حوادث جهان


5 زن و کودک آرژانتینی در آتش سوختند
​​​​​​​
آتش‌سوزی در یک آپارتمان 14 طبقه واقع در بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین ۲ زن و سه کودک را به کام مرگ کشاند و ۳۵ نفر مجروح شدند.
به گزارش «فرانس ۲۴»، پابلو گیاردینا، یک مقام اداره آتش‌نشانی بوئنوس آیرس گفت، این آتش‌سوزی صبح پنجشنبه (به وقت محلی) در طبقه هفتم یک ساختمان در منطقه رکولتا واقع در مرکز بوئنوس آیرس آغاز شد و بسرعت به طبقه هشتم سرایت کرد.
آلبرتو کرسنتی رئیس خدمات اورژانس این شهر افزود: ۲ زن و سه کودک که زنده از این ساختمان تخلیه شده بودند در مسیر بیمارستان بر اثر استنشاق دود و سوختگی جان خود را از دست دادند. 35 نفر دیگر به‌دلیل جراحات مختلف تحت درمان قرار گرفته‌اند. به گفته مقامات، حال یک مرد ۵۲ ساله وخیم گزارش شده است،هنوز علت آتش‌سوزی در این ساختمان ۱۴ طبقه مشخص نشده است.

مرگ 6 سرنشین بالگرد امریکایی

سقوط یک بالگرد در ایالت ویرجینیای غربی امریکا 6 کشته برجا گذاشت.
به گزارش ای بی سی نیوز، به گفته مقامات محلی، این بالگرد که 6 سرنشین داشته حوالی ساعت 5 بعدازظهر چهارشنبه گذشته سقوط کرد و نیروهای امدادی در محل وقوع این حادثه حاضر شدند.در پی وقوع این حادثه، مقامات محلی مرگ همه سرنشینان این بالگرد را تأیید کردند.  گزارش ها حاکی است که در زمان وقوع حادثه شرایط جوی نامساعد بوده است.بررسی‌ها برای تعیین جزئیات این حادثه آغاز شده است.


3 کشته در سقوط ایلوشین روسی

یک فروند هواپیمای باری «ایلوشین ۷۶» صبح جمعه هنگام فرود در نزدیکی شهر ریازان سقوط کرد و دچار آتش سوزی شد.
به گزارش­­ خبرگزاری اینترفاکس روسیه، یک مقام روس گفت در این حادثه 3 نفر کشته و ۶ نفر زخمی شدند،هنوزمشخص نیست چه سازمانی در روسیه مسئول اداره این هواپیما بوده است.

پزشکان معالج مارادونا در انتظار محاکمه

هشت پزشک و کادر درمانی که مسئول رسیدگی به وضعیت جسمانی دیگو مارادونا بودند به اتهام قتل غیرعمد بزودی محاکمه خواهند شد.
به گزارش دویچه وله، دیگو مارادونا اسطوره فوتبال، در ۲۵ نوامبر سال ۲۰۲۰ (پنجم آذر ۱۳۹۹) میلادی در تنهایی و هنگامی که پس از جراحی مغز و اعصاب دوران نقاهت را می‌گذراند، روی تخت پزشکی خود در اقامتگاهی در شمال بوئنوس آیرس بر اثر حمله قلبی- تنفسی درگذشت. او در سال‌های پایانی عمر از مشکلات متعددی از جمله مشکلات کلیوی و کبدی، نارسایی قلبی همچنین اعتیاد به الکل و داروهای روانگردان رنج می‌برد. به گفته قاضی منطقه سن ایسیدرو، متهمان این پرونده یک جراح مغز و اعصاب، یک پزشک بالینی، یک روانپزشک، یک روانشناس، مدیر تیم پرستاری و دو پرستار همچنین پزشک شخصی مارادونا هستند. تحقیقات پزشکی و قضایی درباره مرگ مارادونا نشان داد که ستاره سابق فوتبال جهان، از سوی تیم پزشکی‌اش رها شده بود و به این ترتیب او به سمت عذابی خاموش و آهسته سوق داده شده بود.
پیش از این در ماه آوریل، دادستان با اشاره به کاستی‌ها و سهل‌انگاری‌هایی که در مراقبت از مارادونا دیده شده، خواستار محاکمه این افراد شده بود و قاضی نیز در نهایت، روز چهارشنبه گذشته با این درخواست موافقت کرد. متهمان در صورت محکومیت، با مجازات ۸ تا ۲۵ سال زندان روبه‌رو خواهند بود.
دفتر دادستانی سن ایسیدرو هرگز درخواست بازداشت پیش از محاکمه متهمان را نداده، بنابراین متهمان در زمان حاضر آزاد هستند و باید در دادگاه حاضر شوند اما هنوز تاریخ برگزاری دادگاه مشخص نشده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7940/19/617668/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها