کاهش 32 درصدی ورودی پرونده‌های طلاق به دادگاه‌های یزد


یزد- رئیس کل دادگستری استان یزد از کاهش 32 درصدی ورودی پرونده‌های طلاق به دستگاه قضا در سال 1400 خبر داد.
غلامعلی دهشیری افزود: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته 63 کارگاه سبک زندگی اسلامی توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ویژه متقاضیان طلاق برگزار شد که همین امر موجب کاهش 32 درصدی ورودی این پرونده‌ها به دستگاه قضا گردیده است.
وی همچنین درخصوص کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان افزود: در هفته قوه قضائیه طرح طبقه‌بندی زندانیان یعنی تفکیک زندانیان و محکومان  در زندان‌های مرکز استان اجرا خواهد شد. وی هدف از اجرای این طرح را اصلاح و تربیت بهتر زندانیان در داخل زندان عنوان کرد و افزود: زمانی که متهمی برای چند روز به زندان می‌‌رود و با محکومی که ممکن است جزو اراذل و اوباش باشد در کنار هم قرار بگیرند قطعاً آموزش‌های منفی و اثرگذاری بر متهم خواهند داشت لذا با اجرای این طرح می‌‌توان در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها نقش اساسی ایفا کرد.
رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه 7/92 درصد زندانیان استان را مرد و مابقی را زنان تشکیل می‌‌دهند، گفت: از این تعداد 4/28 درصد را زندانیان غیر بومی شامل می‌‌شوند.
دهشیری بیشترین محکومیت در زندان‌های استان را در رأس مواد مخدر، سرقت، جرایم علیه اشخاص و اطفال، محکومیت‌های مالی و حقوقی که به لحاظ عدم پرداخت دیون در زندان به سر می‌برند و جرائم علیه اموال و مالکیت عنوان کرد.
وی گفت: ورودی پرونده‌ها به شعب استان در سال 1400،  236 هزار و 424 فقره پرونده عنوان کرد  که متأسفانه نسبت به سال قبل 6 درصد افزایش داشته است که این مسأله هم به دلیل افزایش مهاجرت‌ها به یزد  و هم به دلیل  افزایش جرائم مواد مخدر و مسائل و مشکلات اقتصادی که پیش آمده بوده است.
رئیس کل دادگستری استان یزد صلح و سازش را یکی از راهکارهای کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: شوراهای حل اختلاف استان از حیث صلح و سازش رتبه دوم در کشور را بعد از استان زنجان به خود اختصاص داده‌اند به طوری که در سال 1400 این شوراها توانسته‌اند 6/56 درصد از پرونده‌هایی را که قابل سازش هستند، صلح بدهند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7939/15/617641/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها