اخبار


تعداد بلیت‌های فروخته شده جام‌جهانی مشخص شد

برگزارکنندگان جام‌جهانی ۲۰۲۲ اعلام کردند که بیش از ۱,۲ میلیون بلیت برای جام‌جهانی قطر فروخته شده است. فرصت بعدی برای خرید بلیت جام‌جهانی بر اساس اولویت اول خرید خواهد بود، اما تاریخ آن هنوز اعلام نشده است. مراحل قبلی بر اساس ثبت‌نام و قرعه‌کشی صورت گرفته است. ۲۳,۵ میلیون درخواست بلیت بازی‌های جام‌جهانی به سایت فیفا ارائه شد که بیشترین تعداد درخواست‌ها از آرژانتین، برزیل، انگلیس، فرانسه، مکزیک، قطر، عربستان سعودی و ایالات متحده بود. حسن الثوادی، دبیرکل کمیته عالی میراث قطر گفت: «فکر می‌کنم حدود ۱,۲ میلیون بلیت خریداری شده است. بنابراین مردم واقعاً برای جام‌جهانی هیجان‌زده هستند.» او همچنین گفت که در مجموع 2میلیون بلیت در طول مسابقات ۲۸ روزه در دسترس خواهد بود. فرصت بعدی برای خرید بلیت جام‌جهانی بر اساس اولویت اول خواهد بود، اما هنوز تاریخ آن اعلام نشده است. مسابقات انتخابی جام‌جهانی اکنون به پایان رسیده است و تمام ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی مشخص شدند. الثوادی در مجمع اقتصادی قطر که توسط بلومبرگ سازماندهی شده بود، گفت: «برگزارکنندگان در تلاش هستند تا از گرانی قیمت جلوگیری کنند. این مسابقات باید مقرون به صرفه و قابل دسترس برای همه طرفداران باشد.»

افزایش تعداد بازیکنان تیم‌های جام‌جهانی به 26 نفر

فیفا تصمیم گرفته به تیم‌های حاضر در جام‌جهانی اجازه دهد که 26 بازیکن را برای این مسابقات در اختیار داشته باشند. پیش از این، مربیان می‌توانستند لیستی از 23 بازیکن را با خود به جام بیاورند. البته در روز مسابقه، تنها 26 نفر اجازه نشستن روی نیمکت را دارند؛ 15 بازیکن ذخیره، و 11 نفر از اعضای کادر تیم که یکی از آنها باید پزشک تیم باشد. فیفا اعلام کرده که دلیل این تصمیم، آن است که جام‌جهانی قطر در زمانی غیرمعمول و در زمستان برگزار می‌شود. این رقابت‌ها از 21 نوامبر آغاز خواهد شد. شیوع ویروس کرونا هم در این تصمیم نقش داشته است. همچنین تعداد بازیکنان لیست اولیه هم از 35 به 55 نفر افزایش یافته است.

فوتبال، سعودی‌ها را به جان هم انداخت

تیم فوتبال الاهلی یکی از 4 تیم مطرح فوتبال عربستان به شمار می‌آید که در این فصل بدترین نتایج تاریخ باشگاهش را کسب کرده و در آستانه سقوط به دسته پایین تر قرار دارد. تیم الاهلی پنجشنبه شب در هفته بیست و نهم لیگ برتر عربستان به مصاف الرائد رفت و با نتیجه 3-1شکست خورد تا در آستانه سقوط قرار بگیرد. الاهلی با این باخت با 31 امتیاز در رده چهاردهم جدول 16 تیمی ایستاد تا کاندیدای اصلی سقوط به دسته پایین تر در هفته آخر این رقابت‌ها باشد.هواداران الاهلی بعد از بازی در ورزشگاه به دلیل اختلاف نظرباهم درگیر شدند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7940/21/617745/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها