شاگردان عطایی در لیگ ملت‌های 2022 نخستین شکست را به امریکا تحمیل کردند

شکار بزرگ با مربی ایرانی


گروه ورزشی / تیم ملی والیبال برای اولین بار با سرمربی ایرانی با ارائه یک بازی مقتدرانه، چاره‌ای جز تسلیم برای امریکا نگذاشت؛ آن هم با نتیجه سنگین 3- صفر. والیبال ایران که ۱۳ بار مقابل امریکا باخته، قبلاً 6 بار به ترتیب با خولیو ولاسکو، اسلوبودان کواچ (۳ بار)، ایگور کولاکوویچ و ولادیمیر آلکنو برنده جدال با امریکا بود. این بار اما با سرمربی ایرانی هفتمین پیروزی را در کارنامه‌اش ثبت کرد.شاگردان بهروز عطایی هفته دوم لیگ ملت‌های2022 را با باخت مقابل بلغارستان میزبان شروع کردند اما برابر امریکای صدرنشین و بدون باخت، قدرتنمایی کردند آن هم درحالی که کمتر کسی انتظار چنین نمایشی را داشت. ایرانی‌ها بعد از بازی بد مقابل بلغارستان، پنجشنبه شب همه جوره خوب بودند، نه خبری از دریافت بد بود و نه سرویس‌هایی که خطا می‌شد و نه اسپک‌هایی که به اوت می‌رفت. بازیکنان جوان ملی پوش با نمایش عالی، خاطره درخشش تیم ملی با سوپراستارها را زنده کردند. آنها به حدی امریکایی‌ها را تحت تأثیر قرار دادند که جان اسپراو در زمان استراحت به شاگردانش گفت: «ایرانی‌ها راه خوبی را پیش گرفتند و با سرویس‌هایشان توپ را به پاسورشان می‌رسانند و او هم فوق‌العاده کار می‌کند.» تیم ملی والیبال ایران در پایان بازی با امریکا 46 امتیاز از حمله، 6 امتیاز از دفاع، 5 امتیاز مستقیم از سرویس و 24 امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد. تیم ملی امریکا هم 42 امتیاز از حمله، 4 امتیاز دفاع روی تور، 3 امتیاز سرویس و 21 امتیاز از اشتباهات تیم ایران گرفت. امین اسماعیل‌نژاد، قطر پاسور ملی پوش ایران در پایان بازی با ۲۰ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن زمین شد و میلاد عبادی‌پور، کاپیتان تیم ملی هم ۱۵ امتیاز گرفت. دفالکو از امریکا هم ۱۳ امتیاز برای تیمش کسب کرد. تیم ملی والیبال ایران با این پیروزی مهم، امریکا را از صدر جدول رده‌بندی به رده سوم کشاند.
 جان اسپراو:ایران عالی بود
 نتیجه عملکرد فوق‌العاده تیم، تحمیل اولین شکست به امریکا در لیگ ملت‌های امسال بود. آنها اجازه عرض اندام به شاگردان جان اسپراو را ندادند تا جایی که او بعد از باخت 3- صفر تیمش اعتراف کرد:«ایران عالی بازی کرد. ما مثل بقیه بازی‌ها سرحال نبودیم. عملکرد خوبی نداشتیم و نتوانستیم دریافت‌های خوبی داشته باشیم. ایران بسیار خوب بازی کرد و مستحق پیروزی بود. اصلاً از نمایش بازیکنان ایران شگفت زده نشدم. چرا که چند ویدیو از آنها دیده و از کیفیت آنها به وجد آمده بودم.» Worldofvolleyسایت فدراسیون جهانی در گزارشی درباره پیروزی ایران نوشت: «ایران، امریکایی‌ها را در صوفیه مات و مبهوت کرد. تیم ملی ایران به‌عنوان تیمی آسیایی در ششمین بازی خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ با شکست امریکا به پیروزی ارزشمند و مهمی در راه رسیدن به جمع ۸ تیم برتر دست یافت.»
عطایی: خوشحالم مردم خوشحال شدند
بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال با اینکه از پیروزی تیمش خوشحال بود اما آن را اتفاق خاصی نمی‌داند:«خدا را شاکریم که بازیکنان مزد تلاش‌شان را گرفتند. بعد از چند باخت، فشار زیادی را تحمل کردیم که این موضوع به‌دلیل تجربه کم بازیکنان بود. بازیکنانم مقابل امریکا کیفیت خوبی از خودشان نشان دادند و در شرایط سخت موفق شدند. البته اتفاق خاصی رخ نداده به هر حال مسابقات طولانی و سخت است و در یکی از بازی‌هایی که باید انجام می‌دادیم، به موفقیت رسیدیم. خوشحالم که با این پیروزی، مردم خوشحال شدند.»
عبادی پور: بازی لذتبخشی بود
 میلاد عبادی‌پور کاپیتان تیم ملی والیبال برد مقابل امریکا را لذتبخش دانست. او گفت:«همان طور که چند بار گفته بودم و الان هم یادآوری می‌کنم تیم ایران فقط برای کسب تجربه اینجا آمده است. این افتخار را داشتیم برابر تیم بزرگی مثل امریکا والیبال بازی کنیم و واقعاً از این بازی لذت بردیم.کاری به نتیجه برد و باختش ندارم، بازی برابر تیم‌های بزرگی مثل امریکا، برزیل و لهستان لذتبخش است.خیلی خوشحالم که بچه‌های تیم ایران امروز به نحو احسن از این فرصت استفاده کردند و توانستیم نتیجه بازی را به نفع خودمان به پایان برسانیم.» گفتنی است تیم ملی والیبال عصر دیروز مقابل برزیل، پرافتخارترین تیم والیبال دنیا به میدان رفت. اقامت دو هفته‌ای ایرانی‌ها در صوفیه با بازی مهم ساعت 15 امروز مقابل کانادا تمام می‌شود. پس از اتفاقاتی که چندی پیش برای بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران افتاد و کانادایی‌ها این بازی را یکطرفه آن هم با مداخله نخست‌وزیرشان لغو کردند، امروز تیم‌های ملی دو کشور در والیبال برابر هم قرار می‌گیرند. نکته حائزاهمیت اینکه بعد از لغو دیدار تدارکاتی فوتبال، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال هم با‌وجود دعوتنامه از کانادا برای بازی تدارکاتی تیم ملی والیبال زنان، قید بازی دوستانه را در آن شرایط زد و البته موضع تندی هم بابت توهین کانادایی‌ها به ایران گرفت و گفت:«کانادا برای ما آش دهان سوزی نیست. تیم ما جایی برای بازی می‌رود که به ایران و مردمش احترام بگذارند.» با این وضعیت، بعید نیست بازی امروز با کانادا تحت تأثیر اتفاقات اخیر قرار بگیرد و شاگردان بهروز عطایی حیثیتی بازی کنند. جدالی که وقتی رنگ تعصب و حیثیت بگیرد، ایرانی‌ها از جان برایش مایه می‌گذارند تا برنده باشند. البته کار هم خیلی راحت نیست. کانادا حریف دست و پا بسته‌ای نیست و تا دیروز قبل از بازی با صربستان با 2 برد، 3 باخت، 5 امتیاز و دوازدهمی یک پله پایین‌تر از ایران در جدول رده‌بندی قرارداشت. کانادایی‌ها برخلاف دوره قبل با استعفای گلن هاگ، بنیامین ژوزفسن را روی نیمکت‌شان دارند. سیستم بازی این تیم قدرتی است با نوسان کم. برخلاف ایران که تیم پرنوسانی است. اما اگر بازیکنان عطایی مثل بازی با امریکا ظاهر شوند، شکست کانادا غیرممکن نیست و ایران می‌تواند با امید و انگیزه بیشتری در هفته سوم برای صعود به جمع 8 تیم اول در گدانسک لهستان مقابل لهستان میزبان، ایتالیا، اسلوونی و صربستان بازی کند. گفتنی است کانادا دیروز 3-2 مغلوب صربستان شد.

برش
شکست تیم ملی برابر برزیل

تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود در هفته دوم لیگ ملت‌ها، عصر دیروز به مصاف برزیل رفت و 3-0 مغلوب حریف قدرتمندش شد. شاگردان بهروز عطایی بعد از نمایش فوق العاده مقابل امریکا، در حالی دیروز برابر برزیل قرار گرفتند که در ست اول بازی پایاپایی را برابر این تیم انجام دادند ولی 28 – 30 مغلوب شدند. ست دوم نیز با نتیجه نزدیک 23 – 25 به سود برزیل به پایان رسید و در ست سوم نیز ایران بازی را 19-25 واگذار کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7940/21/617737/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها