ایران در ایران


قزوین - شهردار قزوین با اشاره به اینکه در ساخت برج خلیج فارس قزوین استانداردهای اصلی رعایت نشده است، گفت: با ارسال نامه‌ای از مالکان و ساکنان برج خلیج‌ فارس خواسته شده که در مدت یک هفته این ساختمان را تخلیه کنند و پس از مدت قانونی ذکر شده این سازه پلمب خواهد شد تا موارد خطرساز آن مرتفع شود.
به‌گزارش ایسنا، مهدی صباغی اظهار کرد: طی نامه‌ای از مالکان و ساکنان برج خلیج‌ فارس خواسته‌ایم که ظرف مدت یک هفته، این ساختمان را تخلیه کنند تا از وقوع حادثه‌ای همچون متروپل آبادان در استان ‌قزوین پیشگیری شود.
وی با بیان اینکه در مدیریت شهری مهم‌ترین مسأله اقدامات ایمنی و تأمینی است، خاطرنشان کرد: علل بروز برخی مشکلات در ایمنی ساختمان‌ها، اقدامات نسنجیده‌ای است که برخی افراد منفعت‌طلب به نفع خود مرتکب می‌شوند و به ساخت سازه‌های ناایمن منتج می‌شود که در برخورد با این افراد هیچ مماشاتی صورت نمی‌گیرد.
این مسئول با اشاره به مشکلات پروژه خلیج‌ فارس که به مرحله تخلیه رسیده است، عنوان کرد: نه تنها قبل از پایان کار واگذاری با حق بهره‌برداری صورت گرفته بلکه استانداردهای اصلی نیز در ساخت این بنا رعایت نشده و مشکلات عدیده ایمنی تأمینی در سازه‌های آسانسوری، آتش‌نشانی، سازه‌های غیر استاندارد اضافه بر بنا و تخلفات ساختمانی نیز به وفور یافت می‌شود که می‌تواند به تعطیلی موقت برج منجر شود.
شهردار قزوین گفت: مالکان و ساکنان با توجه به مطلع بودن از عدم وجود پایان‌کار و قولنامه‌ای بودن املاک، اقدام به آغاز فعالیت کرده و متأسفانه به تذکراتی که از سوی آتش‌نشانی و نظام مهندسی صادر شده بود توجه نکرده‌اند.

افزایش سرانه مصرف نان در  اردبیل
اردبیل- مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل گفت:  90 درصد علت صف‌های تشکیل شده در نانوایی‌های استان، ناشی از تعلل واحدهای نانوایی و به عبارتی خودساخته بوده و ۱۰ درصد دیگر مربوط به عوامل دیگر مانند تغییر رژیم غذایی است.
به گزارش ایرنا ،علی نوبخت اظهار کرد: آرد مورد نیاز نانوایی‌های استان به اندازه کافی تأمین شده و هیچ محدودیتی در این باره وجود ندارد.
وی درباره افزایش مصرف نان در استان اردبیل افزود: بر اساس بررسی به عمل آمده در اردیبهشت ماه سال جاری، سرانه مصرف استان از ۱۱ کیلوگرم در ماه‌های گذشته به ۱۲.۷۰ کیلوگرم افزایش یافته است.
مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل اظهار کرد: برای تأمین نان مورد نیاز مردم استان بیش از ۱۶ هزار تن آرد در نانوایی‌های استان توزیع می‌شود.
نوبخت با بیان اینکه از مرزهای استان اردبیل قاچاق آرد وجود ندارد، اظهار کرد: برای جلوگیری از قاچاق آرد به سایر استان‌ها هم کنترل و نظارت لازم از سوی دستگاه‌های متولی انجام می‌شود. وی تعداد نانوایی‌های استان اردبیل را 2 هزار و 700 واحد اعلام کرد و گفت: یک هزار و ۱۱۳ مورد از این واحدها مربوط به شهرستان اردبیل است.

۱۳ بیمار مشکوک به  وبا   در استان کردستان شناسایی شد
سنندج - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان  از شناسایی ۱۳ بیمار مشکوک به وبا در کردستان خبر داد و گفت: همه این افراد سابقه مسافرت و تردد به اقلیم کردستان عراق را  داشته‌اند.
به گزارش تسنیم، فرزام بیدارپور  اظهار داشت: تاکنون یک بیمار در سنندج، یک بیمار در سقز، یک بیمار در کامیاران، یک بیمار در بانه و ۹ بیمار در مریوان شناسایی و مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. وی افزود: نمونه‌های این افراد مشکوک جهت تأیید قطعی به آزمایشگاه مرجع کشور ارسال شده که پس از اعلام نتیجه قطعی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه همه این افراد سابقه مسافرت و تردد به اقلیم کردستان عراق را داشته و در حال حاضر این بیماری در آنجا شایع است، تصریح کرد: تمام اطرافیان و افرادی که با این موارد مشکوک در ارتباط بوده‌اند، تحت رصد قرار دارند.
وی ضمن تأکید به رعایت توصیه‌های مهم بهداشتی شامل شست و شوی مرتب دست‌ها، سالم سازی سبزیجات و میوه‌ها بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام کرد: شهروندان در صورت استفاده از منابع آب غیر از سیستم لوله‌کشی از جمله چشمه و چاه، حتماً نسبت به جوشاندن آن در حدود سه دقیقه اقدام کنند.

میانگین واقعه طلاق در خراسان شمالی بیش از میانگین کشوری است
بجنورد - معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: میانگین واقعه طلاق در خراسان شمالی بیش از میانگین کشوری است.
انسیه خزعلی در جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی که با حضور رئیس‌جمهور (در جریان بیست و ششمین سفر استانی) در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: میزان مشارکت اقتصاد بانوان در این استان بالا و بیکاری بانوان پایین است. وی ادامه داد: در برخی از نقاط استان بازماندگی از تحصیل بالایی در میان زنان وجود دارد که نبود معلم بانو و راه مناسب روستایی از علل به وجود آمدن این چالش است. وی خاطرنشان کرد: از نظر فقر خانم‌های سرپرست خانوار این استان در رده دوم کشور قرار دارند.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: خانم‌های پرستار و ماما از وضعیت کاری خود گله دارند و ۸۰ درصد کادر درمان این استان خانم‌ها هستند که مجبور به شب کاری هستند که رسیدگی به امور منزل را سخت می‌کند.
وی تأکید کرد: این استان نیازمند افزایش استخدام آقایان در بیمارستان‌ها است.

هشدار مدیرکل مدیریت بحران گیلان:
کشاورزان شالیزارها را دربرابر خشکسالی بیمه کنند
رشت - مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اشاره به اینکه ممکن است کشاورزان گیلانی دچار خشکسالی در زمان برداشت محصول شوند از شالیکاران خواست اراضی خود را بیمه کنند و برای حمایت از شالیکاران گیلانی بیمه محصولات کشاورزی تا ۱۰تیر تمدید شد.
به گزارش ایسنا، امیر مرادی با تأکید بر لزوم مدیریت آبرسانی بموقع به شالیزارها گفت: باید هر چه زودتر برنامه‌ریزی لازم برای خرید پمپ و برق دار کردن ایستگاه‌های پمپاژ با هماهنگی آب منطقه‌ای صورت گیرد تا هرچه زودتر مشکلات برخی از مناطق برطرف شود.
مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اشاره به تخصیص اعتبار ۲۰۰میلیارد تومانی برای تنش آب کشاورزی استان گیلان در سال ۱۴۰۰ از سوی سازمان مدیریت بحران، عنوان کرد: با توجه به تمدید هزینه‌کرد اعتبارات در فصل زراعی ۱۴۰۱ برای خرید پمپ، تعمیر و تجهیز ایستگاه‌های پمپاژ، اقدام به سردهنه‌سازی و لایروبی انهار توسط آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی استان در اراضی زراعی تحت تنش با نظارت اداره کل مدیریت بحران استانداری کردیم.

مراحل نهایی خط انتقال آب خلیج فارس به یزد در دست اقدام
یزد - رئیس شورای اسلامی شهر یزد اعلام کرد: عملیات نهایی انتقال آب خلیج فارس به شهر یزد در حال انجام است و بزودی به صورت آب شرب در اختیار شهروندان عزیز یزدی قرار خواهد گرفت.
به گزارش شورای شهر یزد «عزیز الله سیفی»  با اشاره به  هفته صرفه جویی در مصرف آب (یکم تا هفتم تیرماه) و لزوم صرفه جویی در مصرف آب در استان با توجه به شرایط خاص اقلیمی که شهر یزد دارد، گفت:  آب انتقالی خلیج فارس قبلاً هم وارد استان یزد شده بود اما به‌صورت صنعتی مورد استفاده قرار می گرفت که قرار است ظرف چند روز آینده، آب انتقالی خلیج فارس به‌صورت آب آشامیدنی به مخازن یزد منتقل شود و به امید خدا می توان در تابستان که بارها  طی سالیان گذشته شاهد قطع یا افت فشار آب بودیم و شهروندان عزیز یزدی هم گلایه زیادی داشتند کمتر شاهد این نارضایتی باشیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7940/16/617670/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها