هستیم.
وی خاطرنشان کرد: همه سرمایه‌گذاران تا زمان تشکیل سازمان عمران از پنجره واحد سازمان همیاری و شهرداری‌ها مجوز‌های لازم را اخذ می‌کنند و به دستور استاندار و با تصویب در شورای تأمین ضمانت اجرایی‌های لازم اخذ شده است.
مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مازندران ادامه داد: پروژه سلمانشهر از طرح‌های تصویبی طرح سالم‌سازی نیست و ملک شخصی افراد است و ما در حریم ۶۰ متر آزادسازی داریم و برای نمونه طرح فرح آباد ساری که سپاه کربلا آن را اجرا کرده است و طرح سیترا در نوشهر را پیشنهاد می‌کنیم.
وی به وجود ۴۷۳ کیلومتر ساحل در مازندران اشاره کرد و گفت: ۲۴ شهر در ۱۵ شهرستان از موهبت سواحل دریا برخوردارند و با طراحی نقشه در شهر‌های ساری، چالوس، نوشهر و بابلسر در حریم ۶۰ متر پیاده‌رو ساحلی برای جلوگیری از پیشروی دریا ساخته شد.
رجبی لزوم اجرای نقشه و طراحی ساخت و ساز اطراف ساحل را ضروری دانست و از تدوین دستورالعمل ویژه اراضی، پس از ۶۰ متر حریم دریا خبر داد تا سرمایه‌گذاران بتوانند در فضای تعریف شده امکانات را ایجاد کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7945/16/618365/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها